آیپد پرو جدید با پردازنده M1،نمایشگر حیرت انگیز مجهز به فناوری مینی LED و پشتیبانی از 5G معرفی گشت

به گزارش وبلاگ هوشمند، اپل امشب در مراسم Sprint Loaded از آیپد پرو پرچم دار جدید خود رونمایی کرد. آیپد پرو 12.9 اینچی جدید کاملا یک دستگاه ارتقایافته و مجهز به فناوری های جدید و پیشگام اپل از جمله پردازنده M1، پشتیبانی از 5G و فناوری نمایشگر مینی LED به همراه یک قلم لمسی جدید است. اپل یک مدل از این آیپد پرو را هم با نمایشگر 11 اینچی معرفی کرد.

آیپد پرو جدید با پردازنده M1،نمایشگر حیرت انگیز مجهز به فناوری مینی LED و پشتیبانی از 5G معرفی گشت

همان طور که برای MacBook Air و MacBook Pro رخ داد، پبشرفت ها و تغییرات آیپد پرو 2021 بیشتر در درون باکس محصول بوده و از نظر ظاهری و طراحی تغییر بزرگی شاهد نیستیم. اپل با ثابت نگه داشتن طراحی های محصولات خود، سعی می کند قدرت پردازشی و محاسباتی آن ها را بیشتر کند.

پردازنده M1 برای همه کاربران اپل آشنا است؛ همان پردازنده ای که MacBook Air و MacBook Pro و Mac Mini استفاده شده است و قدرتمندترین پردازنده کنونی اپل است. اپل از این پردازنده به عنوان یک جهش بزرگ در کارایی تعبیر می کند.

به سبب همین ارتقای کارایی، عملکرد گرافیکی آیپد پرو جدید 1500 برابر سریع تر از آیپد پرو قبلی است. همین طور، آیپد پرو 2021 می تواند یک روز کامل شارژ باتری به شما بدهد.

در آیپد پرو جدید شاهد پشتیبانی از فناوری 5G، درگاه تاندربولت و دوربین پیشرفته و قوی تازه ای هستیم. اپل می گوید این دستگاه از اسکنر ISP و LIDAR بسیار باکیفیت و ثبت جزئیات باورنکردنی برخوردار است و در جلوی دستگاه یک دوربین TrueDepth استفاده شده است تا بتوان قفل صفحه نمایش را با سیستم تشخیص چهره باز کرد.

دوربین سلفی جدید آیپد پرو 2021 از سنسوری 12 مگاپیکسلی برخوردار بوده و دارای ویژگی جدیدی به نام Center Stage است که سوژه ها را در هنگام مکالمات تصویری دنبال کرده و سعی می کند همیشه در وسط کادر دوربین قرار دهد.

اما یکی از بزرگ ترین جهش های آیپد پرو در نمایشگر است؛ جایی که اپل از فناوری مینی LED استفاده کرده است. این نمایشگر از جنس Liquid Retina XDR است و اپل می گوید یک روشنایی خیره کننده در سطح XDR ارائه می دهد. این نمایشگر دارای 10 هزار مینی ال ای دی است. این صفحه نمایش بیش از 2500 ناحیه نوردهی محلی دارد و نسبت کنتراست آن 1000000:1 است.

اپل می گوید نمایشگر آیپد پرو 12.9 اینچی به حداکثر روشنایی تمام صفحه 1000 نیت و روشنایی نقطه ای 1600 نیت دست پیدا می کند. از دیگر فناوری های استفاده شده در نمایشگر آیپد پرو جدید 12.9 و 11 اینچی می توان به ProMotion و True Tone و پوشش گسترده از فضاهای رنگی P3 اشاره کرد. اپل می گوید تا این پنل را از نزدیک مشاهده نکنید؛ باور نخواهید کرد با چه دستگاهی روبرو هستید.

بدنه این آیپد پرو 100 درصد از آلومینیوم بازیافتی تهیه شده است و برای اولین بار در تاریخ آیپد پروها با حداکثر رم 16 گیگابایت و حافظه دو ترابایت روانه بازار می شود. حافظه ذخیره سازی این دستگاه دو برابر سریع تر از نسل پیشین است.

آیپد پرو 2021 از یک قلم نوری جدید، صفحه کلید مجزای اسمارت کیبورد فولیو و مجیک کیبورد پشتیبانی می کند.

قیمت مدل پایه آیپد پرو 12.9 اینچی 1099 دلار است و قیمت مدل پایه 11 اینچی آیپد پرو 2021 برابر با 799 دلار است. هر دو خانواده آیپد پرو در نیمه دوم ماه می وارد بازار می شوند اما پیش خرید آن از روز 30 آوریل آغاز می شود.

منبع: یک پزشک

به "آیپد پرو جدید با پردازنده M1،نمایشگر حیرت انگیز مجهز به فناوری مینی LED و پشتیبانی از 5G معرفی گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیپد پرو جدید با پردازنده M1،نمایشگر حیرت انگیز مجهز به فناوری مینی LED و پشتیبانی از 5G معرفی گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید