چمران: کمیسیون ماده 38 اجازه صدور مجوز افزایش طبقات پاساژ علاءالدین را نداشت

به گزارش وبلاگ هوشمند، رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه کمیسیون ماده 38 صلاحیت اضافه و یا کم کردن طبقات را ندارد گفت: قطعا و یقینا اضافه شدن دو طبقه به پاساژ علاءالدین انجام نخواهد شد.

چمران: کمیسیون ماده 38 اجازه صدور مجوز افزایش طبقات پاساژ علاءالدین را نداشت

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ هوشمند، مهدی چمران در سرانجام سی امین جلسه شورای شهر تهران در رابطه با جزئیات جلسه امروز شورای شهر تهران اظهار کرد: در ابتدای جلسه به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و بعلاوه روز پرستار از تعدادی از پرستاران که در شهرداری تهران حضور دارند تقدیر و تشکر شد که البته این عزیزان در ایام کرونا برنامه هایی نیز در سیستان و بلوچستان برای هموطنان این منطقه داشته اند.

وی ادامه داد: در ادامه جلسه مهدی پیرهادی عضو شورای شهر تهران گزارشی از بازدید خود از منطقه 18 ارائه کرد و در ادامه نیز یک فوریت طرح استفاده نمایشگاه شهر آفتاب و انتقال تمام نمایشگاه ها از نمایشگاه بین المللی تهران در خیابان سئول به شهر آفتاب در دستور کار اعضا نهاده شد که در نهایت یک فوریت این لایحه به تصویب رسید.

چمران با اشاره به اینکه نمایشگاه شهر آفتاب با بودجه بسیار بالایی ساخته و آماده شده است گفت: متاسفانه هر زمانی که نمایشگاهی در محل نمایشگاه بین المللی (سئول) برگزار گردیده است موجب گلایه و ناراحتی شهروندان و بعلاوه ایجاد ترافیک در این محل شده است. از سال های قبل این موضوع مورد دغدغه اعضای شورای شهر تهران در دوره گذشته نهاده شده که متاسفانه در 4 سال مدیریت شهری گذشته به آن بی توجهی شد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: بر این اساس شهرداری تهران مکلف خواهد شد نمایشگاه شهر آفتاب را بازسازی کند تا تمام نمایشگاه ها از سال آینده از جمله نمایشگاه کتاب در این محل برگزار گردد.

وی با اشاره به آنالیز لایحه اصلاحیه بودجه مصوب 1400 شهرداری تهران تاکید نمود: این مسئله با توجه به اهمیتش وقت زیادی از جلسه شورا را به خود اختصاص داد و متاسفانه شورای قبل بودجه نامعقول و غیرمنطقی را برای شهرداری در سال 1400 به تصویب رساند که با توجه به این شرایط تحقق بودجه 1400 با رقم حدود 49 هزار میلیارد تومانی غیرممکن است.

چمران با انتقاد از بسته شدن بودجه 1400 شهرداری تهران با رقم ذکر شده خاطر نشان کرد: در 9 ماهه گذشته تا به امروز 17 هزار میلیارد تومان از بودجه 1400 شهرداری تهران محقق شده است و تا سه ماه آینده در صورتی که دوستان ما در شهرداری کوشش بسیاری داشته باشند بتوانند 17 هزار میلیارد تومان دیگر به عایدی قبلی اضافه نمایند و عایدی شهرداری در نهایت تا سرانجام سال 1400 به 34 هزار میلیارد تومان برسد.

وی درباره رقم مورد نظر در اصلاحیه بودجه 1400 شهرداری تهران گفت: براساس این اصلاحیه بودجه 1400 شهرداری تهران از 49 هزار میلیارد تومان به حدود 37 هزار میلیارد تومان تقلیل پیدا کرد چرا که عملیاتی شدن بودجه حدود 49 هزار میلیارد تومانی قابل تحقق نبود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: البته ما یک مبلغ 5 هزار میلیارد تومانی در اصلاحیه بودجه 1400 پیش بینی نموده ایم که در صورتی که بودجه شهرداری تهران از 37 هزار میلیارد تومان بیشتر بگردد مابقی این بودجه فقط در بخش مترو و اتوبوس هزینه گردد.

چمران بعلاوه در رابطه با پاساژ علاءالدین و عملکرد کمیسیون ماده 38 گفت: این کمیسیون مربوط می گردد به معاملات شهرداری تهران و تنها می تواند اختلافات مطرح شده بین پیمانکاران و شهرداری را آنالیز کند و نظر بدهد و صلاحیت اضافه کردن یا کم کردن طبقات را ندارد.

وی گفت: در دوره گذشته مدیریت شهری کمیسیون ماده 38 اجازه ساخت دو طبقه اضافی به پاساژ علاءالدین را داده است که همانطور که گفتم این کمیسیون صلاحیت این مسئله را ندارد که بتواند چنین مجوزی را صادر بکند.

وی ادامه داد: البته اخیرا بنده یک نامه ای به اعضای کمیسیون ماده 38 نوشته ام که در آن قید شده است که در چارچوب وظایف خودشان عمل بنمایند. قطعا و یقینا ساخت دو طبقه برای پاساژ علاء الدین برخواهد گشت.

چمران بعلاوه در رابطه با جلسه انجام شده بین زاکانی شهردار تهران، فروزنده معاون توسعه و منابع انسانی شهرداری و مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: جلسه بسیار خوبی برگزار گردید که در این جلسه در رابطه با بودجه شهرداری و ظرفیت هایی که می تواند به تامین بودجه و امکانات شهرها در راستای آبادانی و پیشرفت کشور یاری کند مسائلی مطرح شد.

وی گفت: در این جلسه عنوان شد که اصلاحاتی برای بودجه سال 1401 در نظر گرفته بگردد بعلاوه قرار شد این موارد به وسیله مجلس هم پیگیری گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "چمران: کمیسیون ماده 38 اجازه صدور مجوز افزایش طبقات پاساژ علاءالدین را نداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چمران: کمیسیون ماده 38 اجازه صدور مجوز افزایش طبقات پاساژ علاءالدین را نداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید