دانش آموخته های سایر دانشگاه ها در آموزش و پرورش استخدام می شوند

به گزارش وبلاگ هوشمند، تهران (پانا) - معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش گفت این وزارتخانه در نظر دارد برای کمبود معلم، دانش آموخته هایی با مدرک کارشناسی به بالا از سایر دانشگاه ها را در آزمون جذب و استخدام کند.

دانش آموخته های سایر دانشگاه ها در آموزش و پرورش استخدام می شوند

به گزارش صدا و سیما، قاسم احمدی لاشکی گفت: دفترچه آزمون تهیه و به سازمان سنجش تحویل داده شده است و آزمون در یکی دو ماه آینده برگزار می گردد.

وی گفت: در حال اخذ مجوز برگزاری آزمون از سازمان امور اداری و استخدامی هستیم و تعداد 34 هزار و 800 نفر پذیرفته خواهند شد که از مهر 1401 وارد کلاس های درس می شوند.

احمدی لاشکی اضافه نمود: این افراد پس از گذراندن دوره یک ساله در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.

وی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه اعتبار لازم برای استخدام این معلمان را در نظر گرفته است و اسامی پذیرفته شدگان 2 تا 3 برابر ظرفیت پذیرش اعلام می گردد و از بین این افراد 34 هزار و 800 نفر پذیرفته خواهند شد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش تاکید نمود: دانش آموختگان دانشگاه ها براساس بوم هر استان پذیرفته خواهند شد و در صورت جابجایی از یک استان به استان دیگر رابطه استخدامی آن ها قطع می گردد و شخص دیگری جایگزین آن ها خواهد شد.

احمدی لاشکی گفت: از معلمان تعهد خدمتی 10 ساله گرفته می گردد که در مدارس همان استان مشغول به تدریس شوند.

وی اضافه نمود: برای حل مشکل کم شدن حقوق و بیمه معلمان خرید خدمات نامه ای به رئیس دفتر رئیس جمهور و مجلس شورای اسلامی ارسال نموده ایم تا اعتبار حقوق این معلمان به طور کامل پرداخت گردد.

احمدی لاشکی گفت: به وسیله مجلس هم پیگیر هستیم تا رأی دیوان محاسبات برای بیمه معلمان خرید خدمات را تغییر دهیم.

وی ادامه داد: براساس رأی دیوان محاسبات حداکثر ساعت کار معلمان خرید خدماتی از 44 به 24 ساعت کاهش یافته و بیمه آن ها 20 روزه در نظر گرفته شده است.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش به حل مشکل معلمان مشمول استخدام دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی اشاره نمود و گفت: طبق قانون معلمانی که دوره یک ساله از یکی از این دو دانشگاه را گذرانده و در آزمون اصلح دانشگاه پذیرفته شده اند باید احکام حقوقی خود را دریافت نمایند.

احمدی لاشکی اضافه نمود: پیگیر افزایش حقوق سرایداران و خدمتگزاران مدارس از سازمان امور اداری و استخدامی نیز هستیم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "دانش آموخته های سایر دانشگاه ها در آموزش و پرورش استخدام می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش آموخته های سایر دانشگاه ها در آموزش و پرورش استخدام می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید