با سقوط بلخ، کابل هم ظرف 30 روز سقوط می نماید

به گزارش وبلاگ هوشمند، شماری از مقامات بلندپایه دولت ایالات متحده مدعی شدند که سیطره احتمالی طالبان بر ولایت بلخ، زمینه ساز سقوط سریع دولت افغانستان در کابل خواهد بود.

با سقوط بلخ، کابل هم ظرف 30 روز سقوط می نماید

به گزارش وبلاگ هوشمند، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از بعضی مقامات بلندپایه این کشور و با توجه به پیشرفت خیره کننده طالبان در فتح جبهه های مختلف در برابر ارتش افغانستان، یک برآورد را درباره موعد سقوط دولت افغانستان در کابل منتشر کرد.

به گفته این مقامات، سیطره احتمالی طالبان بر ولایت بلخ زمینه ساز سقوط دولت افغانستان در کابل خواهد بود؛ سقوطی که پیش بینی می گردد تنها 30 روز به طول بینجامد.

لازم به ذکر است که ساعاتی پیش هم ولایت هرات بدست گروه طالبان سقوط کرد.

شاهدان عینی و بعلاوه مقام های امنیتی افغانستان شامگاه پنج شنبه به وقت محلی گزارش دادند که با عقب نشینی نیروهای دولتی، هرات به تصرف طالبان درآمده است.

یک مقام ارشد امنیتی دولت افغانستان هم در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه تأیید نموده است که مقام ها و نیروهای دولتی به پادگانی نظامی در خارج از هرات عقب نشینی نموده اند.

ساعاتی پیش ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان (شامگاه پنج شنبه) با انتشار یک پیغام توئیتری مدعی شد که نیروهای طالبان ستاد فرماندهی پلیس و ساختمان استانداری هرات را به طور کامل تصرف نموده اند و شماری از نیروهای دولتی هم تسلیم این گروه شده اند.

این در حالی است که مقام های رسمی هرات هنوز به این ادعا واکنشی نشان نداده اند.

از سوی دیگر، بعضی از وبلاگ هوشمند در هرات شامگاه پنجشنبه گزارش دادند که زندان مرکزی هرات از کنترل نیروهای دولتی خارج شده و به تصرف نیروهای طالبان درآمده است.

گفته می گردد که طالبان قلعه اختیار الدین هرات را هم تحت کنترل خود درآورده اند.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین

به "با سقوط بلخ، کابل هم ظرف 30 روز سقوط می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با سقوط بلخ، کابل هم ظرف 30 روز سقوط می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید