تیم ملی فوتسال ایران حریف کاملی است، طیبی را به خوبی می شناسیم

به گزارش وبلاگ هوشمند، مسابقات جام جهانی فوتسال شهریورماه سال جاری به میزبانی کشور لیتوانی برگزار می گردد. تیم ملی ایران در این مسابقات با آرژانتین، آمریکا و صربستان همگروه است.

تیم ملی فوتسال ایران حریف کاملی است، طیبی را به خوبی می شناسیم

در جام دنیای دوره گذشته، آرژانتین به اسم قهرمانی دست یافت و تیم ایران سوم شد. تقابل این دو تیم در گروه ششم جام دنیای لیتوانی، بر جذابیت های این گروه اضافه نموده است.

وبلاگ هوشمند در این ارتباط تبادل نظریی را با ماتیاس لوکویس سرمربی جوان آرژانتین انجام داد تا دیدگاه او را درباره این گروه و بعلاوه ارزیابی اش نسبت به این جام دنیای با وجود شرایط کرونایی جویا گردد.

لوکویس که یکی از مربیان بسیار جوان فوتسال دنیا است و تنها 35 سال سن دارد، در این تبادل نظر جانب احتیاط را گرفت و به برخی از سئوالات پاسخ مبهم و کلی داد.

وی با بیان اینکه تیمش بابت قهرمانی دوره گذشته تحت فشار نیست، از ایران به اسم یک تیم مستعد و مدعی قهرمانی نام برد و از صحبت درباره استفاده از تکنولوژی یاری داور ویدئویی در جام دنیای خودداری کرد.

مشروح تبادل نظری وبلاگ هوشمند با سرمربی تیم ملی فوتسال آرژانتین که با همکاری صمیمانه کریستین کلاوری مدیر رسانه ای این تیم میسر شد، در ادامه می آید:

*ابتدا می خواهم درباره برنامه تمرینات و اردوهای آرژانتین سوال بپرسم. تا شروع جام دنیای، برنامه تمرینات شما به چه شکل است؟

- روزهای تمرین ما از سه شنبه تا پنجشنبه و از ساعت 11 صبح تا 1 بعدازظهر است.

* آرژانتین در دوره گذشته جام دنیای با شایستگی قهرمان شد. آیا اکنون تیم شما برای تکرار آن قهرمانی تحت فشار است؟

- خیر؛ فشاری روی ما نیست. من به بازیکنانم و فرایند کاری که چند سال پیش انجام داده ایم اعتماد دارم. واضح است که ایده ما این است که بتوانیم هر 7 بازی را در جام دنیای انجام دهیم (به فینال برسیم). برای این کار باید تمرین کنیم و به برترین شکل آماده شویم.

* فکر می کنید شیوع ویروس Covid-19 چه تاثیری بر کیفیت مسابقات جام دنیای فوتسال دارد؟

- بیایید امیدوار باشیم که این ویروس کمترین تأثیر را بگذارد. واضح است که ما باید از خود مراقبت کنیم و با این واقعیت نو سازگار شویم.

* اردوهای آماده سازی تیم آرژانتین به خوبی سازماندهی شده بود یا به علت ویروس کرونا بازی های محبت آمیز زیادی را از دست دادید؟

- هدف از تمرینات کوتاه مدت، یافتن بازیکنان بود. بازیکنان پس از تقریباً 14 ماه بدون انجام چنین کاری به تمرینات تیم ملی بازگشتند. ما در پی دعوت از بازیکنان باتجربه تر و سایر جوانان در تیم ملی فوتسال خود هستیم.

* چند مسابقه محبت آمیز تا شروع جام دنیای فوتسال برگزار می کنید؟

- تعداد بازی های محبت آمیز هنوز تأیید نشده است. تنها نکته معین این است که برای یک اردوی آماده سازی در اسپانیا و انجام چند بازی در این کشور آماده می شویم.

* آرژانتین در جام دنیای لیتوانی با ایران، ایالات متحده و صربستان هم گروه است. نظر شما در خصوص این گروه چیست؟ آیا این گروه برای آرژانتین آسان است؟

- از دیدگاه من، این یک گروه بسیار سخت است؛ یکی از پیچیده ترین گروه ها. بنابراین ما خود را آماده می کنیم تا بتوانیم صعود کنیم.

* همانطور که می دانید ایران در جام دنیای کلمبیا به اسم سوم رسید. آیا از تیم ایران شناخت کافی دارید؟

- ایران در جام دنیای کلمبیا تمام پیشرفتی را که در سال های اخیر داشته بود را نشان داد و آن را ثابت کرد. ایران یکی از تیم های قدرتمند و یکی از گزینه های مطلوب و مدعی کسب اسم قهرمانی خواهد بود.

* به نظر شما چه تیم هایی از گروه ششم به مرحله بعد صعود می نمایند؟

- نمی توانم به شما بگویم که چه اتفاقی خواهد افتاد و کدام تیم ها صعود می نمایند اما بدون شک تیم ها به هم نزدیک خواهند بود.

* آیا آرژانتین نسبت به دوره گذشته مسابقات جام دنیای تغییرات زیادی نموده است؟ منظورم این است که چند بازیکن از جام دنیای قبلی در فهرست نو آرژانتین خواهند بود؟

- ما با 18 بازیکن تمرین می کنیم و نمی توانم فهرستی را تأیید کنم.

* آرژانتین سال گذشته با غلبه بر برزیل، در مسابقات آمریکای لاتین قهرمان شد. آیا اگر در جام دنیای هم مقابل برزیل بازی کنید، می توانید این تیم را شکست دهید؟

- هر بازی دنیای متفاوتی دارد. ما آماده می شویم تا هر تیمی را شکست بدهیم.

* به غیر از آرژانتین، چه تیم هایی می توانند جام دنیای لیتوانی را فتح نمایند؟ فکر می کنید تیم ایران شانس قهرمانی هم دارد؟

- ایران تیم مطلوب و مدعی قهرمانی در جام دنیای است.

* آیا از بازیکنان تیم ملی ایران شناخت دارید؟ به نظر شما مهمترین ویژگی فوتسال ایران چیست؟

- من بازیکنان ایرانی زیادی را می شناسم. مطمئناً شناخته شده ترین بازیکن در کشور ما، حسین طیبی (ملی پوش ایران که در تیم بنفیکا پرتغال بازی می نماید) است. او یک بازیکن و گلزن عالی است. ایران تیم بسیار با استعدادی از نظر فنی است و بازیکنان خلاق بسیاری دارد. من به این موارد، تاکتیکی تیمی را هم اضافه می کنم. آنها رقیب واقعاً کاملی هستند.

* و به اسم سوال آخر؛ در جام دنیای فوتسال برای نخستین بار از فناوری یاری داور ویدئویی استفاده خواهد شد. آیا این فناوری می تواند به فوتسال یاری کند؟ آیا استفاده از این فناوری در جام دنیای سودمند است؟

- ترجیح می دهم که به این سئوال پاسخ ندهم.

(تصاویر برگرفته از سایت فدراسیون فوتبال آرژانتین)

منبع: خبرگزاری مهر

به "تیم ملی فوتسال ایران حریف کاملی است، طیبی را به خوبی می شناسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم ملی فوتسال ایران حریف کاملی است، طیبی را به خوبی می شناسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید