20 مجسمه چند صد ساله در پرو کشف شد

به گزارش وبلاگ هوشمند، گنجینه جدیدی در پرو کشف شد که تقریبا 750 سال از دفن آن ها می گذرد.

20 مجسمه چند صد ساله در پرو کشف شد

پرو را به عنوان مقصدی مملو از شگفتی های باستان شناسانه می شناسند: از ماچو پیچوی افسانه ای اینکاها که از قرن 15 میلادی به یادگار مانده تا خرابه های حیرت انگیز چان چان (Chan Chan) که متعلق به دوران پیش از اینکا هستند.

روز دوشنبه، پاتریشیا بالبوئن، وزیر فرهنگ پرو، گفت که مجموعه جدیدی از گنجینه های پرو، شامل یک دیوار خشتی و 19 مجسمه چوبی کشف شد. وزارت فرهنگ پرو در مصاحبه خود با CNN تایید کرد که در حقیقت 20 مجسمه کشف شد، اما متاسفانه یکی از آن ها از بین رفت.

محققان معتقد هستند که این مجسمه ها تقریبا 750 سال پیش در دژ چان چان در شمال پرو مدفون شدند که بر این اساس، این ها قدیمی ترین مواردی هستند که در این سایت کشف شده اند. به نظر می رسد که آن ها در ورودی یک معبد قرار دارند.

وزارت فرهنگ پرو می گوید هر مجسمه یک عصای سلطنتی در یکی از دستان خود و شیء دیگری را در دست دیگر خود دارند که به احتمال زیاد یک سپر است. این مجسمه های 70 سانتی متری از جنس چوب هستند و ماسک هایی چوبی روی صورت آن ها قرار داده شده است.

سایت چان چان، یکی از بزرگ ترین دژهای آمریکای پیشاکلمبی است. این سایت، یکی از مکان های ثبت شده در لیست میراث جهانی یونسکو است که در معرض خطر قرار گرفته است؛ در حال حاضر، باستان شناسان پرو در حال حفاری در این منطقه هستند.

منبع: کجارو / edition.cnn.com

به "20 مجسمه چند صد ساله در پرو کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 مجسمه چند صد ساله در پرو کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید