مورینیو در بطن جنجال؛ از حسودان تا خدای فوتبال!

به گزارش وبلاگ هوشمند، ژوزه مورینیو تیم ندارد اما مثل همواره زبانش کار می نماید و درباره همه چیز نظر می دهد.

مورینیو در بطن جنجال؛ از حسودان تا خدای فوتبال!

ایران ورزشی - ژوزه مورینیو بعد از اخراج از منچستر یونایتد هنوز بیکار است و فعلا به عنوان مفسر با شبکه های تلویزیونی همکاری می نماید. مورینیو پائیز گذشته بود که پس از کسب نتایج ضعیف با یونایتد برکنار شد و جای خود را به سولسشر داد. آقای خاص از آن پس به تفسیر بازی ها برای شبکه های مختلف تلویزیونی می پردازد و هنوز بدون تیم مانده؛ چرا که نیمکت بسیاری از تیم های بزرگ اروپایی اشغال است. با این وجود او همواره در بطن جنجال و حاشیه حضور دارد و با اظهارات جنجالی مثل همواره تیتر یک است. بازی بارسلونا و لیورپول در نیمه نهایی لیگ قهرمانان و اتفاقات پیرامونی آن سوژه جذابی برای مورینیو بوده تا با همان ادبیات متفاوتش در این باره صحبت کرند.

مهمترین چهره این بازی لیونل مسی بود که یک تنه کار را برای بارسا درآورد. لیونل مسی با دبل خود و نمایش فوق العاده ای که برابر لیورپول داشت، یاری کرد بارسا 3-0 به پیروزی دست یافته و یک پایش را در فینال لیگ قهرمانان بگذارد. به خصوص گلی که از روی کاشته به ثمر رساند که به نوعی یک سوپرگل بود و همین سبب شد تا مورینیو به رغم همه اختلافاتش با مسی و ماجراهایی که با او داشته، به این ستاره آرژانتینی لقب خدای فوتبال بدهد. مورینیو در تمجید از لیونل مسی گفت: خدای فوتبال در بازی با لیورپول، تفاوت ها را رقم زد. البته که بارسا پر از ستاره های بزرگ است ولی این بشر واقعا باورنکردنی است.

در این باری لوئیس سوارز پیروز شد اولین گل بارسلونا را در نیمه اول وارد دروازه آلیسون کند و بعد از آن نیز جشن شادی گرفت که این رفتار مورد انتقاد طرفداران لیورپول قرار گرفته و حتی جیمی کرگر مدعی شد سوارز در بازی برگشت باید در انتظار رفتار تند طرفداران لیورپول در ورزشگاه آنفیلد باشد. اما مورینیو معتقد است این برخورد سوارز درست بوده و و طرفداران بارسلونا نیز به چنین بازیکنی علاقه دارند. مورینیو گفت: لوییس سوارز عملکرد خوبی ارائه داد و من عاشق این رفتار او هستم. برای این 90 دقیقه، سوارز فراموش کرد که روزی برای لیورپول بازی می نموده و تنها چیزی که سوارز روی آن تمرکز داشت، شرایط بازی، وظیفه وی، رفتن به مرحله فینال و پیروزی در لیگ قهرمانان بود. سوارز پیروز شد دروازه لیورپول را باز کند و بعد از آن نیز خوشحالی کرد. سوارز بازیکنی است که همواره در میدان فوتبال مبارزه می نماید و طرفداران بارسلونا باید به چنین بازیکنی علاقه داشته باشند.

وی اضافه نمود: بسیاری از بازیکنان در دنیای امروز فوتبال مراقب تصویر خود هستند و مردم نیز گاهی از آنها تمجید و به عنوان مثال از نمایش جوانمردانه یک بازیکن تعریف می نمایند، اما سوارز مقابل تیمی که سالها قبل در آن بازی می کرد و بازیکنی مجبوب هم بود رفتار خوبی داشت.

مورینیو اعتقاد دارد لیورپول در برابر بارسا نمایش شجاعانه ای داشت: نمایش لیورپول در نوکمپ، شجاعانه و بسیار خوب بود. شاید هم مستحق آن شکست سنگین نبودند. در سال های اخیر به یاد ندارم تیمی در لیگ قهرمانان، مالکیت توپ را از بارسا برده باشد ولی لیورپول چنین کرد. باید از این حیث، لیورپول را ستود.

-

در روزهای اخیر آقای خاص دوباره در تیررس نقدها پیشکسوتان یونایتد مثل گری نویل و پل اسکولز قرار گرفته و به سبک خودش پاسخ تندی به آنها داده. سرمربی سابق منچستریونایتد انتقادهای گری نویل و پل اسکولز دو اسطوره منچستریونایتد از خود را بی پاسخ نگذاشته و علت انتقادهای آنها را این دانسته که چون خودشان در دنیای مربی گری چیزی نشده اند و اصلاً پیروز نبوده اند به او حسادت می نمایند.

مورینیو گفت: ما در انگلیس بازیکنان درجه یکی داریم که به عنوان کارشناس، در تلویزیون عالی صحبت می نمایند. ولی وقتی به عنوان مربی به باشگاه ها می روند بعد از دو ماه بارشان را می بندند و می روند، چون می دانند برای آن کار ساخته نشده اند. مربی گری چیزی است که یا باید در ذات شما باشد یا اگر نباشد، هر کاری بکنید نمی توانید از خودتان مربی بسازید.

آقای خاص در ادامه اضافه نمود: مربی گری یک بخش مدیریتی دارد که خیلی ها فراموشش می نمایند. حتی برخی کارشناس ها فراموش می نمایند که یک مربی باید با استعداد مدیریت و رهبری متولد گردد و گر نه اگر این استعداد وجود نداشته باشد هیچ کاری اش نمی گردد، کرد.

مورینیو در ادامه گفت: اینکه کسی جلوی دوربین بنشیند و در زمان بررسی بازی بگوید من اگر بودم فلان بازیکن را بیرون می کشیدم و فلان کس را به زمین می فرستادم. ولی وقتی داخل زمین کنار خط ایستاده اید هم می توانید با همان آرامش و با همان ذهنیت بازی را بررسی کنید؟ در این شرایط آنقدر شجاعت دارید که فشار را تحمل کنید؟

Zoom

مورینیو در دوراهی پاریس و رم

ژوزه مورینیو از زمان اخراجش از منچستر یونایتد، هنوز بدون تیم است. مورینیو چندی پیش گفت که به دنبال یک چالش جدید و تیمی جاه طلبی است و احتمال حضورش در لیگ فرانسه یا بازگشتش به لیگ هایی که قبلا در آنها مربیگری نموده را رد نکرد. در همین رابطه امروز نشریه اشپیگل ادعا کرد که مورینیو و مدیر برنامه هایش ژرژ مندس، مذاکراتی مثبت با رم داشته اند اما همه چیز بستگی به کسب سهمیه دارد و رم که فعلا تیم پنجم سری آ ایتالیاست، اگر بتواند به رتبه چهارم برسد، شانس حضور مورینیو روی نیمکت این تیم افزایش خواهد یافت. همچنین مورینیو شانس حضور در پی اس جی را نیز دارد و در انتظار معین شدن وضعیت نهایی توماس توخل در این باشگاه است. پی اس جی که سال هاست در حسرت رسیدن به مراحل پایانی لیگ قهرمانان است، احتمالا مقصد جالبی برای مورینیو باشد و شاید او بتواند به تیم جاه طلبی که مدنظرش است، برسد.

12

منبع: ایران ورزشی

به "مورینیو در بطن جنجال؛ از حسودان تا خدای فوتبال!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مورینیو در بطن جنجال؛ از حسودان تا خدای فوتبال!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید