حدود 821 میلیون نفر در سراسر دنیا با بحران گرسنگی روبرو هستند

به گزارش وبلاگ هوشمند، تازه ترین گزارش سازمان ملل متحد نشان می دهد که حدود 821 میلیون نفر در سراسر دنیا و به طور عمده در مناطق درگیری با بحران قحطی و گرسنگی روبرو هستند.

حدود 821 میلیون نفر در سراسر دنیا با بحران گرسنگی روبرو هستند

به گزارش خبرنگار آناتولی به نقل از داده های برنامه دنیای غذا، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) سازمان ملل متحد سوءتغذیه، دسترسی به غذای مغذی و منظم و قحطی به ویژه در کشورهای آفریقایی یکی از مهمترین دلایل مرگ و میر و کاهش مقاومت بدن در برابر بیماری ها قرار گرفته است.

بر اساس این داده ها 462 میلیون فرد بالغ در دنیا از بحران سوءتغذیه و قحطی رنج می برند. بنا به گزارش سازمان دنیای بهداشت بیش از 205 میلیون کودک زیر پنج سال دسترسی منظم به غذا نداشته و در رشد وزن و قد آنها اختلال به وجود آمده است. همچنین 45 درصد از این بچه ها نیز به دلیل سوءتغذیه یا قحطی جان خود را از دست می دهند.

قاره آفریقا از لحاظ میزان مرگ و میر ناشی از قحطی بالاترین میزان را دارد. تحمین زده می گردد حدود 256 میلیون نفر در این قاره با معضل قحطی مقابله می نمایند و حدود 31 درصد جمعیت این قاره با مشکل سوءتغذیه روبه رو هستند. بیم آن می رود که این میزان به دلیل ویروس کرونای جدید (کووید-19) و تغییرات آب و هوایی افزایش یابد.

بر اساس گزارش های سازمان ملل متحد در قاره آسیا نیز حدود 500 میلیون نفر از گرسنگی رنج می برند. نه کودک از هر ده کودک که اختلال رشد در وزن و قد دارند در قاره آسیا و آفریقا به سر می برند. همچنین سه کودک از هر چهار کودک چاق در دنیا در این دو قاره زندگی می نمایند.

- گرسنگی بیشتر به کشورهای آفریقایی آسیب وارد نموده است

حدود 821 میلیون انسان در دنیا با گرسنگی مبارزه می نماید که 60 درصد از این تعداد در مناطق درگیری به سر می برند.

بنا به داده های شاخص دنیای گرسنگی در سال 2020 میلادی، شش کشور در قاره آفریقا، سه کشور در قاره آسیا و یک کشور در قاره آمریکا در جدول ده کشور اول دارای بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از گرسنگی در دنیا قرر دارند.

جمهوری آفریقای مرکزی که با قحطی، خشک سالی، درگیری ها و بحران مالی روبرو است، در صدر این جدول قرار گرفته است. 53 درصد جمعیت این کشور به حد کافی به غذا دست رسی ندارند. در پی این کشر نیز یمن که از جنگ رنج می برد، با میزان 45.9 درصد در رده دوم این لیست قرار گرفته است.

در کشورهای آفریقا 44.2 درصد جمعیت چاد، 41.4 درصد جمعیت ماداگاسکار، 38.1 درصد زامبیا، 34.9 درصد زیمبابوه، در کشورهای آسایی نیز 37.6 درصد جمعیت تیمور شرقی، 33.8 درصد جمعیت افغانستان و 34.7 درصد جمعیت کشور هائیتی در قاره آمریکا با معضل گرسنگی روبرو هستند.

منبع: ایران آنلاین

به "حدود 821 میلیون نفر در سراسر دنیا با بحران گرسنگی روبرو هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدود 821 میلیون نفر در سراسر دنیا با بحران گرسنگی روبرو هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید