پنج میلیون دز واکسن رازی کوو پارس تحویل وزارت بهداشت شد

به گزارش وبلاگ هوشمند، پنج میلیون دز واکسن رازی کوو پارس تولیدی موسسه رازی روز پنجشنبه با حضور وزرای جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحویل وزارت بهداشت شد.

پنج میلیون دز واکسن رازی کوو پارس تحویل وزارت بهداشت شد

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ هوشمند، وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه تحویل این واکسن ها به وزارت بهداشت در جمع وبلاگ هوشمند در کرج گفت: رازی با بیش از 100 سال قدمت پیروز به ساخت بسیاری از واکسن های فراوریی کشورمان شده و از 11 واکسنی که امروز در داخل فراوری می گردد هفت مورد مربوط به این موسسه است.

سید جواد ساداتی نژاد اضافه نمود: بعلاوه این موسسه در حوزه صادرات نیز علاوه بر واکسن های انسانی در دام و طیور نیز به خوبی عمل نموده و در واقع رازی یک سرمایه بزرگ در حوزه سلامت کشور است.

وی اضافه نمود: بسیاری از کشورهایی که امروز واکسن ساز هستند در واقع فناوری شان را از رازی گرفته اند که نشان دهنده توانمندی های این موسسه است.

ساداتی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های رازی برای فراوری واکسن کرونا اشاره و توضیح داد: این موسسه کار خود را در قبال سلامت مردم از همان روزها آغاز و در این بین مهم این بود که رازی ظرفیت فراوری واکسن در فناوری رایج را در اختیار داشت اما با توجه به شرایط مورد احتیاج وارد یک فناوری پیشرفته تر برای فراوری واکسن شد که فراوریی نوترکیب بوده و دانشمندان و محققان ما پیروز به دست یابی به آن شدند.

وزیر جهاد کشاورزی اعلام نمود: با دست یابی به این مهم از زمانی که فاز سوم آغاز شد، وعده دادند که در ابتدای فصل پاییز پنج میلیون دز تحویل که این امر محقق شد.

سادات نژاد در ادامه ضمن تقدیر از دیدگاه دوره نو وزارت بهداشت به موسسه رازی گفت: در دوره نو به رازی به عنوان یک بازوی توانمند وزارت بهداشت در حوزه سلامت نگاه می گردد که این دیدگاه قابل تقدیر است.

وی در ادامه با بیان اینکه تا خاتمه سال 40 میلیون دز واکسن فراوریی موسسه رازی تحویل داده می گردد گفت: این در حالی است که انتظار ما از وزارت بهداشت این است که این واکسن ها را پیش خرید و با توجه به درخواست های صادرات نیز این اجازه داده گردد که بخشی از مازاد واکسن فراوری شده به دیگر کشورها صادر تا حوزه مالی این مجموعه نیز افزایش یابد.

وی در ادامه تاکید نمود که موسسه رازی در حوزه های مقابله با بیماری ها آمادگی کامل در تمام مواقع را دارد.

موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با نزدیک به یک قرن فعالیت در عرصه تحقیقات و ساخت واکسن های انسانی و دامی یکی از مهمترین مراکز علمی و تحقیقاتی دنیا است .

دستیابی محققان این موسسه به ساخت واکسن کرونا از مهمترین و نوترین دستاوردهای موسسه رازی است که تا به امروز نتایج خوب و رضایتبخشی داشته است.

واکسن رازی کووپارس طبق آنالیز های علمی بالای 90درصد ایمنی در برابر کرونا ایجاد می نماید و تا به امروز بیش از 60 هزار نفر در کشور این واکسن را در قالب تست آزمایشی و عملیاتی دریافت نموده اند.

اکنون واکسن کرونا رازی در لیست واکسن های تزریقی کشور قرار گرفته و قراراست بخشی از واکسن کرونا کشور به وسیله این موسسه تامین گردد؛واکسن رازی کووپارس در سه دز شامل 2 دز تزریقی و یک دز استنشاقی تهیه شده است.

سال ها پیش فراوری واکسن فلج اطفال به وسیله این موسسه موجب شد تا این بیماری در ایران ریشه کن گردد.

موسسه رازی در سال 1303 تاسیس شد و یکی از قدیمی ترین مؤسسه های فعال در زمینهٔ فراوری واکسن کشور است؛ این مؤسسه سالانه بیش از سه و نیم میلیارد دز انواع فرآورده های بیولوژیک فراوری می نماید.

مؤسسه رازی دارای آزمایشگاه های تشخیص و تحقیق با مرجعیت ملی یا دنیای شامل آزمایشگاه ملی تب برفکی،آزمایشگاه ملی تحقیقات پاستورلا، آزمایشگاه ملی تحقیقات تیلریوز،آزمایشگاه ملی سل دامی ، آزمایشگاه ملی تحقیقات کنه،آزمایشگاه رفرانس جانوران سمی، آزمایشگاه رفرانس مایکو پلاسما ،آزمایشگاه رفرانس سموم جانوری،آزمایشگاه رفرانس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان وآزمایشگاه رفرانس آبله دامی است.

به طور کلی فراوریات مؤسسه شامل واکسن های ویروسی و باکتریایی انسانی و دامی ،سرم های انسانی ، سرم های دام وطیور ،واکسن های طیور و آبزیان ،تشخیص بیماری ها و تحقیقات و نشریات علمی است.

بعلاوه از مهمترین فرآورده های مؤسسه می توان به سرم های دیفتری و کزاز،سرم های درمانی ضد زهر انواع عقرب و مار، انواع پادگن ها شامل: آنتی ژن رزبنگال، آنتی ژن رایت، آنتی ژن پولوروم انواع فرآورده های خونی دامپزشکی اشاره نمود.

این موسسه زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی است که با وزارت بهداشت و درمان و سایر بخش ها همکاری تنگاتنگ علمی و تحقیقاتی دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "پنج میلیون دز واکسن رازی کوو پارس تحویل وزارت بهداشت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج میلیون دز واکسن رازی کوو پارس تحویل وزارت بهداشت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید