نماینده تهران در مجلس: دلار تک نرخی می گردد

به گزارش وبلاگ هوشمند، نماینده تهران در مجلس، گفت: سال گذشته برای بودجه 1400 که شرایط ما خیلی بدتر بود دولت آقای روحانی پیش بینی 2 میلیون و 300 هزار بشکه را نموده بود که معین هم بود که محقق نمی گردد و با توجه به اینکه دولت ها معمولا در پیش بینی خود اعداد را بالاتر در نظر می گیرند، به نظر می رسد که این بار دولت آقای رئیسی نسبت به دولت آقای روحانی در پیش بینی محتاطانه عمل نموده است.

نماینده تهران در مجلس: دلار تک نرخی می گردد

به گزارش ایلنا، مالک شریعتی نماینده تهران و عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم، در رابطه با پیش بینی دولت در مورد فروش نفت در لایحه بودجه سال 1401 و اینکه بعضی این اعداد و ارقام را غیرمنطقی می دانند.

گفت: پیش از هر چیز باید اعلام کنم که مجلس در بودجه به اعداد ورود نمی نماید، نه دولت اعداد خود را رسماً اعلام می نماید و نه مجلس عدد معین می نماید که دولت چقدر نفت بفروشد، بشکه ای چند دلار بفرشد و دلار را چند حساب کند.

وی ادامه داد: دولت یک محاسباتی دارد و این سه عدد را در نظر می گیرد، مثلا می گوید من 1 میلیون و 200 هزار بشکه نفت می فروشم.

این نفت را بر اساس هر بشکه 60 دلار می فروشم و هر دلار را هم 23 هزار تومان حساب می کنم. این چیزی است که محاسباتی است و این ها هیچکدام در متن قانون نمی آید، هیچ سالی هم نیامده است.

شریعتی اعلام کرد: اینکه محاسبات منطقی است یا نه؟ به نظر ما منطقی است، یعنی مجموع دلار نفتی که دولت پیش بینی نموده است که محقق گردد و عایدی معادل ریالی آن یعنی 380 هزار میلیارد تومان را در بودجه آورده، به نظر ما منطقی می آید.

نماینده تهران در مجلس، در ادامه ابراز داشت: اگر مبنای محاسبه دولت 1 میلیون و 200 هزار بشکه باشد، با توجه به اینکه همین الان عددی در همین حدود است و دلار هم قرار است تک نرخی گردد و ای تی اس می خواهد حساب کند این هم منطق دارد و بشکه ای 60 دلار هم منطقی است، چون هم قیمت بالاتر است و پیش بینی افزایش قیمت هم وجود دارد.

وی اعلام کرد: نکته جالب این است که سال گذشته برای بودجه 1400 که شرایط ما خیلی بدتر بود دولت آقای روحانی پیش بینی 2 میلیون و 300 هزار بشکه را نموده بود که تعیین هم بود که محقق نمی گردد.

با توجه به اینکه دولت ها معمولا در پیش بینی خود اعداد را بالاتر در نظر می گیرند، به نظر می رسد که این بار دولت آقای رئیسی نسبت به دولت آقای روحانی در پیش بینی محتاطانه عمل نموده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به اینکه بعضی کارشناسان فروش 1 میلیون بشکه نفت را با توجه به شرایط تحریمی و اینکه بازار نفت بسیار شفاف است، دور از واقعیت می دانند، گفت: این موضوع درست نیست، ما همین الان هم تقریبا به همین اندازه فروش روزانه داریم و فروش یک میلیون بشکه نفت محقق شده است.

منبع: فرارو

به "نماینده تهران در مجلس: دلار تک نرخی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده تهران در مجلس: دلار تک نرخی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید