معماری و عمران

این گل ها از روزنامه به وجود آمده اند!

این روزنامه ها بعد از خواندن تبدیل به گل می شوند!همه ما شاید مدادهایی که با طبیعت دوست هستند را دیده و استفاده نموده باشیم، این مدادها به این صورت کار می نمایند که پس از این که آنقدر تراشیده شدند و دیگر قابل نوشتن نبودند، آن ها را خاک کنیم و در عوض آن ها...

21 اردیبهشت 1401

منشأ اسرارآمیز خنجر فضایی فرعون توتنخامن

مصر باستان و تمدن عصر فراعنه همیشه برای همه ما، از دانشمندان گرفته تا افراد معمولی، اسرارآمیز و رازآلود بوده است، اما اخیراً دستاورد علمی در این زمینه منتشر شده است که به منشاء جالب توجه یکی از شگفت انگیزترین مصنوعات این دوره اشاره دارد. این شی، خنجر...

18 اردیبهشت 1401

پارک ملی ژانگی دانکسیا، کوهستانی رنگارنگ در چین

آشنایی کامل با پارک ملی ژانگی دانکسیااغلب کسانی که نام کشور چین را می شنوند بی اختیار یاد ساختمان بزرگ و کارخانه های متعدد می افتند و غافل از این که چه حجم وسیعی از جاذبه های طبیعی در این کشور وجود دارد. از کوه ها و صخره های رنگارنگ گرفته تا دهکده های متروکه...

16 اردیبهشت 1401

سفر به بالی و تجربه استخرهایی با چشم انداز بی نهایت

سفر به بالی با همه جذابیت هایش ممکن است باعث خستگی گردشگران شود؛ مطمئناً استخرهای روف تاپ گزینه ای فوق العاده برای ریلکس کردن و تماشای چشم اندازی زیبا از غروب خورشید به حساب می آیند.

13 اردیبهشت 1401

پلاستیک هایی که مثل قند شیرین هستند

پلاستیک های سازگار با محیط زیست ساخته شده از قند ها خواص بی سابقه ای دارند.

13 اردیبهشت 1401

سلفی پر از فیلتر سارا منجزی پور ، خانم بازیگر چه ناز شد !

سارا منجزی پور تصویری که میبینید را در اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته است.

14 اسفند 1400

ساخت نسل نو ایمپلنت های ارتوپدی با مواد زیست فعال

محققان در تلاشند تا با بکارگیری مواد زیست فعال نسل جدیدی از ایمپلنت های ارتوپدی را فراوری نمایند.

30 بهمن 1400

چگونه در کمپ سنگ چخماق پیدا کنیم؟

اگر زیاد به کمپ می روید پس مطمئنا تا کنون نیاز وجود وسیله ای برای روشن کردن آتش را حس کرده اید. یکی از ابزار مفیدی که در روشن کردن آتش شما را یاری خواهد کرد سنگ چخماق است. در این مقاله با خبرنگاران همراه باشید تا روش های مختلف شناسایی سنگ چخماق را بررسی...

25 بهمن 1400

پیش بینی رسیدن مصرف روزانه گاز به 600 میلیون مترمکعب

تهران (پانا) - مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت که انتظار دارد با افزایش شدت سرما، مصرف خانگی و تجاری گاز در کشور روزانه به 600 میلیون مترمکعب برسد.

11 بهمن 1400

چمران: کمیسیون ماده 38 اجازه صدور مجوز افزایش طبقات پاساژ علاءالدین را نداشت

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه کمیسیون ماده 38 صلاحیت اضافه و یا کم کردن طبقات را ندارد گفت: قطعا و یقینا اضافه شدن دو طبقه به پاساژ علاءالدین انجام نخواهد شد.

3 بهمن 1400

فسیل های کاذب مریخ شاید جست وجوی حیات را به چالش بکشند

به گفته پژوهشگران ممکن است مریخ با ده ها فسیل کاذب غیرزیستی متفاوت پوشیده شده باشد، که جست وجوی حیات در سیاره سرخ را با چالش روبرو می نمایند.

14 دی 1400

7 کار جالب که با سنسور LiDAR آیفون پرو می توانید بکنید

تعدادی از مدل های رده بالای آیفون و آیپد در ماژول دوربین خود از سنسور LiDAR بهره می برند. این سنسور امکانات جالبی را برای اسکن سه بعدی محیط به ارمغان می آورد که از آن می توانید برای انجام کارهای مختلف بهره ببرید. در ادامه به 7 مورد از کارهای جالبی که می توانید...

16 آبان 1400

توزیع سیستماتیک نهاده های دامی در استان آذربایجان شرقی

خبرگزاری خبرنگاران- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: حذف ارز 4200 تومانی نهاده های دامی در صورت عدم تمهیدات لازم برای تولید گنندگان و مصرف کنندگان مسائل زیادی ایجاد می کند.

12 آبان 1400

تلفیق تاریخ، فرهنگ و آموزش در اکسپو 2020 دبی

خبرنگاران/خراسان رضوی نمایشگاه اکسپو 2020 دبی در تاریخ 1 اکتبر پس از 11 ماه تاخیر طی مراسمی شروع به کار کرد و برگزارکنندگان آن معتقدند که پس از همه گیری کرونا این نمایشگاه بزرگترین گردهمایی جهانی در حال برگزاری است.

27 مهر 1400

شمارش معکوس برای برکناری کومان؛ کونته، روبرتو مارتینز، پیرلو و یوآخیم لوو گزینه های احتمالی

خبرگزاری خبرنگاران- انتظار می رود رونالد کومان طی روزهای آینده شغلش در بارسلونا را از دست دهد.

6 مهر 1400

6 فایده دوش شبانه برای سلامتی

تهران (پانا)- متخصصان پوست توصیه می نمایند روزانه 5 تا 10 دقیقه دوش بگیریم. گرچه برای برخی از ما آغاز روز بدون یک دوش صبحگاهی قابل تصور نیست، اما برخی ها هم هستند که ترجیح می دهند تنش های روزانه خود را با یک دوش شبانه بزدایند.

21 شهریور 1400

نگاهی به نمونه های طراحی نورگیر ساختمان از قدیم تا به امروز [9 ایده نو]

طراحی نورگیر ساختمان یکی از فاکتورهای مهم معماری و طراحی سازه به تعداد می رود. با این حال که طراحی نورگیر سنتی به اشکال قدیمی خود پایبند است، اما طراحی نورگیر مدرن به طور مداوم در حال تغییر و تنوع می باشد. ما در این مقاله قصد داریم به برخی نمونه های حائز...

11 شهریور 1400

آتشگاه اصفهان از دوران تاریخی تا قرون اولیۀ اسلامی مورد استفاده بوده است، شناخت نقشه معماری و کارکرد بنا

به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، هادی الهیاری سرپرست هیأت باستان شناسی 10مرداد1400با اعلام این خبر گفت: در این آنالیز ابتدا به مستندنگاری و نقشه برداری میکروتوپوگرافیک از محوطه با یاری پهپاد در آتشگاه پرداخته شد.

16 مرداد 1400

فراخوان جذب نیروی امریه سربازی برای شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی منتشر شد

شرکت آب منطقه ای خراسان خراسان شمالی از میان مشمولان سربازی با مدرک کارشناسی ارشد، نیروی امریه جذب می نماید.

25 تیر 1400

خبرنگاران ضرورت بکارگیری علوم مختلف برای حفاظت از آثار تاریخی

تهران- خبرنگاران- معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به لزوم بهره مندی از رشته های مختلف علمی در تمام زمینه ها، گفت: برای کاوش و بازسازی آثار تاریخی نیز نیازمند علوم مختلف هستیم.

26 خرداد 1400
تعداد: (42)