اگر پروتکل های بهداشتی به دقت رعایت نشود، شرایط قبلی بازمی شود

به گزارش وبلاگ هوشمند، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران از مردم خواست که پروتکل های بهداشتی را به دقت رعایت نمایند و گفت: کرونا در بعضی استان ها به قله رسیده و در تعدادی از استان ها فرایند نزولی شروع شده است اما اگر توصیه های بهداشتی رعایت نشود و مسوولان برنامه ریزی دقیق نداشته باشند، شرایط باز می شود.

اگر پروتکل های بهداشتی به دقت رعایت نشود، شرایط قبلی بازمی شود

به گزارش وبلاگ هوشمند، مسعود یونسیان، اپیدمیولوژیست روز سه شنبه در مصاحبه با یرنا اضافه نمود: در شرایط فعلی بعضی اسِتان ها همچنان شرایط شنماینده دارند.

وی ادامه داد: فرایند بیماری کرونا در موج چهارم مانند موج های قبلی سریع افزایش یافت که پس از مدتی این فرایند روبه کاهش است.

چرا تعداد مرگ کرونایی همچنان بالاست؟

این اپیدمیولوژیست با طرح این سوال که چرا تعداد مرگ های کرونایی همچنان بالا است؟، گفت: مرگ و میر بیماران کرونایی این هفته مربوط به بستری های حدود 2 هفته اخیر است.

یونسیان ادامه داد: وقتی تعداد بستری ها کاهش پیدا می نماید حداقل 2 هفته بعد شاهد نزولی شدن مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا خواهیم بود، نباید کاهش تعداد بستری ها مردم و مسوولان را بی توجه کند که این کار سبب کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی می شود.

وی گفت: در هفته های اخیر باتوجه به این که درصدی از بستری های بدحال فوت کردند، لذا شاهد افزایش مرگ و میر نسبت به موج سوم بودیم به عبارتی هرچه تعداد مبتلایان بیشتر باشد تعداد مرگ هم افزایش می یابد.

این اپیدمیولوزیست تاکید نمود: انتظار می رود تعداد مرگ ها در چند روز آینده از آمارهای کنونی هم بالاتر برود. اگر توصیه های بهداشتی به دقت رعایت نشود و مسوولان برنامه ریزی دقیق نداشته باشند، شرایط برمی شود.

یونسیان توضیح داد: تعداد بستری ها در موج دوم کرونا 2 برابر موج اول بود و در موج سوم هم این فرایند ادامه یافت.

وی اضافه نمود: در موج چهارم کرونا به شرایط قبل نخواهیم رسید و در سطح بالاتری قرار خواهیم گرفت.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: اگر همچنان ویروس انگلیسی در کشور شایع باشد و از سوی دیگر مردم هم پروتکل های بهداشتی را به خوبی رعایت نمایند تا مدتی فرایند با ثبات خواهد بود.

یونسیان هشدار داد: اگر جهش های جدیدی در کشور شایع شود که سرایت پذیری بیشتری داشته باشند، ممکن است موج پنجم را زودهنگام ببینیم.

منبع: جام جم آنلاین

به "اگر پروتکل های بهداشتی به دقت رعایت نشود، شرایط قبلی بازمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر پروتکل های بهداشتی به دقت رعایت نشود، شرایط قبلی بازمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید