هیچ مرکز درمانی حق خودداری از پذیرش مصدومان4شنبه آخر سال راندارند

به گزارش وبلاگ هوشمند، پیرحسین کولیوند روز یکشنبه در نشست خبری به تشریح برنامه های اورژانس کشور برای خدمات رسانی به مصدومان احتمالی حوادث چهارشنبه آخر سال پرداخت و گفت: ما هیچ مصدومی نداشته ایم که در چهارشنبه آخر سال مراکز درمانی از پذیرش آنها ممانعت کرده باشند. زیرا مراکز درمانی موظف هستند صفر تا صد خدمات رسانی را به این مصدومان داشته باشند.

هیچ مرکز درمانی حق خودداری از پذیرش مصدومان4شنبه آخر سال راندارند

وی با عنوان این مطلب که هنوز برخی از مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال گذشته تحت درمان هستند، در ارتباط با هزینه این قبیل مصدومان گفت: آنچه مسلم است روند درمان این مصدومان طبق مقررات و قوانین کشوری است. یعنی اینکه اگر دفترچه بیمه داشته باشد، هزینه های او بر همان اساس محاسبه و در غیر این صورت هزینه ها به طور کامل می بایست توسط فرد مصدوم که تحت درمان است پرداخت شود.

کولیوند تاکید کرد: بیمارستان ها و مراکز درمانی اعم از بخش دولتی و خصوصی در چهارشنبه آخر سال وظیفه دارند مصدومان احتمالی را پذیرش کنند.

وی با عنوان این مطلب که برای جلوگیری از هرگونه اختلال در خدمات رسانی به مصدومان چهارشنبه آخر سال می بایست مردم با شماره 115 تماس بگیرند، گفت: این احتمال وجود دارد که فرد توسط برخی افراد و نیروهای غیرمتخصص به مراکز درمانی منتقل شود که می تواند روند درمانی او را دچار مشکل کند.

وی با اعلام اینکه 5500 دستگاه آمبولانس در آماده باش کامل هستند، اضافه کرد: 41 فروند بالگرد اورژانس که البته این بالگردها دید در شب نیستند که بتوان در شب چهارشنبه آخر سال از آنها استفاده کرد بلکه در روز روشن می توان برای انتقال مصدومان از این بالگردها استفاده نمود.

کولیوند ادامه داد: 330 دستگاه موتور آمبولانس به همراه 64 دستگاه اتوبوس آمبولانس در آماده باش کامل برای چهارشنبه آخر سال هستند.

وی با عنوان این مطلب که در تهران علاوه بر پایگاه های ثابت از نیروهای سیار نیز استفاده خواهیم کرد، اضافه کرد: ما تلاش می کنیم بیشترین نقاطی را که پیش بینی می شود تجمع مردم در آن نقاط زیاد خواهد بود، پوشش دهیم.

در ادامه، طیب قدیمی معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت از 53 مورد قطع عضو در حوادث چهارشنبه آخر سال گذشته خبر داد و گفت: متأسفانه آسیب های اجتماعی این قبیل حوادث بیشتر از آسیب های جسمی است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "هیچ مرکز درمانی حق خودداری از پذیرش مصدومان4شنبه آخر سال راندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ مرکز درمانی حق خودداری از پذیرش مصدومان4شنبه آخر سال راندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید