از آب، کره گرفتند

به گزارش وبلاگ هوشمند، دانشمندان علوم غذایی دانشگاه کرنل اخیرا با یاری علیرضا عباسپور راد (Alireza Abaspourrad) پژوهشگر ایرانی با استفاده از آب پیروز به ایجاد یک کره کم چرب شده اند.

از آب، کره گرفتند

به گزارش وبلاگ هوشمند و به نقل از گیزمگ، کره با اینکه جزو یکی از مواد غذایی مورد علاقه بسیاری از افراد به شمار می رود اما یک نکته منفی دارد و آن کالری بالای این ماده است اما دیگر جای نگرانی نیست چراکه اخیرا پژوهشگران آمریکایی با یاری علیرضا عباسپور راد (Alireza Abaspourrad) پژوهشگر ایرانی کره جدیدی را درست نموده اند که کالری و چربی آن حدود یک چهارم کالری و چربی کره معمولی است.

کره جدید از حدود 80 درصد آب و 20 درصد روغن نباتی و مقدار کمی چربی شیر تشکیل شده است. گرچه ماده مورد نظر همانند کره، سفت نیست و کمی آبکی است اما بسیار سالم تر از کره معمولی است.

به گفته پژوهشگران، یک قاشق غذاخوری پر از این کره، 2.8 گرم چربی و 25.2 کالری دارد در حالیکه یک قاشق غذاخوری پر از کره های معمولی 11 گرم چربی و تقریبا 100 کالری دارد.

البته ممکن است این کره مورد علاقه همه افراد واقع نشود چراکه هم از لحاظ طعمی و هم از لحاظ ظاهری با کره معمولی متفاوت است. رنگ کره مذکور برخلاف کره معمولی، سفید است.

علیرضا عباسپور راد پژوهشگر ارشد این مطالعه گفت: ما می توانیم پروتئین شیر یا پروتئین گیاهی را اضافه کنیم و از آنجا که آب مانند حامل عمل می نماید ، می توانیم مواد معدنی اش را تنظیم کنیم و سپس به آن ویتامین یا طعم ها را اضافه کنیم. اساساً ، ما چیزی ایجاد نموده ایم که در عین حال که همانند کره معمولی است اما چربی کمتری دارد و سالمتر است و فرمولاسیون آن نیز کاملاً متفاوت از کره معمولی است.

یافته های این مطالعه در مجله Applied Materials and Interfaces منتشر شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "از آب، کره گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از آب، کره گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید