نروژ قهرمان هندبال زنان جهان شد، رده بندی کامل 32 تیم

به گزارش وبلاگ هوشمند، بیست و پنجمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان از 10 الی 28 آذرماه به میزبانی چهار شهر اسپانیا برگزار شد. در این رویداد بنا بر تصمیمات فدراسیون جهانی این رشته برای اولین بار با هدف توسعه هندبال در جهان، تعداد تیم ها از 24 به 32 افزایش یافت. به این ترتیب از قاره آسیا 5 تیم جواز حضور در مسابقات را بدست آوردند و ایران نیز با کسب رتبه چهارم مسابقات هندبال قهرمانی آسیا برای نخستین بار جواز حضور در این رویداد مهم را از آن خود کرد.

نروژ قهرمان هندبال زنان جهان شد، رده بندی کامل 32 تیم

تیم ایران در خاتمه این رویداد با قبول 6 شکست و کسب یک نتیجه از پیش برنده 10 بر یک برابر چین در اولین رتبه بندی جهانی خود جایگاه سی و یکم را کسب کرد.

یکشنبه شب 28 آذرماه این رویداد مهم جهانی با برگزاری دو مسابقه فینال و رده بندی و اعلام رتبه بندی کامل تیم ها به کار خود خاتمه داد.

در مسابقه رده بندی، دو تیم دانمارک و اسپانیا میزبان مسابقات به مصاف هم رفتند. در نیمه اول تیم دانمارک 16 بر 13 پیروز شد و در نهایت توانست با نتیجه 35 بر 28 برنده این دیدار شده و در جایگاه سوم رقابت های جهانی سال 2021 قرار بگیرد.

اما در دیدار فینال همان طور که از ابتدای بازی ها پیش بینی می شد دو تیم فرانسه و نروژ برابر هم قرار گرفتند. نروژ با داشتن چندین ستاره در ترکیب خود بهترین شرایط را برای کسب عنوان قهرمانی داشت. در نیمه اول، این تیم فرانسه بود که با نتیجه 16 بر 12 برابر رقیب خود پیشی گرفت. در نهایت تیم نروژ توانست با نتیجه 29 بر 22 برنده این دیدار شده و عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

تیم هندبال زنان نروژ با کسب این قهرمانی، از عنوان بهترین تیم هندبال بانوان جهان دفاع کرد و چهارمین کاپ قهرمانی را به خانه برد. نروژی ها تا به امروز 4 بار قهرمان، 4 بار نایب قهرمان و 3 بار در رده سوم جهان ایستاده اند.

اما فرانسه با این نقره چهارمین نایب قهرمانی خود را در جهان جشن گرفت. اسپانیایی که در دوره قبل نایب قهرمان جهان شده بود در شرایطی که میزبان این رویداد بود با دو پله سقوط در رتبه چهارم ایستاد.

اما در خاتمه این رویداد رتبه بندی کامل تیم ها اعلام شد:

1- نروژ 2- فرانسه 3- دانمارک 4- اسپانیا 5- سوئیس 6- برزیل 7- آلمان، 8- روسیه 9- هلند، 10- مجارستان 11- ژاپن 12- صربستان 13- رومانی 14- کره جنوبی 15- لهستان 16- استرالیا 17- اسلوونی 18- کرواسی 19- چک 20-پو رتوریکو 21- آرژانتین 22- مونته نگرو 23- کنو 24- قزاستان 25- آنگولا 26- اسلواکی 27- تونس 28- کامرون 29- پاراگوئه 30- ازبکستان 31- ایران 32- چین

بیست و ششمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان در سال 2023 به میزبانی سه کشور نروژ، سوئیس و دانمارک برگزار می شود و به همین واسطه این سه تیم حضورشان در این رقابت ها مسجل است. با توجه به اینکه نروژ با امتیاز میزبانی راهی این مسابقات شده است، تیم فرانسه نایب قهرمان دیدارهای سال 2021 جواز حضور در مسابقات سال 2023 را کسب کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نروژ قهرمان هندبال زنان جهان شد، رده بندی کامل 32 تیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نروژ قهرمان هندبال زنان جهان شد، رده بندی کامل 32 تیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید