هایکو ماس: آمریکا مایل به مذاکرات غیررسمی با طرف های برجام است

به گزارش وبلاگ هوشمند، وزیر امور خارجه آلمان در اظهاراتی از تمایل دولت جدید آمریکا برای مذاکره پیرامون توافق هسته ای اطلاع داد.

هایکو ماس: آمریکا مایل به مذاکرات غیررسمی با طرف های برجام است

به گزارش ایسنا، صفحه توییتر وزارت امور خارجه آلمان در پیامی اظهارات هایکو ماس وزیر امور خارجه این کشور را که روز گذشته پس از نشست شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا مطرح شد را منتشر نموده و به نقل از او نوشت: ما در مصاحبه با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به مسائل بین المللی زیادی پرداختیم. تمایلی از جانب آمریکا برای مذاکرات غیررسمی با طرف های برجام وجود دارد.

توییتر وزارت خارجه آلمان به نقل از ماس اضافه نمود: ما همچنین درباره همکاری نزدیک تر درباره چین در آینده توافق کردیم.

اظهارات ماس درباره تمایل دولت آمریکا به ترتیب دادن چنین مذاکراتی در پی این مطرح می گردد که دولت آمریکا گفته است میخواهد در صورت بازگشت ایران به پایبندی به توافق هسته ای، به این توافق که دولت دونالد ترامپ رئیس پیشین آمریکا در سال 2018 از آن خارج شد، بازگردد.

ایران که قرار بود به موجب این توافق در ازای بهره مندی از منافع مالی با لغو تحریم ها، برنامه هسته ای اش را محدود کند، پس از گذشت یک سال از خروج دولت ترامپ از توافق هسته ای، متحمل شدن تحریم های بازگردانی شده و تحریم های جدید، بدعهدی کشور های اروپایی در عمل به تعهداتشان در راستای پیدا کردن راهکاری عمل گرایانه برای عادی سازی روابط مالی با ایران، بیان کرد که طبق اقدامات چاره جویانه مقرر در توافق، تعهدات داوطلبانه اش را کاهش می دهد.

مقامات ایران تاکید نموده اند که این دولت آمریکا بوده است که با خروج از توافق و اعمال تحریم ها آن را نقض نموده است و حالا این آمریکاست که باید با لغو تحریم ها و پایبندی به توافق، برای انجام شدن هر گونه مذاکراتی در چارچوب برجام، حسن نیت نشان دهد.

منبع: فرارو

به "هایکو ماس: آمریکا مایل به مذاکرات غیررسمی با طرف های برجام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هایکو ماس: آمریکا مایل به مذاکرات غیررسمی با طرف های برجام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید