ابزار های مقابله با تحریم با یاری محققان دانشگاهی آنالیز می شوند

به گزارش وبلاگ هوشمند، دبیر علمی کنفرانس بین المللی اقتصاد جهانی و تحریم ها گفت: این همایش فرصتی است تا طرح ها و مقالات محققان دانشگاهی برای مقابله با تحریم ها آنالیز گردد.

ابزار های مقابله با تحریم با یاری محققان دانشگاهی آنالیز می شوند

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ هوشمند، حسین راغفر، دبیر علمی کنفرانس بین المللی اقتصاد جهانی و تحریم ها و عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا (س) در نشست خبری که به مناسبت برگزاری این کنفرانس صبح امروز در مرکز مطالعات و همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار گردید، بیان نمود: اهمیت مسئله تحریم که امروز یکی از اصلی ترین موضوعات کشور است باعث شد تا عنوان همایش سال جاری مرکز مطالعات تحریم ها و تاثیرات آن بر اقتصاد جهانی باشد.

راغفر با بیان اینکه تحریم به نوان یک ابزار سیاست خارجی کشور های بزرگ برای تنبیه کشور های هدف قرار گرفته است، گفت: در سال های اخیر تحریم به عنوان ابزار جایگزین جنگ های نظامی تلقی می گردد و می توان از آن به راهکاری از جنگ های نوین یاد کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا (س) ادامه داد: کشور ما از سال 58 تاکنون با انواع مختلفی از تحریم ها روبه رو بوده است و می توان گفت که یکی از طولانی ترین تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال شده است درواقع هدف آن ها به حداکثر رساندن رنج مردم و ایجاد ناآرامی و شورش در درون حکومت ها است.

وی گفت: هرچند که در این سال ها تاحدود زیادی توانسته ایم ابزار مقابله با تحریم را فعال کنیم، اما در شرایط کنونی ضروری است اقدامات گسترده تری صورت گیرد لذا از محققان دانشگاهی در این فراخوان طلب کمک شده است تا در حوزه های مالی، سیاسی، حقوقی، اجتماعی و ... راهکار های خود را برای مبارزه با تحریم ها ارائه نمایند.

راغفر بیان نمود: برای برگزاری این کنفرانس علاوه بر دانشگاه الزهرا (س) دانشگاه های شهیدبهشتی، تهران، علامه طباطبایی و ... همکاری دارند و شورای راهبردی کنفرانس متشکل از اساتید و اعضای هیئت علمی برجسته این دانشگاه ها است که برای جهت گیری های مدنظر کوشش زیادی نموده اند.

دبیر علمی کنفرانس بین المللی اقتصاد جهانی و تحریم ها گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس ارائه راهکار های مقابله با تحریم ها است تا بدانیم چه ابزار هایی را باید برای کاهش اثربخشی ابزار های تحریمی آمریکا علیه کشور جستجو کنیم.

وی ادامه داد: 12 نشست موازی حول حوزه های مختلف در حاشیه این کنفرانس برگزار خواهد شد که موضوعات آن شامل حقوق بانکی، رسانه و تحریم ها، سیاست های مالی، تحریم ها و انرژی، صنعت داروسازی و ... است.

لازم به ذکر است، کنفرانس بین المللی اقتصاد جهانی و تحریم ها 17 و 18 مهرماه 98 در سالن همایش های بین المللی دانشگاه الزهرا (س) برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ابزار های مقابله با تحریم با یاری محققان دانشگاهی آنالیز می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابزار های مقابله با تحریم با یاری محققان دانشگاهی آنالیز می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید