نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی با ترفند های ساده و کاربردی

به گزارش وبلاگ هوشمند، تمیز کردن ماشین لباسشویی از جمله کارهایی است که خیلی از خانه دارها در انجام آن سهل انگاری می نمایند. شاید فکر کنید ماشین لباسشویی بخاطر اینکه دائما در حال شست و شو است، دیگر نیازی به تمیز کردن خود ماشین نباشد، اما اصلا اینطور نیست. هنگامی که ماشین، لباس های شما را از جرم و کثیفی پاک می نماید، مقداری از کثیفی ها و همچنین مواد شوینده اضافی در ماشین باقی می مانند که در نهایت منجر به رشد میکروب و گاهی اوقات بوی بد ماشین می شوند.

نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی با ترفند های ساده و کاربردی

جالب است بدانید حتی مدل های جدید ماشین لباسشویی با مصرف بهینه نیز بیشتر مساعد پرورش باکتری و کپک هستند، خصوصا اگر در مناطق مرطوب مثل شمال کشور زندگی می کنید. این موضوع می تواند بوی لباس های شما را حتی پس از شست و شو نیز تغییر دهد که موضوع خوشایندی نیست. بسیاری از کارخانه های سازنده ماشین لباسشویی مانند LG توصیه می نمایند، ماهانه یک بار ماشین لباسشویی تمیز گردد. اما واقعیت این است که خیلی از مصرف نمایندگان از این موضوع با خبر نبوده و حتی یک بار هم این کار را ننموده اند. اما نیازی نیست اصلا نگران باشید چرا که انجام این کار بسیار ساده است. در این مطلب به طور کامل با روش تمیز کردن ماشین لباسشویی در انواع سطلی یا درب از بالا و درب از جلو آشنا خواهید شد. لطفاً تا انتها مطلب همراه ما باشید.

قدم اول: انتخاب شوینده مناسب

انتخاب شوینده، روش نظافت ماشین لباسشویی را معین می نماید. همچنین تمیز کردن ماشین های درب از بالا اندکی با ماشین های درب از جلو متفاوت است. قبل از اینکه آغاز کنید، ابتدا از بین شوینده هایی مثل سرکه سفید، وایتکس یا سایر پاک نماینده های شیمیایی، یک کدام را انتخاب کنید. شستن ماشین با سرکه سفید، بخاطر غیر سمی بودن گزینه بهتری است اما بیشتر فراوری نمایندگان، استفاده از وایتکس را توصیه می نمایند. البته موضوع مهمی که همواره باید در نظر داشته باشید این است که به هیچ عنوان پاک نماینده ها شیمیایی را با یکدیگر ترکیب نکنید.

لیست قیمت خرید 36 مدل مینی واش (ایرانی و خارجی) لباسشویی کوچک - کهنه شور

قدم دوم: تمیز کردن ماشین لباسشویی درب از جلو

بعضی از ماشین لباسشویی های جدید، دارای تنظیمات پیش فرض شست و شوی اتوماتیک خود هستند، اگر ماشین شما هم این خاصیت را دارد، کارتان بسیار بسیار راحت است. هر چند کلا تمیز کردن ماشین لباسشویی حتی اگر این گزینه هم وجود نداشته باشد، کار ساده ای محسوب می گردد. خوب برویم سراغ کنترل پنل ماشین لباسشویی:

صفحه جدید ما را دنبال کنید

دنبال می کنم

  • مخزن پودر ماشین را با وایتکس یا سرکه سفید تا لبه پر کنید.
  • اگر ماشین لباسشویی دکمه Clean دارد آنرا انتخاب کنید، اگر نه داغ ترین دمای آب را انتخاب کنید.
  • تنظیم Rinse یا +Rinse را فعال کنید. اگر گزینه +Rinse وجود ندارد، این فرایند باید دوباره با Rinse تکرار گردد.
  • ماشین رو را روشن کنید.

همین که کار ماشین تمام شد، با یک دستمال نخی نرم و آغشته به سرکه واشر لاستیکی اطراف درب ماشین لباسشویی را تمیز کنید، این مکان، محلی عالی برای رشد میکروب و باکتری های بد بو است.با استفاده از سرکه سفید، مخزن پودر ماشین لباسشویی را نیز به طور کامل تمیز کنید. بعضی تاید های چسبیده به مخزن را با دست جدا نموده و سپس کاملا آنرا به دستمال و سرکه سفید تمیز کنید. در انتها کار کنترل پنل و دکمه های روی ماشین را با دستمال نرم و سرکه سفید تمیز کنید. با این کار ظاهر ماشین لباسشویی شما دوباره مثل روز اول خواهد نمود.

با اسطوخودوس خشک شده و جوش شیرین از بوی خوب خانه لذت ببرید

نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی سطلی یا درب از بالا

ماشین های سطلی از آنجایی که قدیمی هستند گزینه شست و شو اتوماتیک یا +Rinse را ندارند، اما خودتان می توانید به صورت دستی این عمل را در ماشین انجام دهید.

  • ابتدا داغ ترین تنظیم آب و طولانی ترین مدت زمان را انتخاب کنید.
  • مخزن لباس ماشین را تا بالاترین حد با آب پر کنید، سپس ماشین را متوقف یا Pause کنید.
  • چهار پیمانه سرکه سفید یا یک پیمان وایتکس را داخل آب مخزن ریخته و اجازه بدهید ماشین برای یک تا دو دقیقه کار کنید.
  • دوباره ماشین را متوقت نموده و برای مدت یک ساعت بگذارید به همین صورت بماند. پارچه نخی را به سرکه سفید آغشته نموده و بالای درام یا مخزن را که آب به آن نمی رسد، با پارچه سرکه ای تمیز کنید. همچنین تمیز کردن اطراف درب ماشین لباسشویی فراموش نگردد.

اگر مخزن پودر و مایع لباسشویی، جدا می گردد آنرا در آورده و کاملا تمیز کنید. اگر در مکان خود ثابت هستند، اطراف آنرا تمیز کنید. تمیز کردن ماشین لباسشویی با سرکه سفید، جلوی چسبیدن پودر و مایع لباسشویی به بدنه ماشین را می گیرد.

در مرحله بعد کنترل پنل ماشین را با همان دستمال نرم آغشته به سرکه سفید تمیز کنید. سپس پشت سر آن با یک دستمال خشک، کنترل پنل را خشک کنید. اگر ماشین لباسشویی را در آشپزخانه نگه میدارید، تمیز کردن باعث زیباتر دیده شدن دکوراسیون آشپزخانه میگردد.

  • پس از گذشت یک ساعت، دوباره ماشین را بکار بیاندازید تا کار خود را تمام کند. پس از اتمام کار اگر احساس کردید که بازهم بوی سرکه به مشام تان می خورد، یک بار دیگر عملیات Rinse را تکرار کنید.

خرید 42 مدل لوازم خانگی بوش [ یخچال، جارو، ظرفشویی، لباسشویی] ارسال رایگان

مراقبت روزانه یا هفتگی از ماشین لباسشویی

فراوری نمایندگان ماشین لباسشویی توصیه های جالب دیگری هم برای تمیز نگهداشتن ماشین پس از هر بار شست و شو دارند. پس از شست و شوی لباس و بیرون آوردن آنها، درب ماشین لباسشویی را باز بگذارید تا درون مخزن لباس ماشین به طور کامل خشک گردد. پس از هربار شست و شو، تمیز کردن درب ماشین لباسشویی با سرکه خصوصا در قسمت واشرهای پلاستیکی بین درب و بدنه، از ایجاد بوی بد درون ماشین لباسشویی جلو گیری می نماید. و در نهایت هنگام شست و شو همواره مقدار کافی پودر یا مایع لباسشویی درون مخزن بریزید که مقدار کم آن باعث ماندن بوی بد در لباس و خود ماشین لباسشویی می گردد.

منبع: اتاق

به "نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی با ترفند های ساده و کاربردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی با ترفند های ساده و کاربردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید