اولین تجربه کوله گردی تان را تبدیل به برترین تجربه تان کنید

به گزارش وبلاگ هوشمند، نکاتی مفید برای افرادی که می خواهند کوله گردی را آغاز نمایند

سفر چیست؟ اگر خیلی خلاصه و دقیق بخواهیم بگوییم، سفر گشت و گذار در نقاط مختلف برای بدست آوردن تجربیات تازه و یاد گرفتن و یاد گرفتن و یاد گرفتن است. از مردم، از طبیعت، از تاریخ و فرهنگ و از هر آنچه در هستی است. فرقی هم ندارد مقصد سفرتان یا شیوه سفرتان چیست و کجاست؛ در هر صورت همواره تجربه ای تازه منتظر شماست. کوله گردی هم یک نوع از سفر است که شاید با آن کمی آشنایی داشته باشید اما اگر می خواهید خودتان این نوع سفر را آغاز کنید، باید نکات زیر را در نظر داشته باشید. با خبرنگاران همراه باشید:

اولین تجربه کوله گردی تان را تبدیل به برترین تجربه تان کنید

موارد ضروری آماده شدن برای کوله گردی

1- کمتر از چیزی که فکرش را بکنید وسیله لازم دارید

ممکن است در ابتدا گذاشتن 4 جفت کفش و 6 تا شلوار در خانه و ترک آنها در خانه برایتان کمی سخت باشد اما نگران نباشید چون بعد از مدتی آنچنان به کوله کوچک و سبکتان وابسته می شوید که دیگر نمی توانید از آن دل بکنید. برترین روش این است که بارتان را خیلی سبک ببندید و وسایلی که می توانید در طول راستا خریداری کنید را همراهتان برندارید.

2- گوش گیرها سرمایه سفرتان هستند

در کوله گردی با افراد زیادی آشنا می شوید و گاهی مجبور می شوید با چند نفر دیگر که مثل خودتان جهانگرد هستند، در یک اتاق بخوابید. در واقع همه مزه کوله گردی هم به همین است و بخش مهم سفر یک کوله گرد را تجربه های اینچنینی تشکیل می دهد. اما صبر کنید… آیا کسی در حال خرو پف کردن است؟ اگر می خواهید موقع خواب راحت و بدون دغدغه بخوابید، حداقل یک جفت گوش گیر همراهتان بردارید تا بتوانید استراحت راحتی داشته باشید.

3- همواره افراد خیرخواه وجود دارند

علیرغم آنچه در تلویزیون از برخی کشورها نشان داده می گردد، انسانهای خوب همه جا هستند. به هر جایی که سفر کنید می بینید انسان های خوبی وجود دارند که بدون هیچ چشم داشتی کمکتان می نمایند و شما را تنها نمی گذارند.

4- هنوز همه چیز آنلاین نیست

هنوز بسیاری از منطقه ها در جهان وجود دارند که دسترسی به اینترنت ندارند. کوله گرد باهوش در این مواقع چه می نماید؟ یک کوله گرد باهوش هیچ وقت خودش را به هتلها و رستوران ها و دیدنی هایی که در اینترنت درباره آن صحبت شده است محدود نمی نماید. گاهی سفر بی برنامه و بدوت معین و تکلیف های اولیه، برترین تجربه عمرتان را رقم می زند.

5- بدنتان خودش را با شرایط وفق می دهد

شاید از آن دسته افرادی هستید که تا بحال حتی تنهایی سفر نکرده اید و فکر می کنید ممکن است در سفر به مشکلاتی بربخورید. اگر مریض شوید چه؟ اگر غذای گرم نخورید چه؟ و… در واقع کوله گردی میانه (یعنی کوله گردی ای که نه راحت باشد نه شرایط طاقت فرسا داشته باشد) بدن انسان را در شرایط قرار می دهد تا بتواند مثلا پروازهای طولانی را راحت تحمل کند، با غذاهای مقرون به صرفه و نه چندان عالی کنار بیاید، شب های بی خوابی را تحمل کند و… بنابراین نگران این مسائل در طول سفر نباشید انگار که همه چیز خود به خود و خارج از کنترل شما درست می گردد.

منبع: roughguides.com

منبع: الی گشت

به "اولین تجربه کوله گردی تان را تبدیل به برترین تجربه تان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین تجربه کوله گردی تان را تبدیل به برترین تجربه تان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید