ادبیات

ضرورت حمایت شورای نگهبان از طرح جهش فراوری دانش بنیان

به گزارش خبرنگاران، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری امروز در افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای حوزه نانو که در محل خانه نوآوری و فناوری به مدت چهار روز شروع به کار نموده است، گفت: مدل توسعه نانو در کشور یک مدل نمونه ای است که ضروری است آن...

8 اسفند 1400

تلفیق تاریخ، فرهنگ و آموزش در اکسپو 2020 دبی

خبرنگاران/خراسان رضوی نمایشگاه اکسپو 2020 دبی در تاریخ 1 اکتبر پس از 11 ماه تاخیر طی مراسمی شروع به کار کرد و برگزارکنندگان آن معتقدند که پس از همه گیری کرونا این نمایشگاه بزرگترین گردهمایی جهانی در حال برگزاری است.

27 مهر 1400

فراخوان دومین جشنواره فیلم کوتاه سلفی20 منتشر شد

فراخوان دومین جشنواره فیلم کوتاه سلفی20 با موضوع همزیستی با کرونا و تأثیر این ویروس در تغییرات شیوه و سبک زندگی مردم، همزمان با روز ملی سینما منتشر شد.

23 شهریور 1400

5 فصل برکینگ بد از بدترین تا بهترین بر اساس نظر منتقدان

قرار است میانگین امتیازی را که منتقدان راتن تومیتوز و متاکریتیک به هر فصل برکینگ بد داده اند کنار هم بگذاریم و ببینیم کدام فصل این سریال پرطرفدار بیشترین امتیاز را دریافت نموده و در صندلی اول قرار گرفته.

19 خرداد 1400

برنامه ریزی آستان قدس رضوی برای تحقق شعار سال خبرنگاران

رئیس بنیاد بهر ه وری موقوفات آستان قدس رضوی بر تقویت پشتیبانی ها برای رونق فراوری تأکید کرد و گفت: با توجه به شعار سال مسئولیت ما سنگین تر از گذشته است و باید کوشش هایمان برای پشتیبانی از فراوری و مانع زادیی از راستا آن را بیشتر کنیم.

24 فروردین 1400

بیوگرافی سروش صحت و همسرش

بیوگرافی سروش صحت: سروش صحت متولد 8 آذر 1344 از نایین اصفهان، بازیگر، نویسنده و کارگردان ایرانی است. او مدتی است به عنوان مجری نیز هنرنمایی می نماید.

16 اسفند 1399

اجرای سوگواره فاطمی در محلات منطقه 2

به مناسبت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) ، ویژه برنامه های فرهنگی تحت عنوان سوگواره جان نبی در محلات منطقه 2 برگزار می شود.

28 بهمن 1399

گزیده ای از بهترین اشعار درباره یاد خدا

شعر درباره یاد خدا، ذهن شاعر را به عشق خداوند گره زده است. شاعر از خداوند مهربان سخن می گوید و جلوه های خداوندی را در نظمش به تصویر می کشد.

4 بهمن 1399

چرا اشعار امروزی مثل قبل هوادار ندارد ؟

یکی از سوال هایی که امروزه میان شعردوستان و اهالی شعر مطرح می گردد، این است که چرا شعر های معاصر و امروزی مانند اشعار گذشته ماندگار نمی شوند؟

29 آذر 1399

بی توجهی به ذائقه مخاطب، از عوامل کاهش فروش کتاب است، فعالیت پلت فرم های کتاب محور باید افزایش پیدا کند

به گزارش خبرنگاران، نشست آنالیز عوامل موثر در کاهش فروش کتاب از سلسله نشست های موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با حضور علیرضا داداشی، مدرس مدیریت و بازاریابی؛ سید محمدجواد مهدوی دارگانی و جواد سرایی به صورت مجازی در سرای اهل قلم ایران برگزار گردید.

25 آذر 1399

اشکان خطیبی از مدیریت پردیس چارسو استعفا داد

اشکان خطیبی علت استعفایش از مدیریت پردیس چارسو را دلایل شخصی بیان کرد.

6 آذر 1399

کتاب از آزادی تا هرج و مرج بررسی می شود

به گزارش خبرنگاران ، به تازگی کتاب از آزادی تا هرج و مرج که گزیده ای ازداستان های کوتاه طنز اسلاومیرمروژک است با انتخاب و ترجمه داریوش مودبیان به همت نشر گویا انتشار یافته است.

26 مهر 1399

نگارش رمانی براساس زندگی غزاله علیزاده ، مجموعه شعر آدمیم خوب لادن نیکنام با دغدغه انسان قرن 21 آماده انتشار

هنرآنلاین نوشت: لادن نیکنام شاعر، نویسنده و روزنامه نگار، با این شرح که رمان ماندن در وقت اضافه را در انتشارات صدای معاصر در دست چاپ دارد به هنرآنلاین گفت: این کتاب تا حدودی برگرفته از واقعیت زندگی غزاله علیزاده و بخشی هم ملهم از تخیلات خودم و در واقع...

8 شهریور 1399

ریچارد فورد: تا 19 سالگی خواندن هیچ کتابی را تمام نکرده بودم

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین - ریچارد فورد 76 ساله رمان نویسی است که شاهکار ویژه اش تبدیل شکست به موفقیت ادبی است: او با بینشی راسخ درباره انسان ها و ناامیدی شان می نویسد، و با اینکه هرگز شخصیت هایش را به سخره نمی گیرد، کاملا از پوچی زنده بودن مطلع...

3 مرداد 1399

خبرنگاران سهم هنرمندان بوشهری از مبارزه با کرونا تولید محتوا برای روزهای قرنطینه خانگی

بوشهر-خبرنگاران- در روزهای در خانه ماندن مردم، هنرمندان و بویژه نوازندگان، بومی سرایان و طنزپردازان استان بوشهر عهده دار تولید محتوا در فضای مجازی شدند تا بدین نحو سهم خود را برای مبارزه با کرونا اجرا کنند.

16 اردیبهشت 1399

کمپین ریاست جمهوری ترامپ همراه با خشم، نفرت و انتقام

واکنش ها و اقدامات ترامپ پس از تبرئه شدن در پرونده استیضاح این تصور را به وجود آورده که کمپین انتخاباتی او بر پایه خشم، نفرت و انتقام پیش خواهد رفت.

11 فروردین 1399

فصل دوم دوست نابغه من روی آنتن می رود

فصل دوم سریال دوست نابغه من با اقتباس از داستان های النا فرانته به زودی روی آنتن می رود.

19 اسفند 1398

آغداشلو: استعدادهای جوان در غوغای فرمالیسم گم می شوند

آیدین آغداشلو در نشست خوانشی بر تحولات نقاشی ایران این پرسش اساسی را بیان کرد که آیا آثار هنر معاصر ایران همانند آثار خودِ من که با قیمت های خوب به دیوار می زنیم، واقعا خوب هستند یا چون برای ما هستند، خوبند؟ و در ادامه این نشست مطالبی را در راستای این...

2 بهمن 1398

انتقاد یک نویسنده از بی توجهی مسئولان به تئاتر شهرستان ها

رضایی گفت: استان بوشهر نسبت به استان های دیگری که در حوزه تئاتر فعالیت دارند به لحاظ سخت افزاری بسیار ضعیف تر عمل می نماید.

24 آذر 1398

9 اثر داستانی و سینمایی که به واقعه یازدهم سپتامبر می پردازند

روزنامه اعتماد - بهار سرلک: 18 سال پیش یازدهم سپتامبر و بیستم شهریور را سراسر جهان روزشان را با اخبار سلسله حملات انتحاری و برخورد دو هواپیما به برج های مرکز تجارت جهانی شروع کردند. 19 تن از اعضای القاعده این هواپیما های تجاری-مسافرتی امریکایی را ربوده...

19 مهر 1398
تعداد: (25)