انتشار کتاب در اردبیل گران تر از استان های دیگر تمام می گردد

به گزارش وبلاگ هوشمند، سمیه صائب نیا، مدرس دانشگاه و مؤلف اردبیلی، در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در اردبیل، اظهار کرد: هزینه های زیاد چاپ و انتشار کتاب در اردبیل به یکی از چالش های مؤلفان و نویسندگان اردبیلی بدل شده است.

انتشار کتاب در اردبیل گران تر از استان های دیگر تمام می گردد

وی اضافه نمود: تهیه مواد اولیه نیز به نسبت سایر استان ها، از جمله تهران، گران تر است و همین، هزینه تمام شده چاپ کتاب را بالاتر می برد که برای نویسنده ای که شخصاً روی چاپ کتاب خود سرمایه گذاری می نمایند، اصلاً توجیه اقتصادی ندارد؛ به همین علت، نویسندگان و مؤلفان اردبیلی معمولاً ترجیح می دهند چاپ و انتشار آثار خود را به دیگر استان ها بسپارند.

این مؤلف و مدرس اردبیلی، نبود ماشین آلات پیشرفته و فرسودگی دستگاه های چاپ کنونی را از دیگر چالش های این حوزه در اردبیل برشمرد و اضافه نمود: همین عوامل علاوه بر مسئله اقتصادی، سبب افت کیفیت در چاپ کتاب می گردد که مخاطب را پس زده و او را از ادامه مطالعه کتاب منصرف می نماید.

وی فروش کتاب را علت دیگر چاپ و انتشار کتاب به وسیله نویسندگان اردبیلی در تهران برشمرد و اظهار کرد: در اردبیل انتشاراتی ها فعالیتی در زمینه معرفی، فروش و پخش کتاب ندارند و این بخش را به نویسنده واگذار می نمایند که موجب معرفی ضعیف کتاب در بازار هدف می گردد.

صائب نیا درباره کتاب بازاریابی، کارآفرینی و نوآوری گفت: کارآفرینی طیف وسیعی از فعالیت ها و فرایندها، از جمله نوآوری و خلق یک سازمان، ایجاد منظره نو، اکتشاف فرصت ها و پذیرش ریسک را شامل می گردد که هرکدام از آنها باید به جامعه هدف تفهیم گردد تا بتوانند جهت درستی را انتخاب نموده و طی نمایند؛ از این رو، ارائه تصویری اجاقتصادی و درعین حال دقیق از حوزه کارآفرینی، بازاریابی و نوآوری ضروری به نظر می رسید تا بار اضافی کتب درسی امروزی در این حوزه برطرف گردد؛ بنا بر این، با همکاری خانم رقیه افشاری به تألیف این کتاب اقدام کردیم تا مخاطبان به صورت علمی با مسائل موجود در این حوزه ها آشنا شوند.

وی ادامه داد: این کتاب برای دانشجویان مدیریت در شش فصل تألیف شده است و خواندن آن برای علاقه مندان به کسب سود، مدیران شرکت ها و سازمان ها و بعلاوه اساتید رشته های مدیریت، خالی از لطف نیست؛ ضمن اینکه برای افراد علاقه مند به بازاریابی نیز می تواند بسیار آموزنده باشد؛ زیرا ما سعی کردیم در کتاب بازاریابی، کارآفرینی و نوآوری خلأهای موجود را پرنموده و به سؤالات ذهنی احتاقتصادی مخاطبان پاسخ دهیم.

مؤلف کتاب درباره محتوای اثر توضیح داد: در فصل اول، کلیات موضوع مطرح شده و فصل دوم، مفاهیم بازاریابی نوآوری را معرفی نموده است؛ فصل سوم به آنالیز مفاهیم کارآفرینی و فصل چهارم به بازاریابی کارآفرینانه پرداخته است؛ بعلاوه، در فصل پنجم خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی و نهایتاً در فصل ششم مدل های کسب وکار بیان شده است.

وی اضافه نمود: این کتاب آمیخته ای از سه موضوع مهم و کاربردی در عرصه کسب وکار است که بحث اول کارآفرینی بوده و مطالعه در این حوزه به دانشجویان و علاقه مندان با پیشینه های اقتصادی و اجتماعی مختلف یاری می نماید زیرا آنالیز کارآفرینی به مردم یاد می دهد مهارت های منحصربه فردی را پرورش دهند و به ایده های نو فکر نمایند.

به اعتقاد صائب نیا، مطالعه در حوزه کارآفرینی، باعث ایجاد فرصت های نو، افزایش اعتمادبه نفس، تضمین عدالت اجتماعی و تحریک اقتصاد می گردد.

وی با بیان اینکه موضوع دوم کتاب، بازاریابی است، گفت: بازاریابی یا مارکتینگ، یک استراتژی است که به وسیله شرکت ها در جهت برقراری ارتباط با مشتری استفاده می گردد؛ عملیات بازاریابی، آگاهی مشتری از ویژگی های مختلف محصولات و خدمات را در پی دارد که در کارآفرینی و کسب وکار بسیار با اهمیت است.

این مؤلف اردبیلی اضافه نمود: آخرین بحث نیز در خصوص خلاقیت است که مفهوم به کارگیری توانایی های ذهنی برای ایجاد یک فکر یا مفهوم نو را دارد و این سه موضوع در کنار هم می توانند تأثیر بسیار زیادی در رونق کسب وکارها داشته باشند.

وی ادامه داد: اهمیت مزایای کارآفرینی برای بازار کار و اقتصاد بر کسی پوشیده نیست؛ چرا که خوداشتغالی ابزاری قدرتمند برای ایجاد کسب وکار و تقویت اقتصاد است و باید بیش ازپیش به این مهم پرداخته گردد.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه امروزه نگرش کارآفرینی نه تنها برای کارآفرینان بلکه برای کارمندان نیز حائز اهمیت است، اضافه نمود: برای افزایش مشارکت، موفقیت و رقابت پذیری، دانشجویان و غیر دانشجویان احتیاج به مداومت و عزمی قوی در ایجاد اندیشه کارآفرینی دارند تا در این زمینه منظره موفقیت آمیزی را برای خود ترسیم نمایند.

وی اضافه نمود: اگر تحصیلات دانشجویان و غیر دانشجویان موجب ایجاد ذهنیت کارآفرینی شان گردد، احتمال موفقیت آنان بیشتر خواهد شد؛ بر این اساس، در کتاب بازاریابی، کارآفرینی و نوآوری، علاوه بر کارآفرینی، مطالبی درباره بازاریابی و خلاقیت نیز مطرح شده است که در زمینه کسب وکار یاری شایانی می تواند باشد.

مؤلف کتاب گفت: آموزش کارآفرینی، مهارت ها و دانش کارآفرینان را رشد می دهد تا با ایجاد ایده های کاری نو و افزایش قدرت ریسک آن ها، برای یادگیری درباره حوزه های اصلی کسب وکار از قبیل اقتصادی، فروش، مدیریت، بازاریابی و حسابداری به آنان یاری کند و بدیهی است که طیف وسیع تری از مهارت ها مثل سازگاری، ارتباطات مؤثر و اعتمادبه نفس را نیز شامل می گردد.

بر اساس این گزارش، کتاب بازاریابی، کارآفرینی و نوآوری در 180 صفحه، از سوی انتشارات آیلار منتشر شده و به قیمت 45هزار تومان در کتابفروشی ها عرضه می گردد.

گفت وگو از: توحید مهدوی

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "انتشار کتاب در اردبیل گران تر از استان های دیگر تمام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار کتاب در اردبیل گران تر از استان های دیگر تمام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید