زیباترین جشنواره های نور کشورها در کریسمس و سال نو

به گزارش وبلاگ هوشمند، دیدنی چراغانی های زیبای کریسمس یکی از جاذبه های کریسمس است که در بعضی از کشورها و شهرها می توانید نمونه های منحصر به فرد آنرا دیدن کنید.

زیباترین جشنواره های نور کشورها در کریسمس و سال نو

کریسمس یکی از جالب ترین ایام سال است و والدین در ایام کریسمس بچه ها خود را برای تماشای زیبایی های شهر به اماکن عمومی و مراکز فروش می برند. در مراکز فروش حضور بابانوئل برای بچه ها بسیار مجذوب نماینده است و در اماکن عمومی و خیابان ها چراغانی های زیبایی تدارک دیده می گردد که بسیار تماشای هستند.

هر کشوری آداب و رسوم خاص خود را برای چراغانی دارد و حتی بعضی از بزرگ ترین چراغانی های کریسمس بازدید رایگان ندارند و برای تماشاشان باید هزینه پرداخت کنید. اما به طور کلی تماشای چراغانی کریسمس رایگان و مجذوب نماینده است. در این مقاله 25 چراغانی زیبای دنیا را به شما معرفی می کنیم.

1. اتریش، وین

اگر در ایام کریسمس در اتریش هستید بازدید از مرکز فروش رؤیایی کریسمس وین (Viennese Dream Christmas Market) را از قلم نیاندازید. سال جاری این مرکز فروش سیار روبروی سیتی هال و تا تاریخ 5 دی ماه فعالیت می نماید. این مرکز فروش شامل یک چرخ و فلک نورانی و بعلاوه فروشگاه های است که نورشان زیاد است؛ اما از یک فروشگاه به فروشگاه دیگر شدت و رنگ نور تفاوت دارد. نورانی بودن فروشگاه باعث می گردد درخت های اطراف آن به رنگ های صورتی و بنفش در بیایند. یک تابلوی نورانی در ورودی این فروشگاه سیار به همه خریداران و بازدیدنمایندگان کریسمس را به زبان آلمانی تبریک می گوید.

2. بلژیک، بروکسل

جشنواره شگفتی های زمستانی بروکسل (Plaisirs dHiver) در بلژیک تا تاریخ 16 دی ماه به فعالیت خود ادامه می دهد. این نمایشگاه هر سال میزبان قریب به 2.5 میلیون نفر بازدیدنماینده است. فروشندگان در حضور درخت بزرگ و نورانی کریسمس و نورهای زیبای فروشگاه ها، به بازدیدنمایندگان غذاهای مختلف پیشنهاد می دهند. بعلاوه پیست اسکی و نمایشگاه های مختلف هم در این جشنواره بر پا است. سال جاری و در هجدهمین سال برگزاری این جشنواره یک بخش با تکنولوژی نوین هم اضافه شده است که تجربه خارق العاده ای از تماشای این جشنواره و فیلم و موسیقی و کنسرت به بازدیدنمایندگان می دهد.

3. برزیل، ریو دی ژانریو

بیش از 20 سال است که برزیل برای درخت معلق کریسمس معروفیت دارد. در سال 1390 سازه ای با 90 متر ارتفاع و وزنی حدود 500 تُن در ریو دی ژانریو رونمایی شد. سال جاری این درخت 80 متر ارتفاع دارد و بیش از دو میلیون چراغ که به صورت دوره ای رنگشان تغییر می نماید، آذین بخش این درخت هستند. درخت معلق در دو سال گذشته در جشن ها غایب بود چون در سال 1394 درخت به علت بادهای سنگین به شدت آسیب دید. سال جاری این درخت از 10 آذر روشن شده است و تا 16 دی ماه بر پا خواهد بود.

4. کانادا، تورنتو

تورنتو هر سال در میدان ناتان فیلیپس (Nathan Phillips) یک نمایشگاه رایگان به مناسبت کریسمس برگزار می نماید. آنچه این جشن را خاص می نماید چراغ هایی است که روی همه درخت هایی که میدان را احاطه نموده اند، نصب می گردد. بعلاوه قرار دادن درخت کریسمس در میدان بسیار به مجذوب نمایندهیت آن می افزاید. نمایشگاه شامل مجموعه ای از فروشنده های غذا، یک اجرای زیبا، یک چرخ و فلک و همچنن تماشای بابانوئل می گردد. این نمایشگاه تا 2 دی برپا می باشد.

5. کلمبیا، مِدِلین

جشنواره نور کریسمس مدلین که به عنوان Alumbrados Navidenos یا El Alumbrado هم شناخته می گردد، یکی از مشهورترین برنامه های سالانه شهر است. سال جاری این جشنواره شامل 35000 عروسک دست ساز، 26 میلیون جراغ LED و 11 تُن صفحه فلزی است. حدود 90000 از این جشنوراه تماشا خواهند کرد. این برنامه تا 17 دی ماه بر پا است.

6. دانمارک، کوپنهاگ

باغ های تیوُلی (Tivoli Gardens) از زمان ساختن در قرن 19 به عنوان مرکزی برای جشن های شهر شناخته می گردد. امروزه این باغ ها به عنوان محل اصلی برای چراغانی مخصوص کریسمس در کپنهاگ در دانمارک مورد استفاده قرار می گیرد. برنامه ای که در آن باغ با هزاران چراغ آذین بندی می گردد. این جشن شامل بخش فروشگاهی سیار هم می گردد که در آن فروشندگان انواع و اقسام اجناس را به فروش می رسانند، از آثار هنری و تزیینی گرفته تا خوردنی های سبک و نوشیدنی.

7. فرانسه، پاریس

برخلاف بیشتر مواردی که در این فهرست معرفی می گردد، جشنواره نورانی پاریس بیش از آن که یک جشن یا رویداد باشد، خیابانی است که با درختان نورانی شده خودنمایی می نماید. می توان گفت کمپس الیس (Champs-Elysees) مشهورترین خیابان دنیا است و در ایام تعطیلات کریسمس این خیابان در فرانسه از حالت عادی هم زیباتر و مشهورتر است. شاید این روزها تنها زمان سال باشد که در آن نشستن در ترافیک سنگین غیرقابل تحمل نیست.

8. آلمان، فرانکفورت

فروشگاه کریسمس که در فرانکفورت در کشور آلمان برگزار می گردد یکی از بزرگ ترین ها در نوع خودش است. یک درخت کریسمس نورانی و نور چراغ های فروشندگان و چرخ و فلک فضا را بسیار نورانی و روشن می نماید. این فروشگاه در میدان فروشگاهی تاریخی رومبرگ برپا می گردد. فروشندگان، غذا و نوشیدنی گرم برای بازدیدنمایندگان فراهم می نمایند.

9. هنگ کنگ، بخش مرکزی

جشنواره سالانه هنگ کنگ، جشنواره ای است که از تماشا آن ناامید نخواهید شد. این جشنواره بخش های مختلفی دارد که از جمله آن ها نمایشگاه نور سه بعدی و اجرای فردی و گروهی است. این نمایشگاه شامل یک نمایش نور درخشان است که به وسیله هنرمندانی از کشورهای مختلف اجرا شده است. از قلم نیاندازید که درخت زیبا و نورانی کریسمس را که در میدان واقع شده است بازدید کنید. این درخت با نور فراوانش تمام منطقه را تا روز سال نو نورانی و روشن می نماید.

10. ایتالیا، سالِرنو

شهر سالرنو هرسال میزبان یک جشنواره نور به نام لوسی دی آرتیستا (Luci dArtista) است. این جشنواره تا اواخر دی ماه برپا می ماند. ویژگی این جشنواره این است که هر سال به صورت موضوعی برگزار می گردد. سال جاری موضوع برگزاری این جشنواره زندگی زیر دریا است.

11. ژاپن، کوبه

هر سال در کوبه و در نزدیکی کریسمس نمایشگاه نوری (Kobe Luminarie) برگزار می گردد که علت آن ادای احترام به 6400 کشته شده زلزله سال 1995 است. این نمایشگاه شهر کوبه را روشن می نماید و هر سال بیش از 3 میلیون نفر از این نمایشگاه تماشا می نمایند.

12. ژاپن، توکیو

نمایشگاه نور دیگری که در ژاپن برگزار می گردد نمایشگاه نور توکیو است. در 15 نقطه از مرکز ژاپن نمایشگاه نور وجود دارد. نمایشگاهی که در آئو نو دوکوتسو در شیبویا که به عنوان غار آبی هم شناخته می گردد از همه شناخته شده تر است و 270 متر طول پیاده رو را شامل می گردد. سال گذشته حدود 2.6 میلیون نفر از این نمایشگاه نور بازدید کردند.

13. لیتوانی، ویلنیوس

این برنامه به عنوان بزرگ ترین جشن شهر شناخته می گردد. مهم ترین و جالب ترین بخش آن درخت کریسمس آن است که در چندین مقاله آنلاین به عنوان یکی از زیباترین درخت های کریسمس در اروپا شناخته شده است.

منبع: کجارو / usatoday.com

به "زیباترین جشنواره های نور کشورها در کریسمس و سال نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین جشنواره های نور کشورها در کریسمس و سال نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید