19 کار نو که در iOS 15 می توانید انجام دهید

به گزارش وبلاگ هوشمند، iOS 15 بالاخره برای تمام کاربران آیفون های سازگار با این نسخه منتشر شد که از چندین ویژگی تازه بهره می برد. در این مطلب قصد داریم به 19 ویژگی تازه این سیستم عامل بپردازیم که بعد از نصب آن می توانید از این امکانات تازه استفاده کنید.

19 کار نو که در iOS 15 می توانید انجام دهید

1. افزایش تمرکز

در iOS 15 یک ویژگی نو به نام Focus واقع شده است که در بخش تنظیمات می توانید آن را پیدا کنید. روی هم رفته این قابلیت شباهت زیادی به Do Not Disturb دارد اما می توانید برای آن پروفایل های متفاوتی برای کار، خانه، سفر یا دیگر موارد تعریف کنید و برای هرکدام از این پروفایل ها هم قوانین متفاوتی برای نوتیفیکیشن ها معین کنید. بعلاوه یک گزینه وجود دارد که هنگام ارسال پیامک به شما، به طرف مقابل اطلاع داده می گردد که شما نوتیفیکیشن های گوشی خود را قطع نموده اید.

2. افزایش امکانات برای اشتراک گذاری

در تعداد زیادی از اپلیکیشن های iOS مانند Photos، سافاری، Apple Music و Apple Podcasts حالا بخش های نوی به نام Shared With You وجود دارد. در این قسمت ها می توانید تمام مواردی که به وسیله اپ Messages با شما به اشتراک گذاشته شده، مشاهده کنید.

3. زمان بندی برای نوتیفیکیشن ها

در iOS 15 در بخش نوتیفیکیشن ها می توانید گزینه Scheduled Summary را مشاهده کنید. با استفاده از این گزینه، می توانید معین کنید که نوتیفیکیشن های اپلیکیشن های موردنظر شما در ساعات معین در کنار یکدیگر برای شما به نمایش دربیایند.

4. حالت پرتره در فیس تایم

همانطور که می دانید، حالت پرتره پس زمینه افراد را محو می نماید و حالا حین تماس های ویدیویی فیس تایم می توانید از این قابلیت بهره ببرید. زمانی که مشغول تماس ویدیویی هستید، بر روی تصویر خود ضربه بزنید تا عظیم گردد و سپس کافی است بر روی آیکون حالت پرتره که در سمت چپ بخش فوقانی واقع شده است، ضربه بزنید.

5. اشتراک گذاری اطلاعات مربوط به سلامتی

اگرچه برای تقریبا تمام افراد اطلاعات مربوط به سلامتی کاملا خصوصی و شخصی هستند، اما گاهی اوقات می خواهیم این اطلاعات را مثلا با پدر و مادر یا پزشک خود به اشتراک بگذاریم. اپلیکیشن Apple Health در iOS 15 به کاربران این امکان را می دهد تا اطلاعاتی که در این اپلیکیشن قرار دارند را با افراد موردنظر خود به اشتراک بگذارند.

6. آنالیز ثبات راه رفتن

یکی دیگر از ویژگی های اپ Health در iOS 15 با اسم Walking Steadiness ارائه شده است. این قابلیت نحوه راه رفتن کاربر را آنالیز می نماید و مثلا اگر به مرور زمان مسائل مربوط به این موضوع شدیدتر گردد، اعلام می نماید که در آینده احتمال افتادن فرد حین راه رفتن وجود دارد. این معینه برای افراد سالمند و افرادی که دچار ناتوانی حرکتی هستند، مفید واقع می گردد.

7. قابلیت iCloud Private Relay

افرادی که از سرویس پولی iCloud+ استفاده می نمایند، حالا می توانند از یک قابلیت نو به نام iCloud Private Relay بهره ببرند. این قابلیت تا حدی کار VPN را انجام می دهد و حین استفاده از اینترنت، اطلاعات کاربران را رمزگذاری می نماید.

8. هشدار برای جا گذاشتن گجت های مختلف

اپلیکیشن Find My در iOS 15 قابلیت نوی دریافت نموده که مثلا وقتی فاصله آیفون نسبت به مک بوک یا اپل واچ از یک حدی بیشتر گردد، نوتیفیکیشنی در رابطه با جا گذاشتن آن به نمایش در می آید.

9. استفاده از دوربین برای خواندن متن

در iOS 15 قابلیت نو به نام Live Text وجود دارد که به وسیله اپلیکیشن دوربین یا Photos می توانید از آن بهره ببرید. این قابلیت به زبان ساده تمام نوشته های موجود در تصاویر را به متن دیجیتالی تبدیل می نماید که سپس می توانید این متن ها را به راحتی کپی کنید. این قابلیت علاوه بر متن های تایپ شده، دستخط را هم تشخیص می دهد و از چندین زبان مختلف پشتیبانی می نماید.

10. افزایش جزئیات در اپل مپس

اگر بر روی نقشه بعضی شهرها در اپل مپس تا حد زیادی زوم کنید، می توانید مدل های سه بعدی بعضی از بناهای مهم را مشاهده کنید. از بین شهرهایی که چنین قابلیتی را دریافت نموده اند می توانیم به سان فرانسیسکو، لندن، نیویورک و لس آنجلس اشاره کنیم.

11. راستایابی با واقعیت افزوده

یکی دیگر از قابلیت های نو اپل مپس به طور مستقیم از گوگل مپس الگوبرداری شده و در بعضی شهرها هنگام پیاده روی برای راستایابی می توانید با استفاده از واقعیت افزوده راستا خود را پیدا کنید.

12. نصب افزونه های سافاری

در iOS 15 مرورگر سافاری از افزونه ها پشتیبانی می نماید. در بخش تنظیمات iOS به قسمت Safari و سپس Extensions سر بزنید تا ببینید در حال حاضر چه افزونه هایی در مرورگر شما فعال شده و برای دستیابی به افزونه های بیشتر باید به بخش More Extensions مراجعه کنید.

13. گروه بندی تب ها در سافاری

یکی دیگر از امکانات نو سافاری قابلیت گروه بندی تب ها در این مرورگر است. برای این کار بر روی آیکون مربوط به تب (به شکل دو مستطیل، سمت راست بخش پایینی) ضربه بزنید و سپس گزینه Tabs را انتخاب کنید و به همین سادگی می توانید تب های مختلف را گروه بندی کنید.

14. فرمان حرکتی سافاری برای رفرش

در نسخه نو سافاری مانند تقریبا تمام مرورگرهای موبایل، با کشیدن انگشت به پایین می توانید سایت موردنظر را رفرش کنید و برای انجام این کار دیگر لازم نیست بر دکمه مختص این کار ضربه بزنید.

15. افزایش امکانات قابلیت Memories

در نوترین نسخه iOS قابلیت Memories که با ترکیب عکس ها می تواند کلیپ درست کند، بهبود یافته است. حالا اپل موزیک برای این کلیپ ها آهنگ پیشنهاد می دهد و بعلاوه این کلیپ ها از نظر بصری مجذوب کننده تر شده اند و ضمناً تعداد قالب های آماده هم افزایش یافته است.

16. افزایش کنترل حریم خصوصی

در بخش تنظیمات iOS 15 اگر به بخش Privacy سر بزنید و به انتهای این قسمت نگاه بیندازید، می توانید گزینه Record App Activity را مشاهده کنید. اگر این گزینه را فعال کنید، تمام دسترسی های ارائه شده به اپلیکیشن های مختلف طی 7 روز گذشته ثبت می گردد و می توانید ببینید کدام اپلیکیشن ها در چه ساعات و روزهایی خواهان دسترسی به داده های مربوط به موقعیت مکانی، عکس ها، لیست مخاطبین و دوربین بوده اند.

17. افزایش مجذوب کنندهیت مموجی

در هر نسخه نو iOS امکانات مموجی افزایش پیدا می نماید و iOS 15 هم از این قاعده مستثنا نیست. در این نسخه کاربران برای مموجی های موردنظر خود به امکانات بیشتری برای شخصی سازی دسترسی دارند.

18. ذخیره سازی گواهینامه در Apple Wallet

در حال حاضر کاربران ساکن 8 استان آمریکا می توانند گواهینامه خود را به صورت دیجیتالی در اپلیکیشن Apple Wallet ذخیره نمایند. فرایند انجام این کار هم مشابه ذخیره سازی اطلاعات مربوط به کارت اعتباری است.

19. دیدنی دسته جمعی فیلم در فیس تایم

یکی از قابلیت های مجذوب کننده iOS 15 در حال حاضر فعال نیست اما طبق اعلام اپل به زودی با انتشار یک آپدیت فعال می گردد. با فعال سازی این معینه، فیس تایم به کاربران اجازه می دهد که همزمان با دوستان خود به وسیله تماس تصویری فیلم ها و سریال های موجود در اپل تی وی پلاس را به طور دسته جمعی دیدن نمایند یا به آهنگ های اپل موزیک گوش دهند.

منبع: Gizmodo

منبع: دیجیکالا مگ

به "19 کار نو که در iOS 15 می توانید انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "19 کار نو که در iOS 15 می توانید انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید