6 فایده دوش شبانه برای سلامتی

به گزارش وبلاگ هوشمند، تهران (پانا)- متخصصان پوست توصیه می نمایند روزانه 5 تا 10 دقیقه دوش بگیریم. گرچه برای برخی از ما آغاز روز بدون یک دوش صبحگاهی قابل تصور نیست، اما برخی ها هم هستند که ترجیح می دهند تنش های روزانه خود را با یک دوش شبانه بزدایند.

6 فایده دوش شبانه برای سلامتی

به گزارش آخرین خبر، گرچه زمان دوش گرفتن شما به ترجیحات شخصی تان بستگی دارد، اما آن هایی که شب را برای دوش گرفتن انتخاب می نمایند، می توانند از فواید بیشتری از جهت سلامت و زیبایی برخوردار شوند.

در ادامه به فواید دوش شبانه خواهیم پرداخت.

1- ممکن است به زودتر خوابیدن تان یاری کند

دوش شبانه بدن و فکر را آرام می نماید و اگر در زمان مناسب انجام گردد می تواند خواب بهتری هم به شما بخشد. گرفتن دوش آب گرم 90 دقیقه قبل از خواب می تواند یاری کند 10 دقیقه زودتر از معمول به خواب روید. علتش آن است که آب گرم دمای بدن را اندکی پایین تر می آورد و همین امر این سیگنال را به بدن می دهد که وقت خواب فرا رسیده است.

2- برای پوست تان بهتر است

دوش گرفتن قبل از خواب به جلوگیری از جوش هم یاری می نماید. موهای ما محل تجمع باکتری ها و انباشت مواد و محصولات مختلفی هستند که طی روز با آن ها تماس پیدا می نماید و وقتی سر خود را روی بالش می گذارید همه این آلودگی ها ابتدا به روبالشی و سپس از آنجا به صورت تان منتقل می گردد. از آنجایی که پوست ما در هنگام خواب بازسازی می گردد، خوابیدن با پوست تمیز به معنای برخورداری از سلول های پوستی جدیدی است که سالم هم خواهند بود.

3- ممکن است حساسیت های فصلی را تسکین بخشد

اگر از حساسیت های فصلی رنج می برید، گرفتن یک دوش شبانه ممکن است به تسکین علائم آن یاری کند. وقتی از خانه بیرون می رویم مواد آلرژی زا مانند گرد و غبار و گرده ها روی پوست و لباس می نشینند و ممکن است در نهایت از رختخواب تان سردرآورند مگر آنکه قبل از خواب دوش بگیرید. اگر عادت دارید صبح ها دوش بگیرید به تغییر عادت تان فکر کنید و به جایش شب ها دوش بگیرید تا گرفتار علائم ناخوشایندی نشوید.

4- موهایتان سالم تر خواهند بود

اگر موهایتان را شب ها بشویید فرصت بیشتری در اختیار دارید تا اجازه دهید خود به خود خشک شوند. این امر با یاری به حفظ رطوبت موها، عمر درخشندگی و انعطاف پذیری موها را بیشتر می نماید. خشک کردن موها با سشوار در فرصت کمی که صبح ها در اختیار داریم ممکن است به تارهای مو آسیب بزند و آن ها را ضعیف و کدر کند.

5- مانع از تعریق بیش از میزان می گردد

دوش صبحگاهی روش خوبی برای سرحال شدن قبل از آغاز روز است اما دوش شبانه می تواند به جلوگیری از عرق یاری کند. گرفتن دوش آب سرد قبل از خواب ممکن است تعریق شبانه را که بسیاری به آن دچارند، کمتر کند.

6- ممکن است جلوی گرفتگی های عضلانی را بگیرد

اگر بعد از یک روز کاری طولانی در عضلات تان احساس درد یا سوزش می کنید، گرفتن دوش آب گرم ممکن است به برطرف این حس ناخوشایند یاری کند. آب گرم در تماس با بدن، کشیدگی عضلات را تسکین و خواب شبانه را بهبود می بخشد. گرفتن دوش آب گرم می تواند جلوی گرفتگی عضلات پا در خواب را بگیرد، مشکل رایجی که تا حدود 60 درصد افراد به آن دچار هستند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "6 فایده دوش شبانه برای سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 فایده دوش شبانه برای سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید