اخبار اقتصادی

هشدار نو سازمان بهداشت جهانی به اقتصادهای برتر درباره اومیکرون

سازمان بهداشت به اقتصادهای برتر جهان هشدار داده که عدم توجه به سویه اومیکرون می تواند سیستم بهداشت و درمان در این کشورها را با فشار زیادی روبرو کند.

23 اردیبهشت 1401

پلاستیک هایی که مثل قند شیرین هستند

پلاستیک های سازگار با محیط زیست ساخته شده از قند ها خواص بی سابقه ای دارند.

13 اردیبهشت 1401

جلسات مشخص دستمزد کارگران؛ حداقل حقوق 1401 چقدر می گردد؟

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: در معین دستمزد کارگران در پی افزایش چند برابری دستمزد نیستیم بلکه سهمی که به علت تورم از سفره کارگران کسر شده را مطالبه می نماییم.

12 اردیبهشت 1401

دانش آموخته های سایر دانشگاه ها در آموزش و پرورش استخدام می شوند

تهران (پانا) - معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش گفت این وزارتخانه در نظر دارد برای کمبود معلم، دانش آموخته هایی با مدرک کارشناسی به بالا از سایر دانشگاه ها را در آزمون جذب و استخدام کند.

9 اردیبهشت 1401

چرا رنگ پاسپورت کشورهای مختلف با هم تفاوت دارد؟

پاسپورت ها در کشورهای مختلف رنگ های متفاوتی دارند. انتخاب رنگ جلد پاسپورت هر کشور به وسیله مقامات همان کشور انجام می گردد و معمولاً دلیلی برای انتخاب هر رنگ وجود دارد.

6 اردیبهشت 1401

اقراریان: الکترونیکی شدن صدور مجوزها گلوگاه های فساد را می بندد

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: کاهش زمان صدور مجوزها، مطالبه مردم است و بهتر است مجوز شفاف، و فرایند های آن روشن باشد و عوارض به صورت دستی محاسبه نشود تا گلوگاه های فساد بسته شود.

5 اردیبهشت 1401

گوشی مرموز مرسدس اف 1 حاصل همکاری بنز و شیائومی

برند ردمی از همکاری با تیم Mercedes-AMG F1 از شرکت اتومبیل سازی بنز، برای ساخت یک نسخه ویژه از گوشی های سری K50 اطلاع داد.

2 اردیبهشت 1401

راهکاری برای حل مشکل کمبود برق شهری به وسیله محققان دانشگاه تهران

به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه تهران، مجتبی طحانی، مجری طرح کاربردی المان توربین باد در پارک باد و سایه شهر یزد با اشاره به مسائل به وجود آمده در سال های اخیر برای تأمین برق شهری، یکی از مهم ترین کاربردهای این طرح را تأمین برق مصرفی منازل، ادارات،...

29 فروردین 1401

بدروم در یک نگاه

شهر ساحلی بدروم در ترکیه به لطف سواحل چشم نواز، هتل های لوکس، رستوران ها و مراکز تفریحی عالی، مورد استقبال گردشگران زیادی از اقصی نقاط جهان است.

26 فروردین 1401

راهنمای سفر انفرادی به بارسلون

یک سفر انفرادی نسبت به سفرهایی که با دوستان یا خانواده می رویم، متفاوت تر و گاهی هیجان انگیزتر است. در این نوع سفرها آزادی عمل بیشتری خواهید داشت و خودتان مسئول برنامه سفرتان هستید. اگر شما هم قصد دارید سفر انفرادی به بارسلون داشته باشید با مجله گردشگری...

23 فروردین 1401

5 راه برای صرفه جویی در هزینه ها هنگام سفر

آیا شما تا به حال شنیده اید کسی از سفر رایگان یا کم هزینه اسقبال نکند؟ در واقع همه چیز سفر با بودجه افراد گره خورده است. انتخاب مقصد و حتی مدت اقامت هم معمولا با پول افراد مشخص می گردد. البته این مسئله در خصوص افراد مختلف فرق دارد اما چیزی که تقریبا در خصوص...

14 اسفند 1400

ضرورت حمایت شورای نگهبان از طرح جهش فراوری دانش بنیان

به گزارش خبرنگاران، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری امروز در افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای حوزه نانو که در محل خانه نوآوری و فناوری به مدت چهار روز شروع به کار نموده است، گفت: مدل توسعه نانو در کشور یک مدل نمونه ای است که ضروری است آن...

8 اسفند 1400

هشدار؛ این روغن ها باعث فراموشی می شوند

تهران (پانا) - با توجه به این که تهدید زوال عقل بیش از هر زمان دیگری به چشم می خورد تلاش ها برای یافتن درمان نیز در حال افزایش است. تأثیر زوال عقل بر جامعه غیرقابل اندازه گیری است و بار اقتصادی و عاطفی را به دوش می کشد. در این میان یکی از روغن هایی که به طور...

6 اسفند 1400

واکنش رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه برداری به ادعای سعید محمدپور

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه برداری به ادعای ملی پوش سابق تیم ملی واکنش نشان داد

2 اسفند 1400

ملاقات و گفتگوی باقری با مورا

رئیس هیئت مذاکره کننده کشورمان با معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا ملاقات و مصاحبه کرد.

22 بهمن 1400

نماینده تهران در مجلس: دلار تک نرخی می گردد

نماینده تهران در مجلس، گفت: سال گذشته برای بودجه 1400 که شرایط ما خیلی بدتر بود دولت آقای روحانی پیش بینی 2 میلیون و 300 هزار بشکه را نموده بود که معین هم بود که محقق نمی گردد و با توجه به اینکه دولت ها معمولا در پیش بینی خود اعداد را بالاتر در نظر می گیرند،...

13 بهمن 1400

صدری: اگر قرار است پرسپولیس قهرمان نشود، به ما هم بگویید!

سرپرست باشگاه پرسپولیس از اشتباهات داوری علیه تیم فوتبال این باشگاه گلایه کرد.

12 بهمن 1400

پیش بینی رسیدن مصرف روزانه گاز به 600 میلیون مترمکعب

تهران (پانا) - مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت که انتظار دارد با افزایش شدت سرما، مصرف خانگی و تجاری گاز در کشور روزانه به 600 میلیون مترمکعب برسد.

11 بهمن 1400

انتشار کتاب در اردبیل گران تر از استان های دیگر تمام می گردد

سمیه صائب نیا، مدرس دانشگاه و مؤلف اردبیلی، در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در اردبیل، اظهار کرد: هزینه های زیاد چاپ و انتشار کتاب در اردبیل به یکی از چالش های مؤلفان و نویسندگان اردبیلی بدل شده است.

8 بهمن 1400

چمران: کمیسیون ماده 38 اجازه صدور مجوز افزایش طبقات پاساژ علاءالدین را نداشت

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه کمیسیون ماده 38 صلاحیت اضافه و یا کم کردن طبقات را ندارد گفت: قطعا و یقینا اضافه شدن دو طبقه به پاساژ علاءالدین انجام نخواهد شد.

3 بهمن 1400
تعداد: (290)