پلان بی ترزامی برای برگزیت کلید خورد؛ وداع لندن با اتحادیه اروپا!

به گزارش وبلاگ هوشمند، پس از رایزنی های بسیار بریتانیا و اتحادیه اروپا وشکست طرح اولیه ترزا می، نخست وزیر وقت بریتانیا، وی امروزطرح اصلاح شده یا پلان بی برگزیت را بیان کرد که حرف ها و حدیث های بسیاری را به دنبال داشته است. طبق اظهارات منتقدان پلان بی برگزیت تفاوت چندانی با طرح اصلی ندارد.

پلان بی ترزامی برای برگزیت کلید خورد؛ وداع لندن با اتحادیه اروپا!

زهرا چنگیز: حدود یک سال از شروع مذاکرت بریتانیا با اتحادیه اروپا برای خروج این کشور از زیر سایه این اتحادیه می گذرد و برگزیت، کوتاه شده عبارت Britain exits the EUنامی است که به این طرح پرچالش اختصاص داده شده است. این طرح که از سال 2015 در حال شکل گیری است چند ماه پس از یک همه پرسی جنجالی و در 29 مارس 2017 با به جریان انداختن ماده 50 معاهده لیسبون که قواعد خروج یک عضو اتحادیه اروپا را مشخص می نماید، شروع شد و از ماه ژوئن همان سال تاکنون حداقل ماهی یکبار مذاکره میان بریتانیا و اتحادیه اروپا برگزار گردیده است. بر اساس قوانین اتحادیه اروپا، دو سال پس از به جریان انداختن ماده 50 معاهده لیسبون، بریتانیا باید از اتحادیه اروپا خارج گردد، اما در صورت توافق اعضای اتحادیه، این تاریخ می تواند تغییر کند و حتی به تعویق بیافتد.

از بروکسل تا اسکاتلند و ایرلند شمالی: بن بستی زودهنگام برای طرح خانم نخست وزیر

به گزارش خبرگزاری وبلاگ هوشمند، اختلافات میان لندن و بروکسل بر سر شروط برگزیت شدت گرفت. آنقدر که ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، از وجود یک بن بست و مانع در طرح سخن به میان آورد و حتی اظهار داشت که ممکن است بدون توافق برگزیت را در تاریخ مقرر شده و بدون تاخیر به ثمر نشاند.با به جریان انداخته شدن برگزیت، اعتراضات مخالفان داخلی از اسکاتلند و ایرلند شمالی که در همه پرسی مخالف خروج بریتانیا بودند شدت گرفت. به طوری که حتی وزرای اول این دو کشور تهدید نموده اند که در صورت به ثمر نشستن برگزیت ممکن است برای استقلال از لندن همه پرسی برگزار نمایند.

پلان بی، زمانی برای جلب موافقت اعضای مجلس

ترزامی با شکست و دریافت 230 رای مخالف در جلسه ای که هفته گذشته در مجلس بریتانیا برگزار گردید اکنون برآن شده است که با ایجاد اصلاحاتی بر برگزیت و ارائه پلان بی خود برتغییر وضعیت این طرح تاثیری گذارد. گرچه بسیاری از منتقدان معتقدند که تغییراتی که ترزامی از آنها به تغییرات کلیدی یاد می نماید تغییراتی هستند که پیش از این خانم نخست وزیر قول اعمال آن را داده بوده و این بیانگر این است که خبری از پیشنهادات و طرح های جدید نیست.

مخالفت های وزیر دفاع

اصرارهای ترزامی مبنی بر خروج به موقع و بدون تاخیر بریتانیا از اتحادیه اروپا توبیاس ال وود، وزیر دفاع بریتانیا را نیز به مخالفت واداشت. ال وود طی مصاحبه ای با تایمز اظهار کرد که اجرای برگزیت باید تا 29 مارس به تعویق بیفتد. در غیر این صورت بریتانیا باید عوارض سیاسی، مالی، امنیتی و اجتماعی بسیاری را متحمل گردد.

41231

منبع: خبرآنلاین

به "پلان بی ترزامی برای برگزیت کلید خورد؛ وداع لندن با اتحادیه اروپا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلان بی ترزامی برای برگزیت کلید خورد؛ وداع لندن با اتحادیه اروپا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید