کتاب علی عباسی تقدیم می نماید منتشر شد، از سینما تا مهاجرت

به گزارش وبلاگ هوشمند، علی عباسـی شـاید برای متولدان پس از انقلاب نامی ناآشنا باشد ولی برای هم نسل های پدرانشان سمبلی از موج نو سینمای ایران است که باری نوستالژیک و مثبت دارد. علی عباسـی تقدیـم می نماید عبارتی بود که برای هر فیلمـی اعتبار می آورد؛ جمله ای کـه ابتدای فیلم هایی مانند حسن کچل، رضاموتوری، تنگنا، تنگسیر، رشید، نازنین، پنجره، سوته دلان و... آمده و در ذهن سینمادوستان ایرانی ماندگار گردیده است. برخی از بزرگان سینمای ایران آغاز کارشان در دفتر او با نام سازمان سینمایی پیغام بوده است؛ از جمله علی حاتمی و عباس کیارسـتمی. برخی دیگر هم مثل امیر نادری، مسـعود کیمیایی و جلال مقدم گام های دوم یا سوم شان را در پیغام برداشتند.

کتاب علی عباسی تقدیم می نماید منتشر شد، از سینما تا مهاجرت

خواننده به احتمال زیاد توقع خواندن خاطرات عباسی از دوران تهیه فیلم ها و مسایل مربوط به سینما را دارد که البته اشاراتی به آن گردیده ولی موضوع اصلی کتاب، مربوط به خبر سوزانده شدن نگاتیو فیلم هایش است که باعث دگرگونی احوالش و سپس مهاجرت او شد.

این کتاب به نوعی درباره دغدغه های کسانی است که ناخواسته از حرفه مورد علاقه شان دور افتاده اند و در مواردی مجبور به مهاجرت گردیده اند. علی عباسی تقدیم می نماید نه فقط برای سینماگران که همچنین برای مهاجران نوشته گردیده است.

کتاب علی عباسی تقدیم می نماید: روایت یک کابوس سی ساله نوشته قصیده گلمکانی در 196 صفحه به قیمت 20 هزار تومان به تازگی منتشر و توزیع گردیده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کتاب علی عباسی تقدیم می نماید منتشر شد، از سینما تا مهاجرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب علی عباسی تقدیم می نماید منتشر شد، از سینما تا مهاجرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید