درمان های خانگی بوی بد دهان

به گزارش وبلاگ هوشمند، بوی بد دهان عمدتاً به دلیل تجمع باکتری در دهان ایجاد می گردد. این نوشته چند راه حل را جهت جلوگیری از بوی بد دهان و حفظ احساس تازگی دهان و از بین بردن هرگونه بوی متعفن از دهان فراهم ساخته است.

درمان های خانگی بوی بد دهان

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

بوی بد دهان عمدتاً به دلیل تجمع باکتری در دهان ایجاد می گردد. این نوشته چند راه چاره را جهت جلوگیری از بوی بد دهان و حفظ احساس تازگی دهان و از بین بردن هرگونه بوی متعفن از دهان فراهم ساخته است.

بوی بد دهان که از نظر پزشکی تحت اسم هالیتوسیس شناخته می گردد، به دو نوعِ بوی بد دهان (هالیتوسیس) گذرا یا موقت، و بوی بد دهان مداوم یا دائمی تقسیم می گردد. در حالی که بوی بد گذرا یا موقت ناشی از عواملی مانند عدم رعایت بهداشت دهان و دندان ایجاد می گردد، مورد دوم یعنی بوی بد دائمی نشان دهنده وجود یک بیماری جدی پزشکی است. دلیل آن هرچه باشد، بایستی گفت که این بوی بد دهان موجب خجالت زدگی زیادی می گردد. در این بخش چند راه چاره ساده جهت خلاص شدن از بوی بد دهان آورده شده است.

درمانهای خانگی

 دندانهای خود را مسواک بزنید

اجازه دهید با چیزی بسیار ساده و بسیار پایه ای یعنی مسواک زدن مرتب دندان آغاز کنیم. مسواک زدن مرتب دندان ها، آنها را تمیز و عاری از میکروب و باکتری می سازد. از یک مسواک و خمیر دندان خوب استفاده نموده و حتماً دندان های خود را به طور کامل و دقیق مسواک بزنید. به کناره ها و داخل دندانها توجه بیشتری داشته باشید. این نواحی معمولاً نادیده گرفته می شوند.

 زبان خود را تمیز نمایید

زبان معمولاً مکانی است که بیشتر باکتری های فراوری کننده بوی بد در آن قسمت تجمع می یابند. زبان خود را به طور کامل و با استفاده از یک تمیز کننده خوب زبان، تمیز نمایید. این کار جنبه مهم سلامت و بهداشت دهان و دندان به تعداد می رود.

 از نخ دندان بهره ببرید

به طور مرتب از نخ دندان بهره ببرید. هنگامی که صحبت از بوی بد دهان می گردد، کشیدن نخ دندان به مقدار مسواک زدن دارای اهمیت است.

 از دهانشویه بهره ببرید

شستشوی دهان خود در فواصل منظم با یک دهان شویه یکی دیگر از راه های مؤثر رهایی از باکتری های موجود در دهانتان است.

نعنا بجوید

جویدن یک عدد آدامس یا آب نبات نعنایی بعلاوه می تواند به مبارزه با بوی بد دهان، البته به صورت موقت یاری کند. جویدن برگ جعفری، برگ نعناع، یا دانه هل، دیگر راه چاره های خوب این مشکل به حساب می آیند.

 غرغره نمایید

کمی جوش شیرین را در یک لیوان آب ولرم حل کنید. جهت تازه شدن بوی دهان با این محلول غرغره نمایید.

 چای شنبلیله بنوشید

چای تهیه شده از دانه شنبلیله گفته می گردد که در مقابله با مشکل بوی بد دهان بسیار مؤثر است.

 روغن درخت چای به خمیر دندان خود بیافزایید

پیش از مسواک کردن، یک قطره روغن درخت چای به خمیر دندان خود بچکانید. یا اینکه چند قطره از این روغن را به یک لیوان آب ولرم افزوده و با آن غرغره کنید.

 میوه مصرف کنید

خوردن میوه هایی مانند سیب، پرتقال، لیمو شیرین، و غیره، به تازه و خوشبو ساختن نفس و دهان شما یاری می نماید. نوشیدن آب آناناس یک درمان شناخته شده برای این مشکل می باشد.

 میخک مصرف کنید

چند دانه میخک را در گوشه ای از دهان خود نگه داشته و هرچند وقت یکبار آنها را بجوید. جویدن تخمه آفتابگردان پس از صرف غذا و در پی آن یک لیوان آب، دیگر راه کار مناسب جهت مبارزه با بوی بد دهان است.

 آب آناناس یا آب لیمو بنوشید

قبل از رفتن به رختخواب، یک لیموی کامل را در یک لیوان آب گرم بفشارید. یک قاشق مربا خوری عسل، و کمی دارچین را جهت عطر و طعم بخشیدن به آن بیافزایید. روز بعد که از خواب بیدار می شوید دهان تان بسیار خوشبوتر خواهد بود.

بوی بد دهان می تواند گاهی اوقات نشان دهنده وجود یک بیماری شدید پزشکی باشد. اگر مشکل برای مدت طولانی باقی ماند، بهتر است بلافاصله به پزشک مراجعه نمایید.

منبع: راسخون

به "درمان های خانگی بوی بد دهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان های خانگی بوی بد دهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید