بازدید رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از کارخانه آب سنگین اراک

به گزارش وبلاگ هوشمند، حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از کارخانه آب سنگین اراک بازدید کرد .

بازدید رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از کارخانه آب سنگین اراک

به گزارش خبرگزاری وبلاگ هوشمند، به نقل از خبرگزاری خانه ملت، حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن سفر به استان مرکزی و دیدار با مسئولان و مدیران استانی و حضور و سخنرانی در جمع دانشجویان دانشگاه اراک، از تاسیسات فراوری آب سنگین سازمان انرژی اتمی ایران در شهر خنداب استان مرکزی بازدید و در این بازدید ضمن آگاهی از آخرین تحولات و پیشرفتهای این کارخانه، جلساتی با مسئولین و مدیران این تاسیسات برگزار کرد.

گفتنی است در این تاسیسات علاوه بر فراوری محصول آب سنگین، ماده بسیار ارزشمند ایزوتوپ پایدار اکسیژن 18 فراوری می گردد که این محصولات در زمینه های مختلف صنعتی، زیست محیطی، پزشکی و ... کاربرد فراوان و استراتژیک دارد.

در این دیدار همچنین روند اجرای برجام و تعهدات ایران و کشورهای اروپایی، چین و روسیه مورد ارزیابی نهاده شد.

شایان ذکر است؛ یکی دیگر از واحدهای وابسته به سازمان انرژی اتمی ایران که در مجاورت تاسیسات فراوری آب سنگین قرار گرفته است راکتور تحقیقاتی 20- IR می باشد که بمنظور فراوری رادیوداروهای مورد احتیاج کشور احداث شده و در جریان مذاکرات برجام برای باز طراحی آن مورد توافق نهاده شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پس از تاسیسات فراوری آب سنگین از راکتور 20- IR نیز بازدید نموده و آخرین مراحل باز طراحی این راکتور را مورد آنالیز و ارزیابی قرار داد.

این بازدید در ارتباط با تکلیف کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مبنی بر ارائه گزارش های 6 ماهه پیشرفت برجام به صحن مجلس شورای اسلامی تلقی می گردد.

/

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بازدید رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از کارخانه آب سنگین اراک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از کارخانه آب سنگین اراک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید