جلسات مشخص دستمزد کارگران؛ حداقل حقوق 1401 چقدر می گردد؟

به گزارش وبلاگ هوشمند، نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: در معین دستمزد کارگران در پی افزایش چند برابری دستمزد نیستیم بلکه سهمی که به علت تورم از سفره کارگران کسر شده را مطالبه می نماییم.

جلسات مشخص دستمزد کارگران؛ حداقل حقوق 1401 چقدر می گردد؟

به گزارش تسنیم، علی خدایی نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: افزایش دستمزد کارگران با توجه به تورم بوجود آمده و پایین آمدن قدرت خرید کارگران معین می گردد و در صورت کنترل تورم در سال آینده اندازه افزایش دستمزد نیز کمتر از سال جاری خواهد بود.

وی ادامه داد: تورم به تمام اقشار جامعه آسیب رسانده و باید مطالعه دقیقی از اندازه آسیب به کسب و کار ها انجام گردد تا کارفرمایانی که بیشترین آسیب را دیدند تحت حمایت دولت قرار گیرند.

علی خدایی در مورد معین اندازه دستمزد کارگران بر حسب منطقه ها مختلف کشور گفت: برای معین دستمزد باید حداقل های تامین معیشت مدنظر گرفته گردد و در حال حاضر ما در بسیاری از استان ها حتی از پایین ترین نرخ هزینه زندگی نیز فاصله داریم. به عنوان مثال در استان های ایلام و چهار محال بختیاری نرخ تورم 8 درصد بالاتر از نرخ تورم اعلامی از سوی مبادی رسمی کشور است و با توجه به نرخ تورم هر استان باید سطح دستمزد ها معین گردد.

وی اضافه نمود: در جلساتی که با شرکای اجتماعی و نمایندگان کارگری و کارفرمایی برگزار گردید با توجه به شرایط معیشت به معین حقوق حداقلی 8 میلیون و 979 هزار تومانی رسیدیم و ما موظف هستیم مزد معین شده از این عدد تبعیت کند.

نماینده حقوق کارگری از مثبت بودن جلسات برگزار گردیده تا به امروز اطلاع داد و گفت: در طی سنوات گذشته معین نرخ دستمزد از سوی نمایندگان کارگری و کار فرمایی با چانه زنی بسیار معین می شد که در مرحله اجرا نرخ مصوب رعایت نمی شد، ولی سال جاری اندازه افزایش حقوق از سوی نمایندگان رسمی دولت اعلام می گردد که تبعیت از آن برای همه لازم الاجرا خواهد بود.

منبع: فرارو

به "جلسات مشخص دستمزد کارگران؛ حداقل حقوق 1401 چقدر می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسات مشخص دستمزد کارگران؛ حداقل حقوق 1401 چقدر می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید