لوگوی برندهای مشهور دنیا چه مفهومی دارند؟

به گزارش وبلاگ هوشمند، خبرنگاران - ترجمه از پردیس بختیاری: هر برندی برای خود لوگویی دارد. بعضی از این لوگو ها آنقدر مشهورند که در خاطره ها ماندگار شدند. به عنوان مثال ما هر جا که نشان 3 خط را ببینیم، به یاد آدیداس می افتیم یا کروکودیل سبز رنگ ما را به یاد برند لوکس لاکست می اندازد. اما این لوگو ها بر چه اساسی طراحی شده اند؟ یا به بیان دیگر، چه مفهومی در پشت آن ها نهفته است؟ اگر دوست دارید که با مفهوم لوگو های مشهور دنیا آشنا شوید، در ادامه مطلب همراه مان باشید.

لوگوی برندهای مشهور دنیا چه مفهومی دارند؟

بربری

بربری Burberry، شرکت کالای لوکس و خانه مد بریتانیایی است که در زمینه طراحی، فراوری و توزیع پوشاک، لوازم آرایشی، عینک های آفتابی، لوازم جانبی، عطر و ترکیبات معطر فعالیت می نماید. این شرکت در سال 1856 توسط توماس بربری تأسیس شد، اما در اواخر قرن 19 میلادی بود که به خاطر فراوری بارانی هایش به شهرت دنیای رسید. لوگوی اولیه این شرکت در سال 1901 با نام شوالیه سوار بر اسب طراحی شد. اگر به لوگوی این برند نگاهی بیاندازید، خواهید دید که یک شوالیه سوار بر اسبی شاخ دار نشسته و پرچمی که واژه Prorsum روی آن نوشته شده، به دست گرفته است. Prorsum به معنی حرکت به جلوست. زره ای که این شوالیه پوشیده، نماد همان بارانی هایی ست که برند بربری برای محافظت در برابر باران با نوعی از پارچه جدید فراوری کرد و مشهور شد. اما در سال 2018 بود که بربری این لوگو را از روی محصولات خود حذف کرد.

رولکس

کمتر کسی است که برند لوکس ساعت های رولکس Rolex را نشناسد، اما شعاری که این برند برای خود طراحی نموده را احتمالا کسی نشنیده است. این برند تاجی برای هر پیروزیت را شعار خود ساخته بود که ریشه تاریخی دارد. سال ها قبل، سنت بود که اگر فردی در حرفه اش پیروز گردد، ساعت کادو می گرفت. حتی رنگ سبز و طلایی این لوگو نیز بی دلیل انتخاب نشد. رنگ طلایی تاج آن سمبلی از بهترین بودن و رنگ سبز آن نمادی از پیروزیت و کامیابی بود.

آدیداس

سه خط مشهوری که روی محصولات آدیداس Adidas می بینید، از سال 1949 تاکنون قدمت دارد. این طرح توسط موسس آن، آدولف داسلر، طراحی شده است. شعاری این شرکت در سال های اولیه برای خود گذاشت برندی با 3 خط بود که به گفته خودشان سمبلی از تنوع و پتانسیل بالای این برند محسوب می شد. لوگوی اولیه این برند در سال 1971 طراحی شد که الهام گرفته از نماد یک کوه بود. طراحان در آن موقع معتقد بودند که رسیدن به قله کار هر کسی نیست و تنها کسانی به قله صعود می نمایند که خاص می اندیشند و خاص تر کوشش می نمایند. البته طرح اولیه این لوگو در سال 1990 تغییر کرد، اما همچنان آن سه خط معروف را در خود داشت. از نظر طراحان، مهم ترین تعبیر این سه خط، القای حس سادگی بود. اصلا همین سادگی بود که لوگوی آدیداس را تبدیل به لوگویی منحصر به فرد کرد به طوری که هم اکنون در تمام دنیا، مردم با دیدن هر سه خط کنار یکدیگر، برند آدیداس را به خاطر می آورند.

لاکست

لاکست Lacoste شرکت پوشاک فرانسوی ست که در سال 1933 تأسیس شد. این برند بیشتر به خاطر فراوری لباس های لاکچری به خصوص تی شرت های پولو اش شهرت دارد. این شرکت، با نشان کروکودیل سبز که در طرح لوگوی آن است، شناخته می گردد. نشان کروکودیل از نام مستعار بنیانگذار شرکت، رنه لاکست، گرفته شده است، که این نام، به دلیل سرسخت بودن، به وی اطلاق می شد.

داستان جالبی پشت این طرح کروکودیل وجود دارد. تنیس باز جوان و با استعداد، رنه لاگوست، با بازی های خود توجهات زیادی را به سمت خود جلب می کرد. در یکی از مسابقات جام دیویس در بوستون بود که او با یک روزنامه نگاری امریکایی بر سر یک چمدانی که با پوست کروکودیل درست شده بود، شرط بست. اگر چه لاگوست آن مسابقه را نبرد، اما به دلیل سر سخت بودنش نام کروکودیل به او نسبت داده شد. همین باعث شد که او اولین بار در سال 1927 لوگوی کروکودیل را طراحی کند و به آن جان بخشید.

هرمس

هرمس Hermes شرکت فرانسوی فراورینماینده کالا های لوکس است که بیشتر به خاطر اکسسوری و کالای چرم اش شهرت دارد. اگر چه این شرکت در سال 1837 تاسیس شد، اما لوگوی آن در سال 1950 طراحی شد. لوگوی این برند تصویری از یک اسب به همراه کالسکه و مردی ست که در مقابل آن ها ایستاده، اما ممکن است برای عموم این سوال پیش آید که میان لوگوی کالسکه اسب هرمس و کیف های دستی یا دیگر کالا های لوکس این برند، چه ارتباطی وجود دارد؟ دلیلش ساده است، چرا که هرمس در ابتدا به عنوان یک کارگاه فراوری زین اسب در پاریس آغاز به فعالیت کرد. با وجود این که این برند در حال حاضر متخصص در طراحی و ساخت لوازم چرم، لوازم جانبی، لباس، عطر و کالا های با کیفیت می باشد، اما همچنان به لوگوی خود وفادار بوده است.

ورساچه

ورساچه Versace شرکت پوشاک و خانه مد ایتالیایی است که در سال 1978 توسط جیانی ورساچه تأسیس شد. اگر به لوگوی این برند نگاهی بیاندازید، چهره یک زن درون یک دایره را می بینید. اما به راستی این لوگو نشاندهنده چیست؟ مدوسا، چهره ای که مار به دور آن پیچیده شده، یکی از شخصیت های افسانه ای یونان باستان است که هر که به او نگاه کند را به سنگ تبدیل می نماید. این تصویری است که لوگوی برند ورساچه از آن الهام گرفته است. انتخاب چنین لوگویی از عشق جیانی ورساچه به تم های کلاسیک می آید. او در مصاحبه ای عنوان نموده که مدوسا، نماد اغواگری است و حسی از تاریخ و کلاسیک بودن را با خود به همراه دارد. مدوسا جذابیت کشنده ای دارد. در واقع لوگو نماد الهه ورساچه است که همه لباس ها برای او طراحی می گردد.

لویی ویتون

لویی ویتون Louis Vuitton که به اختصار ال وی نیز خوانده می گردد، شرکت کالای لوکس و خانه مد فرانسوی است، که در سال 1854 توسط طراح فرانسوی لویی ویتان تأسیس شد. در سال 1896، پسر لویی ویتون تصمیم گرفت که نشان تجاری واحدی برای برند خود ارائه نماید؛ بنابراین برای طراحی یک لوگو چند هفته زمان صرف کرد. خاتمه او یک نشان سنتی ژاپنی را برگزید: گلی با چهار برگ، یک چهارگوش، یک لوزی مقعر در یک پکیج و همچنین حروف LV که ترکیبی بی نظیر را ایجاد کرد. این نشان تجاری در سال 1897 ثبت شد و به عنوان برند این شرکت در سال 1905 به ثبت رسید که در کل نمادی از کیفیت و اصالت شناخته شده است.

منبع: realmenrealstyle

منبع: برترین ها

به "لوگوی برندهای مشهور دنیا چه مفهومی دارند؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "لوگوی برندهای مشهور دنیا چه مفهومی دارند؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوگوی برندهای مشهور دنیا چه مفهومی دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید