چند درصد از مرگ و میر های دنیا در 2017 بر اثر تغذیه ناسالم بود؟

به گزارش وبلاگ هوشمند، بنابر گزارش جدیدی که به آنالیز وضعیت سلامت مردم دنیا پرداخته، تقریبا 20 درصد از مرگ و میرهای سال 2017 در سراسر دنیا به تغذیه ناسالم نسبت داده می گردد.

چند درصد از مرگ و میر های دنیا در 2017 بر اثر تغذیه ناسالم بود؟

به گزارشگروه وبگردی وبلاگ هوشمند؛گزارشی جدید که روی اطلاعات مربوط به سال 2017 میلادی متمرکز شده حاکی از این است بیماری های غیرواگیر نظیر سرطان و دیابت هم اکنون عامل تقریبا سه چهارم از 55.9 میلیون مورد مرگ و میر در سراسر دنیا هستند.

پروفسور جان نیوتن، رئیس بخش بهبود سلامت در بهداشت عمومی انگلیس و از دستیاران این پروژه تحقیقاتی می گوید: بسیاری از این مسائل و بیماری ها قابل پیشگیری هستند؛ عواملی چون فشار خون بالا و سیگار همچنان عامل نرخ بالای مرگ و میر و بیماری ها محسوب می شوند.

بنابراین گزارش، در سطح دنیا بیماری های قلبی و عروقی اولین عامل مرگ و میر هستند و پس از آن اختلالات مربوط به رشد غیرطبیعی بافت ها شامل سرطان ها در صندلی دوم و بیماری های مزمن تنفسی در رتبه سوم قرار می گیرد. در این سال همچنین در بین سرطان ها، سرطان ریه شایعترین عامل مرگ و میرها بوده است.

این اطلاعات آشکار می سازد که رفتار ما در واقع بزرگترین تهدید برای زنده ماندن مان بوده و تغذیه ناسالم مهمترین فاکتور خطرزا محسوب می گردد.

این گزارش تحت عنوان مطالعه دنیای بار بیماری یک آنالیز بزرگ بین المللی است که عوامل و فاکتورهای خطرزای مرگ و بیماری را در هر یک از کشورهای دنیا مورد ارزیابی قرار می دهد.

کارشناسان می گویند: یافته های جدید نشان دهنده آن است که عوامل مرگ و میر بر اثر بیماری به سرعت از روی فاکتورهایی چون عفونت ها و مسائل مربوط به زایمان به سمت بیماری هایی از قبیل سرطان و دیابت تغییر مسیر می دهند.

منبع:ایسنا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "چند درصد از مرگ و میر های دنیا در 2017 بر اثر تغذیه ناسالم بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند درصد از مرگ و میر های دنیا در 2017 بر اثر تغذیه ناسالم بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید