حداقل مشخصات سخت افزاری برای نصب ویندوز 11 اعلام شد

به گزارش وبلاگ هوشمند، حالا که ویندوز 11 معرفی شده، احتمالا برای بسیاری از کاربران این سوال ایجاد شده که آیا برای سیستم خود می توانند از ویندوز 11 استفاده کنند یا نه. طبق اعلام مایکروسافت، کامپیوترهایی که حداقل از پردازنده 64 بیتی، 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی بهره می برند می توانند نسخه نو ویندوز را نصب کنند. به طور خلاصه حداقل مشخصات سخت افزاری برای اجرای ویندوز 11 از این قرار است:

حداقل مشخصات سخت افزاری برای نصب ویندوز 11 اعلام شد
  • پردازنده 64 بیتی دو هسته ای با حداقل فرکانس 1 گیگاهرتز
  • 4 گیگابایت رم
  • 64 گیگابایت حافظه داخلی
  • نمایشگر 9 اینچی با رزولوشن 720p
  • پشتیبانی از UEFI، Secure Boot و TPM 2.0
  • پشتیبانی از DirectX 12 با درایور WDDM 2.0

گفتنی است شاهد ارائه نسخه 32 بیتی ویندوز 11 نخواهیم بود ولی کاربران همچنان می توانند از نرم افزارهای 32 بیتی استفاده کنند. با دانلود و نصب این برنامه که از طریق مایکروسافت ارائه شده، می توانید از سازگاری سیستم خود با ویندوز 11 خبردار شوید. مایکروسافت اعلام کرده کاربران برای راه اندازی نسخه Home ویندوز 11 به اینترنت و اکانت مایکروسافت نیاز دارند. به غیر از این موضوع، برخی امکانات این سیستم عامل فقط در صورت استفاده از اکانت مایکروسافت ارائه می شود.

همانطور که در لیست می توانید ببینید، فقط نمایشگرهای مبتنی بر اندازه حداقل 9 اینچ می توانند این سیستم عامل را اجرا کنند و این یعنی تبلت ها و لپ تاپ های 8 اینچی نمی توانند از ویندوز 11 بهره ببرند. مایکروسافت هنوز تاریخ انتشار ویندوز 11 را اعلام نکرده و با ببینیم آیا این سیستم عامل تازه با استقبال کاربران روبرو می شود یا نه.

منبع: WindowsCentral

منبع: دیجیکالا مگ

به "حداقل مشخصات سخت افزاری برای نصب ویندوز 11 اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حداقل مشخصات سخت افزاری برای نصب ویندوز 11 اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید