ذبیح الله پورشیب: کسب مدال در 90 درصد تورنمنت های سال های اخیر کار هر کسی نیست، همه فقط توقع بهترین نتیجه را دارند

به گزارش وبلاگ هوشمند، ذبیح الله پورشیب، دارنده نشان برنز کاراته بازی های آسیایی گفت: از 5 تورنمنت اخیر موفق به کسب 4 مدال شدم و کسانی که ورزش حرفه ای انجام داده باشند می دانند کسب مدال در 90 درصد تورنمنت ها کار هرکسی نیست.

ذبیح الله پورشیب: کسب مدال در 90 درصد تورنمنت های سال های اخیر کار هر کسی نیست، همه فقط توقع بهترین نتیجه را دارند

به گزارش خبرنگار ورزشی وبلاگ هوشمند، ذبیح الله پورشیب کاپیتان تیم ملی کاراته در حالی در بازی های آسیایی 2018 با کسب مدال برنز به دومین مدال خود در بازی های آسیایی دست یافت که طبق گفته اکثر کارشناسان حق او در دیدار نیمه نهایی این مسابقات مقابل احمد مسفر کویتی ضایع و ناداوری مانع از حضور او در دیدار نهایی شد. پورشیب که به دنبال دومین مدال طلای خود در بازی های آسیایی بود، بلافاصله بعد از این مسابقات همراه با دیگر ملی پوشان در مسابقات کاراته وان آلمان حاضر شد و با وجود خستگی به یک نشان برنز دیگر دست یافت.

کاپیتان تیم ملی کاراته در گفت و گو با خبرنگار ورزشی وبلاگ هوشمند، در خصوص اتفاقات بازی های آسیایی، عدم توجه مسئولان ورزش ایلام و کسب نشان برنز کاراته وان آلمان به صحبت پرداخت که در زیر می خوانید:

وبلاگ هوشمند: ابتدا در خصوص بازی های آسیایی 2018 اندونزی و اتفاقات آن مسابقات صحبت کن.

باید خدا را بابت کسب مدال در بازی های آسیایی شکر کنم. بازی های آسیایی 2018 دومین حضور من در این رویداد بود و موفق شدم بعد از کسب نشان طلا در بازی های آسیایی گوانگژو در اندونزی به مدال برنز دست پیدا کنم. خدا را شکر تمام بچه های ایران نتایج خوبی را کسب کردند که باعث خوشحالی جامعه کاراته شد. من برای کسب مدال طلا در اندونزی حاضر گردیده بودم اما متاسفانه نشد که به این مدال برسم. نمی خواهم چیزی را توجیه کنم، اما همه وبلاگ هوشمند، مربیان و ورزشکاران ایرانی و خارجی که در سالن بودند، مشاهده کردند که در دیدار نیمه نهایی و مبارزه با حریف کویتی با رقم زدن بدترین شرایط، مدال طلا را از من گرفتند. بعد از این اتفاق نیز با وجودی که از روحیه و انگیزه پایین برخوردار بودم برای کسب مدال برنز کوشش کردم، چرا که مدال بازی های آسیایی ارزشمند است.

وبلاگ هوشمند: بعد از ناداوری در دیدار مقابل حریف کویتی که منجر به عدم حضور تو در دیدار فینال شد، چگونه خودت را برای حضور در دیدار رده بندی آماده کردی؟

کاراته کا کویتی انصافا حریف بدی نبود اما در مسابقات جهانی و لیگ های کاراته وان هیچ وقت حضور ندارد. در دیدار نیمه نهایی نیز با وجود برتری شرایط به نحوی رقم خورد که مسابقه با شکست من به سرانجام رسید. بعد از بازی اصلا از لحاظ روحی خوب نبودم و این که به آن صورت شرایط شکست من را رقم زده بودند برایم سخت بود، اما کادرفنی و بچه ها خیلی به من روحیه و انگیزه دادند که حداقل مدال برنز را از دست ندهم. خدا را شکر در دیدار رده بندی نیز به مدال برنز دست یافتم تا دست خالی به کشور بازنگردم.

وبلاگ هوشمند: با توجه به خستگی حضور در بازی های آسیایی اما در کاراته وان آلمان نیز به مدال دست پیدا کردی؟

حقیقتا بدنم از لحاظ آمادگی خیلی خوب بود. در 10 روزی که بین بازی های آسیایی و مسابقات کاراته وان آلمان زمان بود، سعی کردم آمادگی ام را حفظ کنم، اما حضور در دو تورنمنت در فاصله زمانی 15 روزه باعث شد تا فشاری زیادی نیز به من وارد گردد. حریفان اروپایی ما بسیار آماده در این مسابقات حاضر گردیده بودند و من با وجود خستگی مجددا برای این مسابقات وزن کم کردم که فشار زیادی را متحمل شدم. با وجود این شرایط تا قبل از دیدار نیمه نهایی بسیار خوب کار کردم و رقبای خوبی را شکست دادم اما واقعا در دیدار نیمه نهایی از لحاظ بدنی خسته بودم. در فاصله 15 دقیقه، به دلیل شرایط جدول مسابقات سه مسابقه برگزار کردم که این شرایط برای من که وزن کم نموده بودم خیلی سخت بود اما حریف من به دلیل برگزاری مسابقات خود در تاتامی دیگر با یک ساعت استراحت در مقابل من حاضر شد و همین موضع باعث شد تا او سرحال تر باشد.

وبلاگ هوشمند: رقیبانت در این مسابقات چگونه بودند؟

من در آلمان حریفان خوبی را تا قبل از دیدار نیمه نهایی شکست دادم. حریفانی که قهرمانی جهان و قهرمانی مسابقات کاراته وان را در کارنامه خود داشتند و در صندلی سوم تا پنجم رنکینگ هستند. همچنین مقابل مهدی خدابخشی یکی از جوانان خوب کاراته ایران به پیروزی رسیدم. در دیدار رده بندی نیز مقابل آکتاش ترکیه ای که رنکینگ دوم جهان را در اختیار دارد به برتری دست یافتم تا یک مدال دیگر را برای کشور عزیزم کسب کنم و از طرفی روند کسب مدال خود در تمامی مسابقات اخیر را ادامه بدهم.

وبلاگ هوشمند: چه برنامه ای برای تداوم روند کسب مدال خود در مسابقات آینده داری؟

من در 5 تورنمنتی اخیری که شرکت کردم موفق شدم در 4 تورنمنت به مدال دست پیدا کنم و در یک تورنمنت نیز در دیدار رده بندی مغلوب شدم تا در صندلی پنجم قرار بگیرم. از طرفی نباید فراموش کنیم این تورنمنت ها، مسابقات بسیار سخت و مهمی مانند لیگ های جهانی و بازی های آسیایی بوده است و حریفان بسیار قدرتمندی نیز در آن حضور داشتند. همچنین در بخش کومیته تیمی نیز در مسابقات قهرمانی آسیا به مقام قهرمانی دست یافتیم. خدا را شکر توانستم شرایط خود را از لحاظ آمادگی جسمانی و روحی و روانی حفظ کنم تا در تمام مسابقات ابتدا برای مدال طلا کوشش کنم و در شرایط غیر از این نیز حداقل سکوی قهرمانی خود را حفظ کنم.

وبلاگ هوشمند: به نظر می رسد برای حفظ و تداوم روند کسب مدال سختی های زیادی را متحمل شدی.

واقعا حضور در مسابقات و کسب مدال اصلا کار راحتی نیست. برخی فکر می نمایند کاراته کاها وقتی در چند تورنمنت پشت سر هم مدال کسب می نمایند، به خاطر رقبای ضعیف و کار راحت آنها است، اما اصلا اینگونه نیست و ما برای کسب هر مدال ماه های زیادی سختی را پشت سر می گذاریم و از همه چیز خود گذشت می کنیم تا به مدال برسم. کسانی که ورزش حرفه ای انجام داده باشند می دانند کسب مدال در 90 درصد تورنمنت ها واقعا کار بسیار سختی است و این اتفاق نیز کار هر کسی نیست. نباید فراموش کنیم قهرمان خوب جهان نیز از حضور در چند مرحله مسابقه به یک یا دو مدال دست پیدا نمایند و در چند مرحله نیز دست خالی باز می گردند. خدا را شکر کاراته کاهای ایرانی در سالیان اخیر توانستند قدرت خود را حفظ نمایند که این نشان دهنده قدرت کاراته ایران و قابل احترام بودن آن است. بچه های ایرانی با کمترین امکانات به سختی کوشش می نمایند تا از نام و پرچم ایران دفاع نمایند.

وبلاگ هوشمند: بعد از سرانجام بازی های آسیایی شاهد تقدیر استان های مختلف از نمایندگان مدال آور شهر خود بودیم. مسئولان استان ایلام برنامه ای برای تقدیر از تو داشتند؟

من هم شنیدم خیلی از استان ها از قهرمانان خود تجلیل کردند اما متاسفانه استانداری، شهرداری، شورای شهر و اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام هیچ تجلیل و تقدیری از من نداشتند. همه از من توقع دارند و عنوان می نمایند چرا رنگ مدال من به جای برنز به طلا تبدیل نگردیده اما هیچ کسی نمی گوید پورشیب 14 سال مداوم در حال کسب مدال برای ایران و استان ایلام است. برای مسابقه دادن هیچ وقت انگیزه ام کم نمی گردد اما تا الان مسئولان استان ایلام آنقدر به من کم لطفی و بی مهری داشتند که نمی توانم حتی اسم آنها را بیاورم. در این سال ها مسئولان این استان هیچ کاری برای من نکردند.

وبلاگ هوشمند: و به عنوان سوال سرانجامی نیز در خصوص شرایط تیم ملی کاراته برای مسابقات جهانی اسپانیا صحبت کن؟

تیم بسیار خوبی داریم و از راس کادرفنی تا تمامی اوزان همه برای بهترین نتیجه کوشش می نمایند. در کنار این موضوع توانایی کسب خوشرنگ ترین مدال در تمامی اوزان و تکرار عنوان قهرمانی دو دوره گذشته در کومیته تیمی را نیز داریم. تک تک بچه های ما پتانسیل کسب بهترین مدال در مسابقات جهانی اسپانیا را دارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ذبیح الله پورشیب: کسب مدال در 90 درصد تورنمنت های سال های اخیر کار هر کسی نیست، همه فقط توقع بهترین نتیجه را دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذبیح الله پورشیب: کسب مدال در 90 درصد تورنمنت های سال های اخیر کار هر کسی نیست، همه فقط توقع بهترین نتیجه را دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید