مشاور فنی تیم ملی والیبال بانوان: شش ماه دستیار ولاسکو بودم

به گزارش وبلاگ هوشمند، مصطفی شجاعی در حاشیه تمرین تیم ملی والیبال بانوان پیش از حضور در رقابت های مقدماتی انتخابی قهرمانی جهان، اعلام نمود: تیم ملی جوان است و سیاست فدراسیون دوری از حاشیه و میل به جوانگرایی و رعایت نظم است.

مشاور فنی تیم ملی والیبال بانوان: شش ماه دستیار ولاسکو بودم

به گزارش وبلاگ هوشمند، مشاور فنی تیم ملی والیبال بانوان در جمع وبلاگ هوشمند درباره تیم ملی والیبال زنان، پیش از حضور در رقابت های مقدماتی انتخابی زنان دنیا گفت: با دستور فدراسیون والیبال از 28 خرداد ماه استارت تیم ملی بانوان را زدیم و کمتر از 45 روز برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا فیلیپین فرصت داشتیم. زمان کمی در اختیار داشتیم و خیلی نسبت به بازیکنان شناخت نداشتیم به همین دلیل با کمک فدراسیون درباره ملی پوشان به جمع بندی رسیدیم. سیاست فدراسیون والیبال دوری از حاشیه، میل به جوانگرایی و رعایت نظم است.

او در ادامه اضافه نمود: 10 سال است که والیبال بانوان همین نتایج را کسب می کند و از آن رضایت نداریم. از مربیان گذشته تشکر می کنم. در قهرمانی آسیا به دو تیم خوب و صاحب نام چین تایپه و تایلند نتیجه را واگذارکردیم و مقابل سه تیم استرالیا، مالدیو و هنگ کنگ پیروز شدیم. با هماهنگی فدراسیون والیبال تصمیم گرفتیم تا در مسابقات مقدماتی انتخابی دنیا از جوانان استفاده کنیم.

او در ادامه بیان کرد: در مسابقات مقدماتی انتخاباتی دنیا با تیم های تایلند، کره شمالی، کره جنوبی و ویتنام همگروه هستیم و به دلیل این که احتمال صعود کم است، با رایزنی با فدراسیون قرار شد که بازیکنان جوان در این مسابقات حضور داشته باشند تا تیم را برای مسابقات 2018 جاکارتا آماده کنیم، چرا که میانگین سنی تیم 22 و میانگین قد 180 است. این بازیکنان دعوت شده از تیم ملی امید هستند. البته در کنار این بازیکنان ، بازیکنان زیر 25 سال قهرمانی آسیا مانند مهسا کدخدا، صابری، چملانیان در تیم حفظ شده اند.

مشاور فنی تیم ملی والیبال بانوان در ادامه اضافه نمود: تا سه، چهار سال آینده تیم به بلوغ می رسد و ما می توانیم جزو چهار تیم برتر در آسیا باشیم. انتخابات فدراسیون والیبال احتمالا تا یک ماه دیگر برگزار خواهد شد و به همین دلیل باید برای بانوان برنامه ریزی ویژه ای کرد و بهره وری لازم از این تیم تا دو سال آینده صورت گیرد.

او در پاسخ به این سوال که چه تیم هایی از گروه آنها صعود خواهد کرد، بیان کرد: پیش بینی من این است که تایلند صعود کند، چرا که هم میزبان این رقابت ها است و هم از شرایط خوبی در دنیا برخوردار است و از بازیکنان پخته و با تجربه ای بهره مند است. والیبال ویتنام نیز رشد کرده و ما نیز باید برای والیبال پایه خود اهمیت قائل شویم. هیچ وقت برای کسب مقام پایین و باخت تمرین نکرده ام.

شجاعی در پاسخ به این سوال که صحبت هایی مبنی بر این است که به دلیل این که جایگاهی در والیبال مردان نداشته است در والیبال زنان به او سمتی داده شده است، بیان کرد: من حدود شش ماه کمک مربی ولاسکو بودم و تیم باریج اسانس کاشان که دو تیم از دسته یک و دو بودند را به لیگ برتر آوردم. اینها سخنان کسانی است که هیچ گونه اطلاعاتی ندارند و این گونه در مورد من نظر می دهند. امیر غفور از شاگردان من است.

او در ادامه اضافه نمود: سر سوزنی اختلافی با بازیکنان وجود نداشته است و این که بازیکنی از تیم ملی خط می خورد و این را اختلاف می نامد من نمی دانم که باید چه بگویم. اگر این صحبت من که به بازیکن گفته ام با 29 سال سن پا به سن گذاشته است، بی احترامی است، نمی دانم یعنی چه. در ورزش والیبال فردی 29 ساله به عنوان بازیکنپا به سن گذاشته شناخته می شود. تیم ملی والیبال در دو سفر خود به ویتنام و فیلیپین بدون کوچکترین حاشیه ای بوده و هیچ اختلافی در بین کسی وجود نداشته است. اگر بازیکنی از تیم خط بخورد و فیکس تیم ملی نباشد، اینها را اختلاف می داند، اما این اختلاف نیست. من پس از بازگشت به تیم از فیلیپین اعلام کردم که از همه تشکر می کنم و از این بازیکنان به عنوان نجیب ترین دختران نام بردم و هیچ گونه اختلافی وجود نداشته است.

او در ادامه گفت : تمام بازیکنان از تیم کنار گذاشته نشده اند و صابری، کدخدا و چملانیان که از با سابقه ها هستند در این تیم حضور دارند و می توانید از آنها سوال کنید. تغییر همیشه هزینه در بر دارد و این صحبت ها هزینه تیم است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مشاور فنی تیم ملی والیبال بانوان: شش ماه دستیار ولاسکو بودم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور فنی تیم ملی والیبال بانوان: شش ماه دستیار ولاسکو بودم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید