چطور مثل آلبرت اینشتین فکر کنیم؟!

به گزارش وبلاگ هوشمند، زندگی امروز- اغلب شما آلبرت اینشتین را می شناسید. او کسی بود که تئوری نسبیت را به ما ارائه داد. عده زیادی از عظیمان علم او را به اسم نابغه ای بی همتا و یکی عظیمترین دانشمند دنیا می شناسند. بسیاری از نظریات و تحقیقات اینشتین باعث ایجاد تغییرات اساسی در فرایند پیشرفت علم در دنیا شده و تاثیرات پایداری به ارمغان داشت. خدمات او در راستای علم قابل ستایش است. کتاب چطور مثل آلبرت اینشتین فکر کنیم دید جدیدی از این دانشمند عظیم به ما می دهد.

چطور مثل آلبرت اینشتین فکر کنیم؟!

به گزارش زندگی امروز، دیجی مگ: آلبرت اینشتین درک ما از دنیا هستی را دگرگون کرد. نظریۀ نسبیت اش او را به اسم بزرگ ترین چهرۀ علمی پس از نیوتون تثبیت کرد. نسبیت درک ما را از فضا و زمان نابود کرد و عالمی را به جای آن نشاند که پیش از آن تصورناپذیر بود. نشان داد که ماده را می توان به انرژی تبدیل کرد و عصر هسته ای از اینجا شروع شد. اینشتین، در نیمه دوم عمر خود، به الگویی همگانی تبدیل شد: بزرگترین نابغۀ دنیا. او این اسم را با روی گشاده پذیرفت و از آن به خوبی بهره برد و به جنگی خستگی ناپذیر علیه نیروهای شیطانی و اهریمنی، از جمله سلاح های هسته ای، دست زد. تصویری که او از خود به مردم دنیا ارائه داد، همان تصویر نابغۀ فراموشکار بود. او جاه طلب بود و از استعداد استثنایی خود کاملاً آگاهی داشت که در نهایت منجر به پیروزیت او شد.

اینشتین در نوجوانی علاقه چندانی به تحصیل نداشت. بیشتر معلمان او تصور می کردند که وی دانش آموز بی استعدادی است. او در 15 سالگی ترک تحصیل کرد؛ اما بعدها به خاطر تحقیقاتش، پیروز به دریافت جایزه نوبل شد. در واقع بزرگ ترین کشف آلبرت اینشتین در زمان خودش چندان درک نشد. کمیته نوبل فقط می دانست که باید جایزه ای به او اهدا گردد. به این ترتیب اینشتین به خاطر مطالعاتی که داشت در مقابل بزرگ ترین اکتشاف وی چندان با اهمیت نبود مفتخر به دریافت نوبل شد.

دانیل اسمیت در کتاب چطور مثل انیشتین فکر کنیم زندگی اینشتین را در قالب ایدئولوژی های وی به رشته تحریر درآورده است و خواننده می تواند از این دریچه نگاهی به وقایع مهم و برجسته زندگی خارق العاده وی، طرز فکر و اعتقاداتش در زمینه های مختلف زندگی خصوصی، علمی و دنیای این نابغه بزرگ بیاندازد. اینشتین با کارهای بزرگ علمی اش تبدیل به یک ستاره شد، نه یک ستاره سینما یا موسیقی بلکه یک ستاره علمی. او در شرایطی که کسب معروفیت مثل اکنون به آسانی میسر نبود، به اوج محبوبیت دست یافت. دیگر میلیون ها نفر در سراسر دنیا،حتی کسانی که کوچک ترین شناختی درمورد کارهای پیچیده اینشتین و تئوری های علمی اش نداشتند، او را می شناختند. در حال حاضر هم تصویر این دانشمند دیوانه با آن موهای ژولیده و زبانی که مقابل دوربین درآورده است برای همه آشناست.کتاب چطور مثل اینشتین فکر کنیم شما را با طرز تفکر این نابغه بزرگ آشنا می نماید پس خواندن آن را از دست ندهید.

منبع: زندگی روز

به "چطور مثل آلبرت اینشتین فکر کنیم؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور مثل آلبرت اینشتین فکر کنیم؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید