تسهیل در روند صدور کارت راهنمایان گردشگری

به گزارش وبلاگ هوشمند، سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: از این پس کارت راهنمایان گردشگری، درون استان تحویل آن ها خواهد شد.

تسهیل در روند صدور کارت راهنمایان گردشگری

به گزارش وبلاگ هوشمند به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، دومین جلسه ساماندهی گشت های غیرمجاز گردشگری امروز به پیشنهاد اداره کل میراث فرهنگی استان با حضور سرپرست میراث فرهنگی خوزستان، سرپرست معاونت گردشگری این اداره کل و نمایندگان دستگاه های مرتبط در محل اداره کل امور اجتماعی استانداری خوزستان برگزار گردید.

در این جلسه کریمی کیا مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان ضمن تأکید بر لزوم برگزاری مداوم و دوره ای جلساتی به منظور ساماندهی گشت های غیرمجاز گفت: گشت های غیرمجاز باتوجه به عدم رعایت الزامات فنی ممکن است مسائل عدیده ای برای مسافران و همچنین متولیان دولتی ایجاد نمایند و ساماندهی این گونه سفرها و برگزاری مجاز آن ها علاوه بر ایجاد اشتغال، کیفیت سفرها را نیز افزایش خواهد داد.

در ادامه سیدحکمت اله موسوی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی خوزستان نیز اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست، ممانعت از برگزاری گشت هایی بود که بدون دریافت مجوز از اداره کل و بدون داشتن شرایط فنی، تور برگزار می نمایند و متعاقباً به دلیل عدم وجود تجهیزات ایمنی و یا شرایط مناسب، مسائلی را از لحاظ اخلاقی، جانی و مالی برای شرکت نمایندگان در سفر فرآهم می آورند.

او، هدف از برگزاری این جلسه را به هیچ وجه جلوگیری از روند اشتغال حاصل از برگزاری تور ندانست و اضافه کرد: باتوجه به این که افراد برگزارنماینده این گونه سفرها آموزش لازم را ندیده اند و شرایط مطلوب را برای مسافران فراهم نمی آورند و از طرفی امکان آسیب های مالی و جانی را برای آن ها بوجود می آورند، این موضوع را براساس قانون ساماندهی در دستورکار قرار دادیم.

همچنین سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان در ادامه با بیان این که از این پس راهنمایان گردشگری برای دریافت کارت خود نیازی به مراجعه به مرکز ندارند توضیح داد: در راستای فراهم آوردن امکانات لازم جهت تسهیل روند صدور کارت راهنمایان، پیگیری های لازم انجام شده است و کارت این افراد در استان تحویل آن ها خواهد شد.

نبهانی با اشاره به این که در حال حاضر هشت مؤسسه آموزش گردشگری را در رشته های مختلف گردشگری در دست اقدام و تشکیل پرونده داریم، اعلام نمود: از این تعداد مجوز دو مرکز آموزشی صادر و فعالیت آن ها به صورت رسمی شروع شده است.

در این جلسه رییس انجمن صنفی شرکت های خدمات مسافرتی نیز بیان کرد: یکی از مضرات فعالیت تورهای غیرمجاز عدم وجود امکانی برای آنالیز و شناسایی برگزارنمایندگان است که این بدلیل نبود دفتر و آدرس معین برای این افراد است.

همچنین نماینده اداره کل پایانه های خوزستان نیز اظهار کرد: این اداره کل این امادگی را دارد که با رانندگان متخلف که اقدام به جابجایی تورهای غیرمجاز می نماینددر صورت شناسایی برخورد کند.

منبع: میراث آریا

به "تسهیل در روند صدور کارت راهنمایان گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیل در روند صدور کارت راهنمایان گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید