چهارمین رویداد کارآفرینی بوشهر به ایستگاه آخر رسید

به گزارش وبلاگ هوشمند، خبرنگاران/بوشهر چهارمین رویداد کارافرینی بوشهر به میزبانی دانشگاه خلیج فارس با معرفی تیمها و ایده های برتر به کار خود سرانجام داد.

چهارمین رویداد کارآفرینی بوشهر به ایستگاه آخر رسید

رییس دانشگاه خلیج فارس بوشهر در اختتامیه این رویداد ضمن تشکر از مرکز کارآفرینی دانشگاه و کانون کارآفرینی، گفت: خرسند هستیم که این رویداد با استقبال خوب دانشجویان و به ویژه دانش اموزان روبرو شده است.

عبدالمجید مصلح خاطرنشان کرد: این رویداد فرصت مناسبی برای به اشتراک گذاشتن ایده ها است. در این فرآیند سه روزه افراد می توانند با کمک و راهنمایی منتورها (مشاوران) ایده هایشان را توسعه داده و تجاری سازی کنند و همچنین به تقویت توانمندی های مورد نیازشان بپردازند.

وی با بیان اینکه در رویداد کارآفرینی از نظر مهارتی و نگرشی جهش خوبی اتفاق می افتد، تاکید کرد: امیدواریم پس از این، فرآیندِ تا رویداد را تقویت کنیم تا ایده های قویتری داشته باشیم و از تکرار و کپی کردن دوری شود.

رئیس دانشگاه خلیج فارس با اشاره به لزوم در نظر دریافت ابعاد فناورانه، گفت: ایده ها باید در یک بازه زمانی بین 6 ماه تا یک سال از جهت ابعاد فنی مورد بررسی قرار گرفته شود تا بعدا در رویداد از ابعاد بازاری و مدل کسب و کار بر روی آن تامل شود.

وی در سرانجام از همکاران مرکز کارآفرینی و آموزش و پرورش خواست شروع رویداد بعدی همین فردا باشد تا شاهد رویداد باشکوه تری با حضور سرمایه گزاران باشیم.

هدف اصلی رویداد آموزش ورود به دنیای کسب کار است

هم بنیان گزار آچارباز (استارت آپ درخواست آنلاین تعمیر در محل) در گفت وگو با وبلاگ هوشمند گفت: طی این دوره شاهد ایده های دغدغه مندی در راستای نیازمندی های استان بودیم.

محمد اعلم ملکی به عنوان یکی از داوران این رویداد اظهار کرد: از میان 10 تیم در بخش های دانش اموزی و دانشجویی با هم به رقابت پرداختند و هر تیم در مدت 5 دقیقه به ارائه ایده خود پرداخت، سپس در بازه 3 دقیقه ای به پرسش های داوران پاسخ داد.

وی همچنین در خصوص تفاوت استارت اپ ویکند با جشنواره های مشابه مطرح نمود: عمده تفاوت این رویداد در این است که به دنبال ایده های دارای قابلیت رشد سریع و فناورانه هستیم نه اختراع و اکتشاف محصول محور. و هدف اصلی رویداد نیز آموزش ورود به دنیای کسب کار است.

ملکی شرح داد: همه تیمها با حضور در این فرایند سه روزه یاد می گیرند که چطور ایده خود را تجاری کنند و رقبایشان را بشناسند.

معرفی برترین های چهارمین استارت اپ ویکند بوشهر

در ادامه این رویداد برترین های بخش های دانشجویی و دانش اموزی معرفی شدند.

به گزارش وبلاگ هوشمند، در سرانجام رویداد کارآفرینی بوشهر در بخش دانش آموزی، ایده های راکسل، اپلیکیشن کارآفرینی هنرمندان؛ فایل باکس، نرم افزار قفل گزار فایلها و مون تاک، اپلیکیشن طراحی و دوخت لباس انتخاب شدند.

همچنین در بخش دانشجویی، ایده های ژانر، نرم افزار فیلم بین؛ الو مامان، خدمات غذایی؛ و پوشهر، پوشاک بوشهر به ترتیب عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "چهارمین رویداد کارآفرینی بوشهر به ایستگاه آخر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهارمین رویداد کارآفرینی بوشهر به ایستگاه آخر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید