مراقب باش پرنده تابلویت نپرد!

به گزارش وبلاگ هوشمند، برخلاف نقاشان دیگر که کاغذ را برای نقش رنگ انتخاب می نمایند، از برگ درخت استفاده می نماید. او برگی را از درخت نمی نماید بلکه برگ هایی که روی زمین می افتند را جمع و اثرش را خلق و ثبت می نماید.

مراقب باش پرنده تابلویت نپرد!

به گزارش وبلاگ هوشمند، اسم هنری اش کیخسرو شاهی است و حدود 42 سالی می گردد که دست به رنگ گردیده است. نقاشی را از سن 15 سالگی و به صورت تجربی یاد گرفته است؛ البته دو تابستان هم در کنار استاد شادروان مصطفی شریفیان اصفهانی مشق نقاشی نموده و پس از آن سراغ کار رفته تا در رشته هنرهای تجسمی فارغ التحصیل گردیده و حالا به سن 67 سالگی رسیده است.

بعد از سفر دو ماهه اش به هند در سال 1358 از نقاشی هندوها روی برگ نیلوفر ایده می گیرد و حالا چهار سالی می گردد که تابلو برگ را ابداع و ثبت نموده و معتقد است خدا به بندگانش الهام می نماید و انسان ها باید زرنگ باشند و این الهام را دریافت نمایند.

روی همه برگ ها به جز برگ درخت کاج نقاشی هایی به سبک رئال و نگارگری می کشد؛ البته برای کار، شکل، هارمونی برگ و موسیقی رنگ را هم در نظر می گیرد سپس انتخاب می نماید که چه طرحی را روی آن برگ پیاده کند.

تابلو برگ هایش با موضوع رئال در بین گردشگران آلمانی و فرانسوی که به اصفهان سفر می نمایند، هواداران بسیاری دارد و در سال 1395 بیش از 700 تابلو را به این گردشگران فروخته است. استادان خارجی و ایرانی هم با دیدن تابلوهایش گفته اند آثار رئال او فراتر از واقعیت است.

وقتی مشتری ها تصمیم می گیرند تابلوهای او با تصویر پرنده را بخرند، به آنها گوشزد می نماید که مراقب باشند چون ممکن است پرنده های تابلوهایی که می خرند، بپرند.

این هنرمند سال 1394 از تابلو برگ هایش در مغازه خودش در میدان نقش دنیا اصفهان رونمایی نموده و هنرش را در سال 1395 به ثبت رسانده است. تا حالا در بیش از 20 نمایشگاه در ایران و نمایشگاهی هم در گرجستان شرکت نموده است. گردشگران آلمانی و خارجی از تابلو برگ هایش در گرجستان استقبال خوبی نموده اند.

شاهی، وقتی برگی از درخت می افتد، برمی دارد. او برگی از درخت نمی نماید مگر آنکه یک برگ در حال کما باشد و به محض آنکه تلنگری می خورد روی زمین بیفتد. بعد از آنکه برگ فرآوری شد، به یک تکه مقوا برای نقاشی هایش درمی آید تا بتواند با رنگ گواش روی آن کار کند.

تابلوهای او از 40 تا 400 هزار تومان قیمت دارند و همه برگ ها دارای امضا و تاریخ هستند. در کنار هر اثرش، برگ کوچکی هم وجود دارد که یک سال پس از ابداع این هنر، به او الهام گردیده تا از آن استفاده کند. بنا به تفکر عرفانی و هنری او، این برگ کوچک نمادی از امضای خداوند است زیرا کاری که انجام می دهد بین خالق و مخلوق مشترک است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مراقب باش پرنده تابلویت نپرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراقب باش پرنده تابلویت نپرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید