کنایه صادقی و انتقادهای عجیب نیک نفس

به گزارش وبلاگ هوشمند، سمیرا شیرمردی، محمدباقر صادقی و محمدزبیر نیک نفس هفته پیش از سوی علیرضا منصوریان از تیم ذوب آهن اصفهان کنار گذاشته شدند. این اتفاق در ابتدا کمی عجیب به نظر می رسید چون هیچ دلیلی برای اخراج صادقی و نیک نفس بیان نشده بود. خود صادقی هم در مصاحبه هایش گفته بود به او اعلام کرده بودند اخراجش نه دلیل فنی دارد و نه انضباطی اما مگر می شود اخراج بدون دلیل باشد؟ بدون شک دلیلی پشت این اخراج وجود دارد اما باشگاه ذوب آهن اصفهان معلوم نیست چرا علت اخراج این بازیکنان باسابقه و باتجربه را اعلام نکرده. به هر حال، کنکاش در رابطه با دلیل اخراج محمدباقر صادقی دروازه بان باتجربه و محمدزبیر نیک نفس هافبک سبزپوشان اصفهانی باعث شد علت این اخراج ها فاش شود.

کنایه صادقی و انتقادهای عجیب نیک نفس

محمدباقر صادقی بعد از بازی مقابل صنعت نفت آبادان که با تساوی یک بر یک به سرانجام رسید، ناگهان از ترکیب ذوب آهن اصفهان کنار گذاشته شد. به این ترتیب منصوریان به جای او، یوسف بهزادی را در بازی مهم و حساس مقابل استقلال درون دروازه قرار داد. این اتفاق، ناراحتی صادقی را به دنبال داشت. نکته جالب این است که بهزادی هم پیروز نبود و نتوانست کاری از پیش ببرد اما این بار هم سرمربی ذوب آهن، صادقی را به ترکیب برنگرداند و ترجیح داد به معراج اسماعیلی دروازه بان جوان تیمش فرصت بدهد.

با این شرایط، محمدباقر صادقی می دانست راهی برای بازگشت ندارد. او که قرار بود دروازه بان اول ذوب آهن و کاپیتان دوم تیمش باشد، حالا دیگر هیچ جایی در این تیم اصفهانی نداشت. این مسأله بدون شک باعث شد صادقی از منصوریان ناراحت شود. البته او این ناراحتی را نشان نمی داد و منتظر یک فرصت بود تا سکوت خود را بشکند که آن هم خیلی زود رسید.

-

ذوب آهن در هفته دهم مقابل ماشین سازی تبریز در حالی که یک بر صفر از حریف پیش بود، در دقایق سرانجامی 2 گل خورد و باخت. بعد از این بازی، خبر رسید علیرضا منصوریان به زودی برکنار خواهد شد. این بازی 17 آبان برگزار گشت و شایعه های اخراج منصوریان آنقدر زیاد شده بود که همه فکر کردند او بعد از بازگشت به اصفهان برکنار خواهد شد. صادقی هم که ظاهراً چنین تصوری داشت، روز 18 آبان پستی در اینستاگرام خود گذاشت که باعث ناراحتی علیرضا منصوریان شد. در این پست نوشته شده بود: مدعی خواست که از بیخ کند (زند) ریشه ما، غافل از اینکه خدا هست در اندیشه ما. حتی اگر منظور صادقی به منصوریان هم نبود اما برداشت از این پست چنین بود که دروازه بان باتجربه ذوب آهن با کنایه جواب اتفاقات اخیر و تصمیمات منصوریان را داده. با این پست، این بار منصوریان منتظر فرصت بود تا جواب این جمله را بدهد. بعد از اتفاقات پیش آمده و نتایج ضعیف ذوب آهن اصفهان، کادرفنی با بازیکنان جلسه ای محبت آمیز برگزار کرد تا علت ناکامی ها و گل خوردن های تیم را بررسی کند. در این جلسه منصوریان از بازیکنان خواست که اگر مورد و یا مسئله ای هست بگویند. در این لحظه، محمدزبیر نیک نفس هافبک ذوب آهن اصفهان صحبت های انتقادی اش را با صراحت بیان نمود.

-

نیک نفس ظاهراً در این جلسه به منصوریان گفت: کسی دیگر شما را دوست ندارد. اول فصل هم آمدید در هر پست 4 بازیکن گرفتید که به این صورت به خیلی ها اصلاً فرصت بازی نمی رسد. شما اگر بازیکنی را نمی خواستید باید می گذاشتید می رفت تا حداقل در جای دیگر بتواند بازی کند. این صحبت ها شاید از نظر هر بازیکنی منطقی باشد اما بدون شک برای کادرفنی چندان جالب نبود. بر این اساس، وقتی هیأت مدیره باشگاه ذوب آهن اصفهان، تصمیم گرفت به منصوریان تا نیم فصل زمان بدهد تا امتیازات لازم را به دست بیاورد، این مدت فرصت برای سرمربی سبزپوشان به وجود آمد تا جواب این انتقادها و کنایه ها را بدهد. به این ترتیب، وقتی تمرینات ذوب آهن بعد از آن همه حرف و حدیث، با علیرضا منصوریان از سر گرفته شد، سرمربی ذوب آهن در همان ابتدا از صادقی و نیک نفس خواست دیگر در تمرینات حضور پیدا نکنند. منصوریان این مسأله را به خود بازیکنان اظهار داشت و ظاهراً به باشگاه هم گفت تا تکلیف آنها را مشخص کنند. باشگاه هم خیلی زود به حمایت از سرمربی خود پرداخت اما هنوز تکلیف صادقی و نیک نفس مشخص نشده. معلوم نیست این بازیکنان مغضوب در ذوب آهن خواهند ماند یا اینکه با آنها قطع همکاری خواهد شد.

خارجی های ذوب آهن، از حضور تا اخراج

باکر و ماکای کریستانتوس بازیکنان خارجی ذوب آهن اصفهان هستند که در ابتدای فصل با نظر کادرفنی سبزپوشان به این تیم اضافه شدند. کریستانتوس در بازی با الاتحاد عربستان گل زد تا ذوبی ها امیدوار شوند که جانشین خوبی برای اوساگونا پیدا شده اما اینطور نبود. باکر هم در دفاع چندان خوب نبود تا در همان ابتدا بحث جدایی اش پیش بیاید. زمانی که ذوب آهن به قطر رفت تا مقابل الاتحاد عربستان به میدان برود، مشکلاتی در پرواز قطر به وجود آمد که حاشیه های زیادی برای بازیکن خارجی ذوب آهن به وجود آورد. ظاهراً باکر بعد از خارج شدن از هواپیما متوجه شد موبایلش زیر صندلی افتاده و قصد داشت برشود و آن را بردارد که با ممانعت میهماندار هواپیما روبرو شد. در این لحظه یکسری درگیری صورت گرفت که باعث شد باکر در لیست سیاه پروازهای قطر قرار بگیرد و از همه پروازهای این شرکت هواپیمایی محروم شود. وقتی این رخ داد و ذوب آهن هم با شکست و حذف از آسیا برگشت، سعید آذری مدیرعامل وقت باشگاه ذوب آهن با منصوریان صحبت می کند و می گوید اگر فکر می کنی این بازیکن کارایی لازم را ندارد، می تواند از این مسأله گزارش تهیه و باکر را از تیم اخراج کند اما منصوریان با این مسأله مخالفت کرد و گفت به بازیکنان خارجی تیمش نیاز دارد. حالا که 10 هفته از لیگ برتر گذشته و ذوب آهن نتوانسته نتایج خوبی بگیرد، ظاهراً یکسری فشار باعث شده منصوریان از باشگاه بخواهد باکر و کریستانتوس را از تیم کنار بگذارد. در واقع همین فشارها باعث شده سرمربی ذوب آهن که تا هفته هشتم از بازیکنان خارجی بهره می برد حالا به فکر اخراج آنها باشد.

منبع: ایران ورزشی

به "کنایه صادقی و انتقادهای عجیب نیک نفس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنایه صادقی و انتقادهای عجیب نیک نفس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید