کوتاه درباره بالگرد تهاجمی میل28 نسخه NM

به گزارش وبلاگ هوشمند، بعضی مستندات نشان می دهد که روسیه این بالگرد را در نبرد سوریه آزمایش نموده است.

کوتاه درباره بالگرد تهاجمی میل28 نسخه NM

به گزارش وبلاگ هوشمند به نقل از کانال پارتیزان، بالگرد تهاجمی میل 28 یکی از محصولات نظامی روسیه بوده که تا به امروز ارتقا و نسخه های مختلفی را به خود دیده است. یکی از نسخه های این بالگرد که درواقع آخرین ارتقا روی این بالگرد به شمار میرود، نسخه NM است. به صورت خلاصه می توان گفت در حال حاضر هر سیستمی که از یک بالگرد تهاجمی می توان انتظار داشت، بر روی این بالگرد پیشرفته عملیاتی شده است!

یکی از موارد اضافه شده به این بالگرد، سیستم دفاع فعال یکپارچه President-S است که شامل همه سنسور ها و سایت های لازم برای کشف تهدیدها و مقابله با آن ها از طریق پرتابگرهای چف و فلر می گردد؛ بعلاوه سایت اخلالگر لیزری نصب شده بر روی این بالگرد می تواند سیکر موشک های حرارت یاب یا تصویر ساز فروسرخ را با تاباندن لیزر مختل کند.

بر روی روتور اصلی این نسخه، رادار موج میلی متری توپی شکل NO25E نصب شده که با آنتن آرایه فازی خود می تواند به صورت 360 درجه محیط اطراف را اسکن نموده و انواع تهدیدات هوایی و زمینی را کشف کند و بعلاوه همه تهدیدات را در یک نقشه 360 درجه در اختیار خلبان بگذارد.

بعلاوه اصلاح تیغه های روتور سبب شده تا سرعت این بالگرد به 340 کیلومتر بر ساعت برسد.

خلبانان این بالگرد از HMD تازه ساخت شرکت کرت استفاده می نمایند که علاوه بر قابلیت نشانه گیری با نگاه خلبان به سمت هدف (این قابلیت در نسخه های قبلی هم بوده و در بیشتر بالگردهای رزمی سایت هدف گیری روی کلاه عملیاتی است)، توانایی نمایش تمام اطلاعات پروازی و تصاویر اصلی سایت اپتیکی بالگرد بر روی کلاه خلبان را داراست؛ نسخه دیگری از همین HMD برای جنگنده نسل پنج SU-57 هم ساخته شده است.

موشک تازه ایزدلای 305 که برای این بالگرد پیشرفته با برد بیش از 25 کیلومتر یک موشک تمام اتوماتیک چند منظوره است که همزمان می تواند علیه اهداف هوایی و زمینی استفاده گردد. این موشک در حالت استاندارد بر روی هر صندلی پرتابی به صورت پک چهارتایی لود می گردد.

به گفته منابع روسی و بر اساس بعضی مستندات این بالگرد به صورت عملیاتی در جنگ سوریه هم تست شده است.

منبع: جام جم آنلاین

به "کوتاه درباره بالگرد تهاجمی میل28 نسخه NM" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوتاه درباره بالگرد تهاجمی میل28 نسخه NM"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید