824 مترجم رسمی پس از فرآیندهای مختلف جذب خواهند شد

به گزارش وبلاگ هوشمند، معاون حقوقی قوه قضاییه در بازدید از حوزه ­های آزمون جذب مترجم رسمی کشور با اظهار رضایت از اجرای مطلوب و منظم این آزمون گفت: از مرحله نیازسنجی تا برگزاری آزمون، مساعی بسیاری صرف شده است و خوشبختانه شاهد حضور حداکثری داوطلبان و کمترین تعداد غایبان بودیم.

824 مترجم رسمی پس از فرآیندهای مختلف جذب خواهند شد

به گزارش وبلاگ هوشمند، دکتر ذبیح الله خدائیان در حاشیه بازدید از حوزه برگزاری آزمون در دانشکده زبان­ های خارجه و تربیت بدنی دانشگاه تهران با اشاره به اعلام احتیاجهای مکرر دادگستری ­های کشور در خصوص جذب مترجم رسمی اظهار کرد: معاونت حقوقی قوه قضاییه بنا به احتیاجسنجی از دادگستری­ ها و تجویز بند 1­ آیین نامه اجرایی اصلاح ماده 3 راجع به اظهارات و اسناد در محاکم و دفاتر ترجمه رسمی مصوب 1316 و الحاق چند ماده به آن مصوب 31/4/76 و در نهایت با کسب مجوز از ریاست محترم قوه قضاییه اقدام به برگزاری این آزمون به صورت سراسری نموده است.

وی با بیان این که اجرای این آزمون بر اساس قرارداد منعقده میان معاونت حقوقی قوه قضاییه و سازمان سنجش و آموزش کشور بر عهده این سازمان است گفت: آزمون امروز، در 14 زبان خارجی برگزار شده است و از میان حدود 5 هزار و 115 نفر داوطلب در نهایت حدود 824 نفر مترجم رسمی جذب خواهند شد.

خدائیان در ادامه با اعلام اینکه تعداد شرکت ­نمایندگان زن حدود 2 هزار و 719 نفر و تعداد داوطلبان مردن نیز 2 هزار و 396 نفر برآورد شده است اضافه کرد: به لحاظ فراوانی داوطلبان رشته زبان­ های مختلف، زبان انگلیسی با 3328 نفر از بیشترین آمار شرکت نماینده برخوردار است و پس از آن زبان­ های عربی با 391 نفر، ترکی آذری و استانبولی با 305 نفر، فرانسه با 298 نفر، روسی با 126 نفر و آلمانی با 122 نفر، بیشترین تعداد شرکت نماینده را در این آزمون دارند.

معاون حقوقی قوه قضاییه در خصوص نحوه جذب داوطلبان یادآور شد: شرکت نمایندگانی که حداقل 50 درصد از نمره آزمون کتبی را کسب نمایند، به تعداد دو برابر برای شرکت در مصاحبه دعوت می­شوند که در صورت قبولی در این مرحله و همچنین گزینش و تأیید صلاحیت، برای شرکت در کارآموزی معرفی می ­شوند. پس از طی دوره و نیز انجام تحلیف، پروانه مترجمی رسمی برای آنها صادر خواهد شد.

وی در پاسخ به میزان جذب مترجم رسمی در استان­ های مختلف اعلام کرد: همانگونه که اشاره شد احتیاجسنجی در استان های کشور از اولین مراحل فرایند جذب مترجم رسمی به شمار می ­رود و بدیهی است که میزان جذب نیز به تناسب احتیاج استان­ ها باشد؛ بر این اساس بیشترین جذب را در استان تهران، یعنی حدود 177 نفر خواهیم داشت.

خدائیان در این خصوص یادآور شد: بر اساس برآورد و آنالیز های به عمل آمده بیشترین اعلام احتیاج مربوط به استان های بزرگ کشور و کلان شهرهایی مانند تهران، کرج، شیراز، اصفهان، تبریز و اهواز است و سایر استان­ ها به نسبت احتیاج کمتری در این خصوص اعلام نموده اند و قطعا با تعداد کمتری مترجم رسمی احتیاج آنها در این حوزه مرتفع می­ گردد.

شایان ذکر است آخرین آزمون جذب مترجم رسمی کشور پیش از این در مرداد ماه 94 برگزار شده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "824 مترجم رسمی پس از فرآیندهای مختلف جذب خواهند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "824 مترجم رسمی پس از فرآیندهای مختلف جذب خواهند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید