فرایند مهاجرت در برخی شهرستانهای کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است

به گزارش وبلاگ هوشمند، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون فرایند جابجایی و مهاجرت در برخی شهرستانهای این استان نگران کننده است.

فرایند مهاجرت در برخی شهرستانهای کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است

علی شهابی نسب در نشست شورای راهبردی جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: سرشماری انجام شده سال 1395 انجام شد، آمارهای استخراج شده از آن برای مسئولان نگران کننده بود و مسئولان نگرانی از کاهش جمعیت و پیری جمعیت داشتند.

وی اظهار کرد: سال 61 تا 67 هر خانواده در استان کهگیلویه و بویراحمد دوازده تا سیزده نفر جمعیت داشت که مجموعه بهداشت درمان شعار زندگی بهتر فرزند کمتر را مطرح کردند که کارشناسی شده نبود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رشد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد همیشه بالای سه بود، گفت: طبق سرشماری سال 1395 جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد 713 هزار و 52 نفر بود که رشد جمعیت 1.6 شد.

شهابی نسب شرح داد: بر اساس سرشماری سال 95 در خصوص جابجایی جمعیت در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز نگرانی شد که شهرستان کهگیلویه، دنا و مارگون با رشد منفی جمعیت روبرو بودند.

وی ادامه داد: بر همین اساس شهرستان بویراحمد و شهر یاسوج با رشد 3 درصد، بالاترین رشد جمعیت کشور را داشت که همه این مسأله ناشی از رشد جمعیت و تولد نبود بلکه به علت تخلیه ناشی از مهاجرت شهرستان های کهگیلویه، دنا و مارگون و لوداب بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: هم اکنون و فرایند مهاجرت را نیز در سطح استان داریم و برخی از شهرهای استان در حال خالی شدن هستند و این جابه جایی نگران کننده است که تبعات منفی و آسیب های زیادی را در پی دارد.

شهابی نسب تاکید کرد: با همه وجود استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ جمعیت جوان در کشور شرایط خوبی دارد طبق سرشماری سال 95 میانه جمعیت جوان استان کهگیلویه و بویراحمد 27.8 درصد است در حالی که این میزان در کشور 25 درصد است.

وی اظهار کرد: نرخ بیکاری استان کهگیلویه و بویراحمد در تابستان 10.2 بوده که این میزان از میانه کشور با 9.6 بالاتر است.

به گزارش وبلاگ هوشمند، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: برای کاهش چالش های جمعیتی که استان کهگیلویه و بویراحمد با آنها روبرو است باید با آموزش ها، آگاهی بخشی ها، مشاوره و پرداخت تسهیلات برای ازدواج جوانان و تشکیل خانواده با همکاری دستگاه های متولی از جمله دانشگاهها، صدا و سیما و رسانه ها و بانک ها و برخی دستگاههای مربوطه و به کارگیری راهکارهای لازم این چالش ها را کاهش دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "فرایند مهاجرت در برخی شهرستانهای کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند مهاجرت در برخی شهرستانهای کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید