بهترین مراکز خرید استانبول را بیشتر بشناسید

به گزارش وبلاگ هوشمند، بهترین مراکز خرید استانبول

شهر سرزنده استانبول برای بسیاری از آدمها پر از خاطره است و با لبخند و برقی در نگاهشان از این شهر یاد می نمایند. در کوچه پس کوچه های این شهر می توانید به جاهای دیدنی استانبول برسید، مکان ها و بناهایی که از دوران بسیار قدیم به جا مانده و محبوب بسیاری از گردشگران هستند

بهترین مراکز خرید استانبول را بیشتر بشناسید

بلیط هواپیما در طاهاگشت

آشنایی کوتاه با شهر استانبول ترکیه :

استانبول (به ترکی استانبولی: İstanbul) یا قسطنطنیه بزرگ ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و مالی آن است.

این شهر در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره واقع شده است. تنگهٔ بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را ازیکدیگر جدا می نماید و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره واقع شده است.

بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج در این شهر واقع است

استانبول یکی از شهرهای فوق العاده ترکیه است که دارای مکانهای و جاذبه های گردشگری فراوانی است که در کنار این جاذبه ها مراکز خرید متنوعی وجود دارد بعضی از این مراکز بازارهای سرپوشیده ای هستند که در آن هرآنچه را که احتیاج داشته باشید می توانید تهیه کنید . این بازارهای سرپوشیده یکی از بزرگترین مراکز خرید جهان بشمار می فرایند. حال در این مقاله شما را با بهترین مراکز خرید استانبول و بازارهای استانبول بیشتر آشنا می کنیم.

مقالات بیشتر درباره استانبول بخوانید :

  • جاهای دیدنی استانبول

استانبول مال

استانبول مال یکی از بزرگترین مراکز خرید در ترکیه و خانه برترین برندهای جهان و ترکیه ای است.

این مرکز خرید با 350 فروشگاه، فودکورت، شهربازی سرپوشیده، مرکز آثار نمایشی و هنر خیابانی، پویایی مجزایی به نمایش می گذارد و به همین دلیل کاربردی ترین مرکز خرید با این مضمون است. آدلِر، یکی از گروه های سرمایه گذاری اماراتی، یک رستوران سه طبقه با مساحت 1000 متر مربع داخل استانبول مال و برای اولین بار در ترکیه افتتاح کرد. در این رستوران که در دبی و ابوظبی شعبه دارد، تمام غذاهای خاورمیانه سِرو می گردد.

استانبول مال دارای 5 دهلیز است که 3 تا از آنها بزرگ و 2 تای دیگر کوچک و هر کدام مضامین متفاوتی دارند. این مال با 83 پله برقی و 42 آسانسور، برای بازدیدنمایندگانش موقعیت مسیریابی و خرید آسوده را فراهم می نماید. استانبول مال که به مضمون تفریحی اش شناخته شده، دارای اولین شهربازی سرپوشیده ترکیه، Moipark است. این شهربازی دارای بازی های بزرگ و هتل وحشت است که اولین بار کارش را در ترکیه، اروپا و خاورمیانه بر روی زمینی به وسعت 12 هزار متر مربع با هزینه 36 میلیون دلار آمریکا، شروع می نماید.

بخش منحصر به فرد دیگر این مال، 16 سینما با 3050 صندلی است که آن را تبدیل به بزرگترین مجموعه سینمایی ترکیه می نماید. استانبول مال که در 23 کیلومتری غرب منطقه ایکیتلی واقع شده است، دارای نمای خارجی تماشایی و سکوی دید باز با نمای وسیع از خطوط زیبای معماری و برج های مرتفع اش است. خیابان ایستیکلار، تعبیر معاصر یکی از خیابان های تاریخی استانبول، یک خیابان سه بانده و مخصوص عابرپیاده با مغازه و کافه های متنوع است که در بخش شرقی مال واقع شده است. از نظر زیبایی شناسی و معماری، استانبول مال از لایه های فرهنگی، طراحی، تاریخی، نمادها و موادی الهام گرفته که در طول قرن ها تکامل یافته و این شهر را تبدیل به یک کلان شهر منحصر به فرد اوراسیا نموده است.

استانبول مال با مضمون و واحدهای متفاوتی که ارائه می دهد، توجهات را به عنوان کاربردی ترین مرکز خرید ترکیه به خود جلب می نماید. در حالی که استانبول مال که افتخار دریافت بسیاری از جوایز بین المللی(حتی در حین ساخت) را دارد، جایزه بهترین پروژه کاربرد مختلط و پروژه بهترین توسعه مرکز خرید را در سال 2011 را دریافت نموده است.

ایستینیه پارک

مرکز خرید ایستینیه پارک دارای 300 فروشگاه، اولین سینمای IMAX، برترین برندهای محلی و بین المللی، کافه و رستوران های خاص است.

این مرکز خرید، محیط سبک زندگی شهری منحصر به فردی دارد و بر یک آمفی تئاتر توپوگرافیکی طبیعی از همسایه های مسکونی واقع شده است. در بالای آن، یک میدان ورودی بزرگ دایره ای در میان مرکز تفریحی روباز و منطقه فروشگاهی شیشه ای واقع شده است.

این مال مدرن در کنار فروشگاه های محسورنماینده و یک مجموعه سینمایی به روزش، صندلی تنوع زیادی از رستوران ها، کافه ها و حتی بازار مواد غذایی است. این مرکز خرید ثابت می نماید که از روز افتتاح با فضاهای زندگی متنوع، برای مشتریانش مکانی متفاوت بوده است؛ فضاهایی جدید مانند منطقه مد، بلوار، میدان و بازار نوستالژیک!

این مرکز خرید دارای فروشگاه های برندهای بزرگ لوکس بین المللی مانند دولچه و گابانا، دیور، پرادا، سلین، فِندی، هوگو باس، مکس مارا، زارا، منگو، دبنهایمز و دیگر برندها است. لوکس ترین و خاص ترین مغازه ها بیرون و در مرکز فضای بازی قرار دارند که از طبقه بالاتر قابل دسترسی است. خیابان برندهای ایستینیه پارک، یک فضای باز که مانند میدان اصلی شهر طراحی شده، نیز به نوبه خود در ترکیه یک نوآوری محسوب می گردد.

ایستینیه پارک ارائه دهنده هنر، ورزش، خرید و آشپزی جهانی برای همه کَس است. این مرکز با 300 فروشگاه و 40 رستوران، اکنون نور چشم استانبول است. با این که این اعجوبه طراحی مناسب سلایق و احتیاجهای متعدد است، با 41 برند جدیدی که وارد ترکیه نموده، ایستینیه پارک تفاوتش را با دیگر مراکز خرید نشان داده است. ایستینیه پارک که روحی تازه در ترکیه و استانبول دمیده، پیروز شده تا به مقصدی ضروری برای افرادی گردد که می خواهند یک روز خوب سپری نمایند.

مرکز زورلو

مرکز زورلو تبدیل به پاتوق جدیدی در استانبول تبدیل شده است. زورلو دارای مرکز خریدی لوکس، مرکزی برای هنرهای نمایشی، یک هتل 5 ستاره، ادارات و منازل است.

مرکز خرید زورلو حدود 180 فروشگاه متفاوت را در خود جای می دهد. علاوه بر غول های مد مانند دولچه و گابانا، وَلنتینو، سنت لورن، تیفانی اند کو، فِندی، دیور، لویی ویتان، پرادا، بِربِری، کاوالی و چندین و چند برند دیگر، مرکز زورلو، در مساحت 3000 متر مربع منزل برندهای جذاب مد دیگری مانند گپ، تامی هیلفیگر، منگو، لاگوست و هم چنین بزرگ ترین فروشگاه H&M در ترکیه است.

مرکز خرید زورلو با رستوران های سطح بالایش بسیار متفاوت است. رستوران های بین المللی مانند تامز کیچن، جیمیز ایتالین و مورینی برای اولین بار به بازار ترکیه معرفی شده اند. رستوران های محلی مانند کوشه باشی، گونایدین، فار ایست و ول دان، برای مرکز خرید زورلو یک مفهوم جدید تعریف نموده اند.

مرکز خرید زورلو تجربه فوق العاده ای از تماشای فیلم را با 14 سینما و ظرفیت 1600 نفر برای دوستداران فیلم ارائه می دهد. مرکز هنرهای نمایشی زورلو یک شاهکار بزرگ با ظرفیت 3500 نفر است. مرکز جدید برای هنرهای نمایشی و هنر مدرن، ورود گروه های مشهور و هنرمندان اجرایی را به روی صحنه خوش آمد می گوید. مرکز موسیقی استانبول که صندلی هنرهای نمایشی متنوع مانند برادوی، فیلم های موزیکال و پایکوبی است، موسیقی پاپ، کلاسیک، اپرا و جاز را ارائه می دهند.

رسیدن به مرکز خرید زورلو که در قلب شهر و در بخش اروپایی آن واقع شده است، به وسیله مترو و دیگر اشکال حمل و نقل عمومی از تقریبا همه بخش های شهر قابل دسترسی است.

کانیون استانبول

کانیون، شناخته شده ترین مرکز خرید ترکیه، یک واحه شهری در استانبول است. مرکز خرید افسانه ای جدید در سال 2006 در استانبول افتتاح شد و دارای 37000 متر مربع فضای فروشگاهی و 26 طبقه تجاری و 179 منزل مسکونی لوکس درون یک برج است.

کانیون استانبول یک روش منحصر به فرد و ترکیبی خرید، سرگرمی و خرده فروشی در یک پوشش فوق العاده معماری است. کانیون دارای 160 مغازه، 9 سینما و مرکز ورزشی است. برندها، کافه ها و اجراهای فضای باز برتر محلی و جهانی در این فضای زنده قرار دارند. کانیون منزلگاه برندهای معین نماینده و معتبر و با خرده فروش مشهور مد، هاروی نیکلاس است. هم چنین اولین فروشگاه اپل در اروپای شرقی نیز در این مرکز خرید واقع شده است.

هدف از ساخت کانیون، تشکیل قلب شهر بوده که مردم در حال زندگی، کار و خرید درون منطقه و ورای آن را به هم متصل کند. کانیون به جای یک مرکز خرید، شرکت یا محل زندگی استاندارد، بیشتر مانند بخشی اورگانیک از فضای شهری عمل می نماید.

کانیون استانبول صندلی 160 فروشگاه، سوپرمارکت غذاهای نادر، بازار خیابانی، سینما، رستوران، باشگاه و نواحی اجرای فضای باز است. برندهای برتر مد، لوکس، الکترونیک و سرگرمی جهان تمام احتیاجهای خرید هر فردی را برآورده می نمایند.

علاوه بر اینها، تجربه کلی و قدرت انتخاب در کانیون استانداردهای خرید را نه تنها در ترکیه، بلکه در کل ناحیه اروپای جنوبی تغییر می دهد.

پالادیوم

مرکز خرید پالادیوم استانبول که در بخش آسیایی استانبول واقع شده است، دارای برندهای مشهور ترک و بین المللی در یک فضای سبک زندگی منحصر به فرد است.

پالادیوم در استانبول برای نمای بیرونی شیشه ای بزرگش شهرت دارد و با مغازه هایش در 5 طبقه، یکی از برجسته ترین فضاها در شهر است.این مرکز خرید تعداد زیادی از برندهای محلی و بین المللی در منطقه آتاسحیر را در خود جای داده است.

هزینه ساخت پالادیوم استانبول حدود 230 میلیون دلار بود و در سال 2008 افتتاح شد. این شاهکار نفیس مدرن دارای 190 مغازه است که آن را تبدیل به یکی از بزرگترین مراکز خرید در استانبول می نماید. بازدیدنمایندگان می توانند در میان فروشگاه های برندهای جهانی همچون گِس، میکائیل کروس، تامی هیلفیگر، زارا و پیرکاردین یا در اَوتلت های برندهایی مانند آدیداس و گپ گشت بزنند.

پالادیوم در مقایسه با دیگر مراکز خرید استانبول، یکی از وسیع ترین و لوکس ترین تجارب خرید را ارائه می دهد. پالادیوم محیط خانوادگی سینمای بزرگ و فودکورتی با بیش از 20 رستوران دارد.

آکمرکز

آکمرکز یکی از مراکز خرید استانبول به شمار می رودکه بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

کنسول بین المللی مراکز خرید (ICSC) در سال 1995، آکمرکز را به عنوان بهترین مرکز خرید در اروپا انتخاب کرد. در سال 1996، آکمرکز به عنوان بهترین مرکز خرید جهان توسط ICSC انتخاب شد و هم چنین بالاترین رتبه در زمینه طراحی و توسعه را دریافت کرد.

با 246 فروشگاه، آکمرکز، لباس های زنانه، مردانه، بچگانه، اسباب بازی، لوازم منزل، کفش، ورزشی، غرفه های کادو در کنار رستوران، سینما، آرایشگاه، بانک، صرافی، محصولات الکترونیکی، کفاشی، خیاطی و سوپرمارکت برای تمام احتیاجهای مشتریان ارایه می دهد.

به تازگی اعلام شده که 25 میلیون دلار برای برنامه حفظ موقعیت اول آکمرکز که پیشرو در خرده فروشی ترکیه است، هزینه شده است. طراحی جدید شامل نوآوری جامع در معماری خارجی، طراحی داخلی، نورپردازی، علامت گذاری، سبک جدید برای رستوران و منطقه فودکورت است. تمام مرکز، حس جدیدی از خرید به سبک زندگی لوکس با توجه خاص به رسیدگی به بازدیدنمایندگان با خدمات و تسهیلات خاص، القا می نماید.

در طراحی این مرکز خرید به مدرن ترین روش، از طرح بوسفوروس (مشهورترین راه آب استانبول که اروپا را به آسیا متصل می نماید) الهام گرفته شده است. مرکز جدید مملو از شکل ها و فضاهای ظریف و منحنی است.

مال برج ترامپ

مال برج ترامپ استانبول تجربه خرید از پنجمین شهر بزرگ جهان را ارائه می دهد.

مال برج ترامپ در استانبول، نخستین شعبه با نام ترامپ در اروپا به شمار می رود که در سال 2012 افتتاح شد. 175 فروشگاه ارائه دهنده ترکیب منحصر به فرد مد، سرگرمی و رستوران در مطیحی به مساحت 43600 متر مربع در مرکز خرید واقع در منطقه شیشلی واقع شده است.

یکی از اصلی ترین نوآوری هایی مال برج ترامپ، مرکز خریدی برای بچه ها است که مساحت آن به حدود 9000 متر مربع می رسد و در آن بچه ها می توانند سرگرم شده و به فعالیت بپردازند. فروشگاه بچه ها که به طور خاص برای بچه ها طراحی شده، خانه اولین تئاتر دیزنی با ظرفیت 600 نفر است.

پیور فیتنس، یک برند در حال پیشرفت بین المللی در مساحت 3300 متر مربعی خدمات خود را ارائه می دهد. ساختمان کلی برج 260.000 متر مربع، شامل برج مسکونی 37 طبقه و نیز برج 37 طبقه اداری است.

فوروم استانبول

فوروم استانبول بزرگ ترین مرکز خرید اروپا است. این مرکز خرید دارای 5000 نفر کارمند و صندلی 280 برند محلی و بین المللی است. این مرکز خرید در سال 20 میلیون بازدیدنماینده دارد.

بزرگ ترین جاذبه این مرکز خرید غول آسا تورکوآزو، آکواریومی دارای 10،000 گونه آبزی در مساحت 8000 متر مربع است. تورکوآزو، اولین و بزرگ ترین آکواریوم ترکیه است که فوروم استانبول را تبدیل به اولین مرکز خرید جهان با وجود آکواریوم می نماید. بازدیدنمایندگان می توانند از میان طولانی ترین تونل های زیرآب عبور نمایند و زاویه 270 درجه ای را تجربه نمایند که به آنها اجازه یکی شدن با موجودات دریایی و با پوشیدن لباس غواصی و پریدن به داخل آب را می دهد.

فوروم استانبول منحصر به فرد است و بعد جدیدی به بازار خرده فروشی فعلی در منطقه می بخشند. طرح این مرکز تجربه شهری معاصری با بلوار، ورودی ها، دهلیزها، فضاهای آزاد و ساختمان های یادبود ارائه می دهد. اثر متقابل این عناصر، خیابان ها با مناظر زیبا، جاده های باریک با سایه های سنگین و میدان های اصلی با ویژگی های فضایی متفاوت ایجاد می نماید. فضای بازی با منظره فوق العاده، برای فستیوال ها، کنسرت ها، بازارها و رویدادهای ورزشی بسیار مناسب است.

فوروم استانبول برنامه لیزر شگفت انگیزی برای ورودی دارد که کار 15 هنرمند برتر زنده ترکیه را در سرتاسر ساختمان های برجسته استانبول به نمایش می گذارند.

فوروم استانبول تبدیل به نقطه مهمی خواهد شد که خریداران و بازدیدنمایندگان را از تمام نقاط استانبول به خود جذب می نماید.

جواهیر استانبول

جواهیر استانبول بزرگ ترین مرکز خرید اروپا و دو دومین مرکز خرید بزرگ جهان است.

مرکز خرید جواهیر دارای مساحت کل 620،000 مترمربع در 6 طبقه است و هزینه ساخت آن 250 میلیون دلار است. 280 فروشگاه در آن واقع شده است که بعضی از این برندها برای اولین بار در ترکیه به فروش می رسند؛ این مرکز 24 رستوران فست فود و 14 رستوران خاص دارد.

زیر سقف این مرکز، سِن بزرگی برای برنامه ها و دیگر رویدادها، 12 سینما شامل سینمای IMAX 3D وجود دارد. جواهیر دارای یک سینما برای بچه ها، امکانات تفریحی و یک سالن بولینگ است. یک چرخ و فلک بزرگ داخل مرکز خرید می چرخد. بزرگ ترین ساعت جهان که اعدادش هر کدام 3 متر است و از سقف 25000 متری شیشه ای جواهیر آویزان است.

بعضی از برندهای مشهور بین المللی داخل این مرکز خرید شامل دوروتی پرکینز، بِنِتون، اسپریت، زارا، آدیداس، داکرز، لیوایز، ریباک، کانورس، ناین وست، استارباکس، برگر کینگ، مک دونالد، کِی اف سی و پیتزا هات است.

ساپ پیره

ساپ پیره که به معنی یاقوت کبود است، مانند جواهری بزرگ در شهر استانبول می درخشد. ساپ پیره یک مرکز خرید و مسکونی لوکس و یکی از بلندترین ساختمان های بلند استانبول است.

یک ساختمان که از قلب مرکز جدید استانبول، بویوکدِرِ کادسی، برخواسته است. یک ساختمان هوشمند، دوستدار محیط زیست، انرژی کارآمد با باغ های عمودی که رابطه میان انسان و طبیعت را حفظ می نمایند که نه تنها دارای فضاهای اجتماعی، بلکه دارای بزرگ ترین محل تمرین گلف در استانبول است. ساپ پیره استانبول در حال پیشرفت برای جایگزین کردن محیط زندگی برتر استانبول است. در باغ خانه تان در ارتفاع 200 متری خیابان به تماشای مناظر شگفت انگیز استانبول بنشینید.

ساپ پیره استانبول یا ساپ پیره، بلندترین ساختمان در منطقه تجاری استانبول است و دومین ساختمان بلند در استانبول و ترکیه (پس از الماس استانبول واقع در منطقه تجاری مسلک) است. ساپ پیره اولین ساختمان اکولوژیک ترکیه با دو روکش شیشه ای است که می تواند هوا را توسط حفره های موجود در هر 3 طبقه دریافت کند. به لطف این سیستم، ساکنان ساختمان از شرایط آب و هوایی نامناسب و سر و صدای شهری آزرده نمی شوند و به علاوه این سیستم یک فضای حائل بین فضای خارجی و تجهیزات درونی فراهم می نماید. جذب نور خورشید و اشعه های فرابنفش توسط سیستم پرده ای منحصر به فرد تضمین می گردد که به طور مستقیم توسط کامپیوتر و با توجه به فصل و روز و ساعت تنظیم می گردد.

ساپ پیره با 54 طبقه بالای سطح زمین واقع شده است و دارای سقف بزرگی با ارتفاع 238 متر است. این ساختمان ارتفاع ساختاری 261 متر شامل مناره مخروطی که بخشی از طراحی آن است.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت

منبع: تاپ تراول

به "بهترین مراکز خرید استانبول را بیشتر بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مراکز خرید استانبول را بیشتر بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید