ادوبی و توییتر در حال طراحی سیستمی برای افزودن دایمی نام خالق آثار هنری به فایل ها و عکس ها هستند

به گزارش وبلاگ هوشمند، ادوبی، توییتر و شرکت نیویورک تایمز سیستمی رونمایی کردند که بعضی مطالب و اسناد را به فایل ها و تصاویر ضمیمه می نماید.

ادوبی و توییتر در حال طراحی سیستمی برای افزودن دایمی نام خالق آثار هنری به فایل ها و عکس ها هستند

این ابزار نشان می دهد چه کسی این فایل، عکس یا اثر هنری را ساخته و بعد چه افرادی آن را ویرایش و اصلاح کردند. این ابزار به مردم و پلتفرم های دیگر اجازه می دهد مطالب افزوده شده به فایل ها را مشاهده و آنالیز نمایند.

ادوبی از نمونه اولیه این سیستم در فتوشاپ رونمایی و البته تاکید نمود هنوز جزئیات زیادی باقی مانده است که باید توسعه داده گردد. ادوبی گفت هنوز تاریخ انتشار رسمی این سیستم معین نیست.

این پروژه به نام Content Authenticity Initiative شناخته می گردد و قرار است اعضای مشارکت نماینده در آن طی چند ماه آینده نشست و کنفرانسی کامل درباره اش برگزار نمایند.

در ابزاری که ادوبی به عنوان نمونه اولیه رونمایی کرد؛ محتواهای افزوده شده به عکس و آثار هنری بخشی از متادیتاها هستند که می توانند به فایل افزوده شوند.

ادوبی هنوز شرح نداده است چگونه از این برچسب های افزوده شده به فایل ها محافظت می گردد که از بین نروند یا کپی نشوند. مثلا، چگونه از کپی کردن محتواها و برچسب حق مالکیت معنوی آن ها توسط دیگران جلوگیری می گردد.

مدیر ارشد محصولات ادوبی در مراسم رونمایی اولیه این سیستم گفت طی اجلاسی که قرار است چند ماه آینده برگزار گردد؛ جزئیات بیشتری درباره نحوه کارکرد آن بیان می گردد.

جزئیات بیشتر در ماه های آینده

ادوبی می گوید این سیستم راهی برای تایید و احراز هویت محصولات و آثار آنلاین دیجیتالی است. مدیر بخش تحقیق و توسعه شرکت نیویورک تایمز نیز تاکید می نماید این سیستم به مردم برای یافتن محتواها و اخبار قابل اعتماد در سیستم های دیجیتالی یاری می نماید. اطلاعات و محتواهای جعلی و نادرست در این سیستم برملاء خواهند شد.

ادوبی می گوید بارزترین کاربرد این سیستم، شناسایی منبع عکس های منتشر شده در اینترنت و اطمینان از مالکیت معنوی هنرمندان است. بسیاری از تصاویر و آثار هنری بدون اینکه اشاره ای به نام عکاس یا خالق آن گردد؛ در اینترنت و شبکه های اجتماعی مانند توییتر دست به دست می شوند.

داشتن برچسب به عکس ها یاری می نماید کاربران با خالق تصویر آشنا شوند و بتوانند عکس های جعلی را زود تشخیص دهند. البته، همه چیز به نحوه کار و کارایی سیستم CAI بستگی دارد.

چون اگر بگردد به راحتی برچسب های عکس ها را تغییر داد یا پاک کرد؛ عملا مفید نخواهد بود. اما اگر سیستمی طراحی شده باشد که یک کنترل دقیق و امنیت بالایی برقرار نموده و امکان دستکاری برچسب های عکس ها وجود نداشته باشد؛ می توان به وضعیت آشفته هویت عکس ها و آثار هنری در دنیای دیجیتال کنونی سروسامان داد.

سه عضو اصلی توسعه سیستم CAI انتظار دارند شرکت ها بیشتری برای حمایت از این پروژه با آن ها همکاری نموده و مردم نیز خرسند خواهند شد برای عکس ها و آثار با اصالت پول بدهند یا بدانند از چه عکسی استفاده می نمایند.

منبع

منبع: یک پزشک

به "ادوبی و توییتر در حال طراحی سیستمی برای افزودن دایمی نام خالق آثار هنری به فایل ها و عکس ها هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادوبی و توییتر در حال طراحی سیستمی برای افزودن دایمی نام خالق آثار هنری به فایل ها و عکس ها هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید