این گل ها از روزنامه به وجود آمده اند!

به گزارش وبلاگ هوشمند، این روزنامه ها بعد از خواندن تبدیل به گل می شوند!

همه ما شاید مدادهایی که با طبیعت دوست هستند را دیده و استفاده نموده باشیم، این مدادها به این صورت کار می نمایند که پس از این که آنقدر تراشیده شدند و دیگر قابل نوشتن نبودند، آن ها را خاک کنیم و در عوض آن ها به خاطر این که در انتهای آنان یک دانه گیاهی تعبیه شده است، پس از مدتی جوانه داده و تبدیل به یک گیاه می شوند. حال در این بین روزنامه هایی در ژاپن وجود دارد که با استفاده از امکاناتی که تکنولوژی در اختیار دانشمندان گذاشته است، پس از مدتی تبدیل به گل می شوند! این روزنامه های گیاهی در ژاپن، یکی از پیشرفته ترین و البته پیشروترین کشورهای دنیا چاپ می شوند. البته ژاپن به این که همواره سعی در تعامل با محیط زیست و منابع طبیعی دارد و می خواهد که اعتدال میان محیط زیست و فناوری و تکنولوژی دارد، مشهور و زبانزد است. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق هم بخوانیم که روزنامه های گیاهی چگونه کار می نمایند.

این گل ها از روزنامه به وجود آمده اند!

این کشور امروزه با فراوری این روزنامه های جالب، تبدیل به یکی از پیروز ترین نمونه های برقراری اعتدال بین محیط زیست و تکنولوژی شده و تا حدودی به پیروزیت در این امر نائل آمده است.

تا به حال محصولات زیادی در دنیا وجود داشته اند که منشا گیاهی داشته اند و قابلیت این امر را که مجددا تبدیل به گیاه و یا عضوی از طبیعت شوند را داشته اند اما، این روزنامه ها نه تنها منشا طبیعی دارند بلکه هیچ گونه ضررو وخطر احتمالی نه در قالب روزنامه و نه در قالب گیاهی خود برای هیچ کسی ندارند.

این روزنامه ها سرعت بالایی برای بازگشتن به چرخه طبیعی دارند. یکی از گروه های پیشرو در تعامل با محیط زیست و NGO های زیستی در ژاپن، روزنامه ماینچینی شیبمون است که به عنوان یکی از گروه های سرآمد و مهم در زمینه خبر و روزنامه نگاری در کشور ژاپن فعالیت می کند. کلمه ماینچینی، خود به معنای روزنامه است و اشاره ای کامل به رسالت این گروه معروف رسانه ای دارد. این رسانه چاپی هر روز در تیراژی بسیار بالا منتشر می شود.

انواع محصولات این رسانه چاپی عبارتند از: انتشار گروهی از کتاب و مجلات به صورت هفته نامه و ماهانه، روزنامه در تیراژ بالا و … می باشد.

طبق آماری که از این خبرگزاری منتشر شده است، تا به حال به طور میانه، بیش از 5 میلیون نسخه از این روزنامه و دیگر محصولاتش چاپ و منتشر شده است.

. این مرکز عایدی حاصل از فروش این محصولات رسانه ای را در روز مبلغی در حدود 700،000 دلار اعلام کرده است!

بگذارید این جمله را به صورتی دیگر بیان کنیم. در ژاپن روزانه مردم 700 هزار دلار را خرج خرید گل و گیاه می نمایند!

حال می پرسید چگونه؟ اما با توجه به شرحاتی که در بالا دادیم تا حدوی معلوم است که این رقم چگونه حاصل می شود.

عجیب نیست که فضای سبز کشور ژاپن روز به روز در حال توسعه است. دیگر وقت آن است که درباره متابولیسم و کارکرد این روزنامه های طبیعت دوست را شرح دهیم.

روزنامه های گیاهی ماینچینی شیبمون را از یک نوع کاغذ بازیافتی فراوری می نمایند.

اجازه دهید واژه بازیافت را کمی اصلاح نماییم، این بازیافت به معنای تجزیه و نا پدید شدن این کاغذها در طبیعت نیستند بلکه این روزنامه ها جوانه می زنند و به گل تبدیل می شوند!

در واقع این روزنامه ها با کاغذهایی فراوری می گردند که حاوى تخم گل و گیاه هستند و مطالب بر روی آنان چاپ می گردند.

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که جوهر این روزنامه که معمولا حاوی سرب است چه می شود؟

باید به شما بگوییم که جوهر مورد استفاده در این روزنامه نیز منشأ گیاهی دارد و همانند یک تقویت نماینده کود برای گلدان گیاهان است.

تنها کاری که شهروندان ژاپنی ضروری است پس از مطالعه انجام دهند این است که به جای پرتاب کردن روزنامه های خود به درون سطل زباله و یا سر به نیست کردن آن ها به هر نحوی، فقط کاغذها را خرد نمایند و در باغچه ها و گلدان های منزل خود بکارند و به آن آب دهند.

به همین راحتی! و به این ترتیب که خواندید گیاهان جدیدی جایگزین روزنامه باطله ها می شوند.

در واقع این طرح برای این راه اندازی شده است که به عنوان بخشی از جامعه ژاپنی، با تغییرات اقلیمی محیط زیست و اقلیم محیط سبز مقابله شود.

این طرح علاوه بر یاری رسانی در جامعه ژاپنی، مردم را به بازیافت و دفع زباله اما به شیوه درست و طبیعی سوق می دهد. نام دیگر این روزنامه ژاپنی، روزنامه سبز است.

تجربه کردن این کار در بین شهروندان ژاپنی حس خوبی را ایجاد می کند. ژاپنی ها بسیار به به دوستان خارجی خود این کار را توصیه می نمایند.

شما هم با سفر به ژاپن می توانید این حس را تجربه نمایید. شما می تواند در سایت وبلاگ هوشمند پروازها و هتل های مختلف ژاپن را ملاحظه فرمایید.

البته این عمل تنها به این صورت آموزش داده نمی شود بلکه در بسیاری از مدارس و مراکز آموزشی در ژاپن هم معرفی و آموزش داده می شود.

با این طرح آموزشی، آگاهی دانش آموزان ژاپنی نسبت به مسائل زیست محیطی بسیار بالاتر رفته و خود را نسبت به آن را بالا برده و یاری می کند تا در آینده محیط زیست کشور خود را بر اساس آموزش های نهادینه شده، نجات دهند.

در استان های سیتاما و شهرستان هیداکا، از فرآیند تخمیر هوازی برای پردازش 98.8 درصد ضایعات خانگی و تبدیل آن به سیمان و فروش آن استفاده کرده و برای طرح های سبز خود در دنیا معروفیت بسیاری پیدا نمایند.

ببینید که در کشورهای مختلف دنیا برای نجات دادن طبیعت خود از انواع تکنولوژی ها استفاده می نمایند.

برای این که 1 تن کاغذ فراوری شود، باید 24 کاغذ تنومند قطع شود و 60 متر مکعب هم آب مصرف شود.

اگر بتوانیم از امکانات علم و فناوری استفاده کرده و به محیط زیستی که همیشه مدیون آن برای زندگی هستیم، می توانیم حتی برای آیندگان خود گنجی بزرگ به جای بگذاریم.

منبع: الی گشت

به "این گل ها از روزنامه به وجود آمده اند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این گل ها از روزنامه به وجود آمده اند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید