نقوی حسینی: لاهه به نفع ایران رأی می دهد

به گزارش وبلاگ هوشمند، یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تشکیل دادگاه دیوان لاهه برای رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا در خصوص اعمال تحریم های جدید بر خلاف توافق برجام گفت: وزارت خارجه با استفاده از ظرفیت بین المللی راه نوینی را انتخاب نموده و ما استدلال قوی داریم که فکر می کنیم در نهایت لاهه به نفع ما رای دهد.

نقوی حسینی: لاهه به نفع ایران رأی می دهد

سید حسین نقوی حسینی در گفت وگو با وبلاگ هوشمند، با بیان این مطلب گفت: استدلال ایران قوی است چون توافق بین المللی امضاء گردیده که طرفین متعهد به اجرای آن بودند ولی طرف مقابل نه تنها به تعهدات بین المللی عمل نکرده که بر خلاف موازین بین المللی از آن خارج گردیده و زیر همه چیز زده است.

وی اضافه کرد: با توجه به این استدلال قوی ایران قطعا دادگاه لاهه به آن توجه خواهد نمود چون لاهه دادگاهی است که مرجع رسیدگی به توافقات بین المللی است و باید عدالت خود را نشان دهد. بخصوص در مواردی که کشوری به تعهدات عمل نکرده و از توافق بیرون آمده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با این پیش بینی که لاهه به استدلال ایران رای مثبت می دهد، گفت: اگر لاهه به نفع ما رای دهد با توجه به صندلی بین المللی اش احکام صادره ضمانت اجرایی خواهد داشت و قطعا می تواند در تحریم آبان اثر داشته باشد.

وی اضافه کرد: اگر آمریکا رای لاهه را نپذیرد حتما ابزاری برای اقدام آمریکا وجود دارد قطعا این محکمه قضایی ابزارهای اجرایی لازم را دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نقوی حسینی: لاهه به نفع ایران رأی می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقوی حسینی: لاهه به نفع ایران رأی می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید