صنایع دستی

سفر به شهرهای مجذوب کننده و کوچک ایرلند (قسمت دوم)

شهرهای بزرگ و شناخته شده یک کشور، بدون شک نخستین مقاصد گردشگری آن هستند. اما در کنار این، شهرهای دورافتاده و کوچک تری هم هستند که نباید گشت و گذار در آن ها را فراموش کرد. خبرنگاران شما را در سفر به ایرلند همراهی خواهد نمود تا این شهرها را از دست ندهید.

20 بهمن 1400

دبیرخانه رویداد ساری 2022 در غرب مازندران تشکیل شد

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، دبیرخانه رویداد ساری 2022 در غرب مازندران تشکیل شد.

2 آبان 1400

حل معضل جاده توریست برغان با تکمیل پروژه کمر بند ی

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگر و صنایع دستی البرز گفت: تکمیل پروژه کمربند روستا هدف گردشگر برغان راه گشا گره ترافیکی منطقه خواهد بود.

16 شهریور 1400

ابلاغ مراتب ثبت ملی 13 میراث ناملموس به استاندار گیلان

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سه نامه جداگانه مراتب ثبت ملی 13 اثر میراث فرهنگی ناملموس را به استاندار گیلان ابلاغ کرد.

20 مرداد 1400

بسته حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا تمدید شد

بنا بر اعلام معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال، بسته حمایت از کسب و کارها و مشاغل به شدت آسیب دیده از کرونا در سال 1400 تمدید شد.

3 مرداد 1400

خبرنگاران ضرورت بکارگیری علوم مختلف برای حفاظت از آثار تاریخی

تهران- خبرنگاران- معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به لزوم بهره مندی از رشته های مختلف علمی در تمام زمینه ها، گفت: برای کاوش و بازسازی آثار تاریخی نیز نیازمند علوم مختلف هستیم.

26 خرداد 1400

خبرنگاران سرمایه گذاری در بخش گردشگری قزوین 287 درصد رشد کرد

قزوین - خبرنگاران - سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان قزوین در دولت های یازدهم و دوازدهم نسبت به دوره قبل 287 درصد رشد داشته است.

25 مهر 1399

مرکز فرهنگی سعدی در آرامگاه سعدی افتتاح می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: مرکز فرهنگی سعدی در آرامگاه سعدی در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

10 مهر 1399

برنامه هایی برای احیای صنعت گردشگری بعد از پیک کرونا

ایسنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، برنامه هایی برای احیای صنعت گردشگری بعد از پیک کرونا وجود دارند.

9 مهر 1399

ادامه ممنوعیت ورود گروه های خارجی به ایران

معاون گردشگری از تصمیم تازه ستاد ملی کرونا درباره محدودیت های سفر گردشگران خارجی به ایران اطلاع داد و اعلام نمود: با اوج دریافت دوباره ویروس کرونا، این ستاد تصمیم گرفت ممنوعیت ورود گروه های خارجی را به ایران ادامه دهد، اما سفرهای ضروری، تجاری و کاری...

21 شهریور 1399

پرهیز از گردشگری هولناک

جهان رو به تخصصی شدن و نگاه حرفه ای می رود و گردشگری نیز در شاخه های متعدد اکوتوریسم یا طبیعت گردی، سلامت، فرهنگی، ماجراجویانه و غیره به صورت تخصصی مخاطبان خاص یافته، اما برآیند کلام کارشناسان گردشگری این است که تورهای غیر مجاز، انتخاب گردشگری هولناک...

14 شهریور 1399

استقرار نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شهرستان زرقان فارس

نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شهرستان زرقان استان فارس ایجاد شد.

30 خرداد 1399

معرفی روستاهای کویری بکر و زیبای ایران

روستاهای کویری ایران از جاذبه های گردشگری به حساب می آیند که در کویر گردی علاوه بر گردشگران افرادی مثل کویر نوردان و ستاره شناسان علاقه زیادی به کویر دارند.

15 خرداد 1399

جدول ، هر آنچه در خصوص فعالیت و تعطیلی اصناف می خواهید بدانید ، برنامه فعالیت 71 کسب وکار

شرایط فعالیت 71 رسته معین تکلیف شد. نحوه برنامه ریزی به گونه ای است که تا اطلاع ثانوی 6 صنف در حوزه های مواد غذایی و حمل و نقل به طور کامل امکان فعالیت دارند؛ 16صنف به صورت نیمه وقت و 49صنف هم تعطیل هستند.

5 خرداد 1399

پیشنهاد وزیر گردشگری به مجلس، برپایی نمایشگاه صنایع دستی

به گزارش خبرنگاران، در این هفته پس از اینکه نمایشگاه ملی صنایع دستی در سکوت خبری برپا شد، در مراسم افتتاحیه وزیر جدید میراث فرهنگی حضور پیدا نموده و آن را بازگشایی کرد حالا از روز سوم تا نهم شهریور این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران...

22 اردیبهشت 1399

مالکان حمام ملاهادی با میراث فرهنگی اردبیل راه نمی آیند

مسوولان میراث فرهنگی اردبیل می گویند چند سال است همه تلاش خود را برای نجات حمام تاریخی ملاهادی به کار گرفته اند، اما هنوز نتوانسته اند اجازه دو مالک این بنای تاریخی را برای حفاظت از این اثر قاجاری بگیرند.

2 اردیبهشت 1399

تهدیدی جدید برای شهرجهانی صنایع دستی، خارج شدن13رسته ازنظر اتحادیه

خبرنگاران، گروه استان ها- فاطمه کازرونی: با توجه به قدمت دیرینه انواع صنایع دستی در اصفهان، مهرماه امسال اصفهان، از سوی شورای جهانی صنایع دستی به عنوان شهر جهانی صنایع دستی انتخاب شده است اما کارشناسان حوزه صنایع دستی این روزها از خارج شدن تعدادی از...

27 فروردین 1399

تقاضای شبکه های بین المللی برای تهیه گزارش از جاذبه های مازندران افزایش یافت

مدیر امور فرهنگی و ارتباطات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از افزایش تقاضای شبکه های بین المللی استان برای تهیه گزارش از جاذبه های طبیعت گردی استان اطلاع داد.

18 فروردین 1399

نصب تابلوهای مسیریابی در بافت تاریخی یزد

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: تعداد 15 تابلو مسیریابی در بافت تاریخی یزد نصب می شود.

16 فروردین 1399

2 خانه تاریخی در یزد به مزایده گذاشته شد

مسئول واحد حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: دو خانه تاریخی کازرونی و کاشفی یزد به مزایده گذاشته شد.

5 بهمن 1398
تعداد: (37)