تاکید کردستان عراق بر پایبندی به توافق اوپک پلاس

به گزارش وبلاگ هوشمند، تهران (پانا) - منطقه نیمه خودمختار کردستان در واکنش به اظهارات وزیر نفت عراق گفت به توافق کاهش فراوری اوپک پلاس پایبند است.

تاکید کردستان عراق بر پایبندی به توافق اوپک پلاس

به گزارش ایسنا، بیانیه دولت منطقه کردستان پس از اظهارات اخیر احسان عبدالجابر، وزیر نفت عراق منتشر شد که در کنفرانس نفتی آنلاینی گفته بود این منطقه در کاهش فراوری اوپک پلاس مشارکت ندارد.

عراق، ماههاست قول داده که فراوری نفت خود را کاهش داده و مطابق سهمیه عمل کند اما از سال 2017 پیروز به انجام چنین کاری نشده است.

با این حال عراق در ماههای اخیر از سوی سایر اعضای این گروه به خصوص عربستان سعودی برای توقف نقض پیمان و رعایت کامل آن تحت فشار قرار گرفته است.

عراق که دومین فراوریکننده عظیم اوپک است، هنوز به تعهداتش تحت توافق اوپک پلاس به طور کامل عمل ننموده و باید تا سرانجام سال فراوریش را به میزان بیشتری کاهش دهد تا فراوری بالاتر ماههای گذشته را جبران کند.

سخنگوی دولت منطقه کردستان در واکنش به اظهارات وزیر نفت عراق گفت: این منطقه مطابق با تصمیمات دیدارهای اوپک پلاس، متعهد به کاهش فراوری بر اساس نرخ فراوری میادین این منطقه بوده است. دولت منطقه کردستان هیچ اعتراضی به ادامه کاهش فراوری مطابق با نرخ منصفانه ای که توافق شده است، ندارد البته به شرطی که دولت فدرال متعهد گردد هزینه و ضررهای این منطقه در نتیجه کاهش سطح فراوری نفت را جبران کند.

در توافق میان دولت فدرال عراق و منطقه کردستان در مورد کاهش فراوری از 18 آوریل، تاکید شده بود که ضرورت کاهش فراوری نباید باعث ضرر اقتصادی قابل توجهی دولت منطقه کردستان گردد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، مطبوعات عراق هفته گذشته اعلام کردند دولت فدرال پیشنهاد نموده است شرکت نفتی جدیدی با مدیریت مشترک بغداد و اربیل برای اداره فراوری و صادرات نفت از منطقه کردستان تشکیل گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تاکید کردستان عراق بر پایبندی به توافق اوپک پلاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید کردستان عراق بر پایبندی به توافق اوپک پلاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید