واکنش رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه برداری به ادعای سعید محمدپور

به گزارش وبلاگ هوشمند، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه برداری به ادعای ملی پوش سابق تیم ملی واکنش نشان داد

واکنش رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه برداری به ادعای سعید محمدپور

داود باقری در گفت وگو با خبرنگار ورزشی وبلاگ هوشمند، درخصوص صحبت های اخیر سعید محمدپور(او فقط جایی حضور دارد که دوربین باشد و پس از عمل جراحی من برای گرفتن عکس پیدایش شد)، گفت: این مدل حرف زدن و ناسپاسی زیبنده پهلوان ورزشی نیست.

وی با تاکید بر اینکه یک قهرمان المپیک باید شایسته شأن و جایگاهش صحبت کند، توضیح داد: من فکر می کنم محمدپور خودش را در حد طلای المپیک نمی بیند که این شکلی اظهارنظر می نماید. واقعیت این است که من به عنوان رئیس کمیته پزشکی فدراسیون، یاری حال وزنه برداران هستم و مسئولیت پیگیری آسیب ها و مسائل پزشکی با فدراسیون پزشکی ورزشی است. به عبارتی ورزشکاران بیمه ورزشی هستند و درمان آسیب آنها به عهده فدراسیون پزشکی ورزشی است چراکه کمیته پزشکی فدراسیون بودجه ای به این منظور در اختیار ندارد. در مورد ادعای محمدپور مبنی بر رسیدگی بیشتر به آسیب آقای بهداد سلیمی و بی توجهی به محمدپور، شش سال پیش هم پاسخ این ادعای تکراری وی را داده ام که پیگیری های کمیته پزشکی در مورد درمان هر دو قهرمان یکسان بود ولی مطالبه طرفداران، کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و وبلاگ هوشمند در مورد آسیب بهداد سلیمی بیشتر بود به همین جهت وی بیشتر دیده می شد همچنان که پس از گذشت سال ها جناب سلیمی بیشتر دیده می گردد.

باقری با اشاره به اینکه محمدپور توقع داشت من او را با ماشین شخصی ام برای درمان همراهی کنم، گفت: این در شرح وظایف کمیته پزشکی نیست و اگر در مواردی بهداد را همراهی می کردم به جهت اصرار ایشان و درخواست توأم با احترام وی بود همچنان که برای آقای محمدپور هم سنگ تمام گذاشتم و ایشان سلامتی کامل آرنج خود را به دست آورد. ظاهرا ایشان اصرار بر فراموشی این خدمات را دارند. به همین جهت برای یادآوری وی و سایر دوستداران وزنه برداری شرح می دهم که پس از پیگیری و درخواست از فدراسیون پزشکی ورزشی، ایشان تحت ویزیت متخصصان دست قرار گرفتند و پس از ارزیابی و آزمایشات انجام گرفته یکی از متخصصان به وی اعلام نمود که بهتر است محمدپور وزنه برداری را کنار گذاشته و مربیگری کند یا رشته ورزشی خود را تغییر دهد. متخصص دیگری هم گفت پس از جراحی محدودیت حرکت آرنج وجود خواهد داشت. به همین علت بود که از فدراسیون پزشکی ورزشی تقاضا کردیم از متخصصان خارجی هم مشورت گرفته گردد و ایشان پس از مدتی اعلام نمودند از متخصصین فرانسوی استعلام شده و پاسخ آنها هم مشابه جراحان ایرانی بوده است.

نایب رئیس فدراسیون وزنه برداری ادامه داد: همه گفتند این جراحی محدودیت حرکت می دهد، ضمن اینکه خود محمدپور هم همکاری خوبی نداشت. آن وقت هم با همین نگاه موضوع را پیگیری می کرد. نهایتا حسب وظیفه پزشکی و اخلاقی ام، در بیمارستانی که کار می کردم با یکی از برترین متخصصان دست، موضوع را درمیان گذاشتم او هم بزرگواری کرد و پذیرفت که ورزشکار را جراحی کند. نظر دکتر کامرانی این بود در صورت همکاری بیمار و فیزیوتراپی با کیفیت پس از عمل، محدودیت حرکت در دستش ایجاد نمی گردد. بنابراین ورزشکار را مجاب نمودم زیر تیغ جراحی برود. ایشان باید به یاد بیاورد تمام پیگیری های لازم را به عمل آوردم تا او در یکی از برترین بیمارستان های فوق تخصصی و خصوصی مرکز جراحی گردد. عمل چهار ساعت طول کشید و من هم در عمل حضور داشتم بدون وجود دوربین و خبرنگار. دست محمدپور جراحی شد و تمام هزینه های بیمارستان را شخصا پرداخت و ترخیصش کردم (البته بعدا پول جراحی را از فدراسیون پزشکی دریافت کردم)، سپس برای فیزیوتراپی آرنج با دکتر نوروزی هماهنگ کردم. ورزشکار پس از انتها توانبخشی و بهبودی کامل بدون تقدیر و تشکر پی کار خودش رفت و پس از مدت زیادی آغاز به تمرین کرد. از اخبار و پست های اینستاگرامی وی آگاه شدم سخت در حال تمرین و بازگشت به دنیای قهرمانی است که از این بابت بسیار خشنود هستم.

وی در واکنش به این ادعای محمدپور که گفته بود او بعد از اتمام درمان برای عکس گرفتن پیدایش شد، اعلام نمود: تا کنون بسیاری از ورزشکاران را درمان نموده و پیگیر آسیب های سخت آنها بوده ام به نحوی که همگی شان به لطف خدا در سلامتی مشغول تمرین و یا مدعی قهرمانی مجدد هستند. بهداد سلیمی، سهراب مرادی، کیانوش رستمی، علی داودی، نواب نصیر شلال، کیا قدمی، بهادر مولایی، حسین سلطانی، محمد نصیری، سید الهام حسینی و بسیاری دیگر از قهرمانان ملی و استانی و حتی خانواده بعضی از آنها نمونه هایی از خدمات کمیته پزشکی فدراسیون با همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی هستند.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه برداری ادامه داد: محمدپور و بعضی از همفکران وی چندی است در مورد مصاحبه بنده در مورد ماده کشف شده در نمونه دوپینگ ورزشکار نوجوان که گفته ام آن ماده معمولا در مکمل های غیر استاندارد یافت می گردد به تمسخر روی آورده و اطلاعات نادرست خود را با قاطعیت به معرض قضاوت گذاشته و اعلام می نمایند آن ماده استنازول می باشد در صورتی که منبع و مستند ایشان تصورات ذهنی شان هست و پس از صدور رای خواهند دید که آن ماده استنازول نبوده و امیدوارم شرمنده از دروغ پراکنی خود باشند و از اینکه برای تخریب فرد و یا گروهی، به منافع وزنه برداری آسیب وارد نموده و باعث آزردگی قهرمانی از جنس خودشان شده اند، پشیمان باشند.

باقری در انتها گفت: امیدوارم عده قلیل و انگشت شماری که منافع فردی خود را به منافع یک کشور و جامعه نجیب وزنه برداری ترجیح می دهند به اشتباه خود پی برده و با رفتار خود باعث افت انگیزه بعضی متخصصان و پزشکان ماهر نگردند همچنان که بعضی از ایشان به جهت بی حرمتی های ابراز داشته در گذشته، دیگر تمایلی به درمان ورزشکاران ندارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "واکنش رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه برداری به ادعای سعید محمدپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه برداری به ادعای سعید محمدپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید